bare det at hun spiser noget er da godt. Hun er jo stadig mærket af lungebetændelsen, selvom hun måske ikke virker så syg. Tror ikke I skal presse noget ned i hende, men give hende hvad hun har lyst til og så massere af væske evt. en 1/2 l vand med en 1/2 teske salt og bland lidt af det sammen med saftevand( må ik smage salt) . Så har du en væske der opretholder salt/sukkerbalancen :-)
Har selv en datter der har været syg siden onsdag og INTET udover måske en teske mos har spist. HUn har så i stedet fået den der blanding og igår da hun heller ikke ville holde væske i sig røg vi lige en tur på børneafdelingen, hvor hun fik pedialyte (det er den hjemmelavet opskrift på det jeg har skrevet til dig). Nå men hun har det super idag. Ang væske så kan du evt. købe en sprøjte på apoteket og pr. kg hun vejre slal der være en ml væske i sprøjten. Min datter vejer f.eks. 8 kg og skulle have 8 ml hver 5 min i fire timer og så ellers idag lidt når behovet er der.
Vil dog lige sige på falde rebet at hvis du er utryg så kontakt dinb læge. men tænker at din datter nok skal begynde at spise ligeså stille når hun bliver mere frisk, jo kun gået fire dage siden hun begyndte på penicillin og som voksne kan man jo også gerne mærke at appetitten mangleri et godt stykke tid.
De sagde til os oppe på sygehuset at vi ikke skulle være bange for at hun ikke spiste for det skulle hun nok begynde på igen og idag går det meget bedre. Råd blæand din egen pedialyte og giv små portioner men ofte tilbyde det hun kan lidt
God bedring.
Anmeld