Hun spiser intet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

jannebjerre

Kan godt forstå hende, man får sygt kvalme og madlede af pencillin
Det skal nok vende igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Vidunderligeunger

de-wett skriver:

hehe kakao er altid godt

Ja det var meget tidlig, og ikke nok med det vi var indlagt her fra fredag til lørdag. Nu har hun jo også lige fået astmatisk bronkitis (staves?). Men hun er ovenpå igen. Så nu skal jeres også bare komme på toppen  hvad er det for noget penicilin hun får ?

det er det der fæle primcilin, flydende mælkeagtigt tykt karamel-likør lugtende adder! og hun skriver i vilden sky når hun skal ha det. :/

hvad får jeres?

eej, astmatisk bronkitis oven i hatten, ikke sjovt!!

Anmeld

12. april 2011

Vidunderligeunger

jannebjerre skriver:

Kan godt forstå hende, man får sygt kvalme og madlede af pencillin
Det skal nok vende igen

okay.. jeg venter og ser efter vi stopper kuren tak for svaret-.

Anmeld

12. april 2011

Vidunderligeunger

Baagøe skriver:

Hold da op

jep.. han sagde det var godt til mavsen når de får det der primcilin (penicillin)... 

Anmeld

12. april 2011

de-wett

MAJ*MOR skriver:

det er det der fæle primcilin, flydende mælkeagtigt tykt karamel-likør lugtende adder! og hun skriver i vilden sky når hun skal ha det. :/

hvad får jeres?

eej, astmatisk bronkitis oven i hatten, ikke sjovt!!

Hun fik det samme. AdAD siger jeg bare. Hun kunne ikke li det, så hun kastede op næsten hver gang. Vil lige sige at i skal holde øje med røde pletter på hende (nældefeber) . Det fik caroline og fik afvide af lægen at det får de fleste små børn hvis de ikke har fået det før. Det er ikke farligt der skal bare gøres noget med det

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Min søn på 9 mdr nu var syg en hel måned og ville stort set kun have væske. Jeg snakkede med min læge og han sagde at jeg bare skulle søre for at han fik noget sukker ned og jeg skulle ikke tænke på om han fik usund mad. Selvfølgelig skal de ikke have slikposer men bare give dem det de gerne ville have og blive ved med at tilbyde mad. 

Sødmælk, fløde, risifrutti (uden det søde stas ved siden af), masser smør.. ting der feder 

Anmeld

12. april 2011

de-wett

12. april 2011

Gaia

bare det at hun spiser noget er da godt. Hun er jo stadig mærket af lungebetændelsen, selvom hun måske ikke virker så syg. Tror ikke I skal presse noget ned i hende, men give hende hvad hun har lyst til og så massere af væske evt. en 1/2 l vand med en 1/2 teske salt og bland lidt af det sammen med saftevand( må ik smage salt) . Så har du en væske der opretholder salt/sukkerbalancen :-)

Har selv en datter der har været syg siden onsdag og INTET udover måske en teske mos har spist. HUn har så i stedet fået den der blanding og igår da hun heller ikke ville holde væske i sig røg vi lige en tur på børneafdelingen, hvor hun fik pedialyte (det er den hjemmelavet opskrift på det jeg har skrevet til dig). Nå men hun har det super idag. Ang væske så kan du evt. købe en sprøjte på apoteket og pr. kg hun vejre slal der være en ml væske i sprøjten. Min datter vejer f.eks. 8 kg og skulle have 8 ml hver 5 min i fire timer og så ellers idag lidt når behovet er der.

Vil dog lige sige på falde rebet at hvis du er utryg så kontakt dinb læge. men tænker at din datter nok skal begynde at spise ligeså stille når hun bliver mere frisk, jo kun gået fire dage siden hun begyndte på penicillin og som voksne kan man jo også gerne mærke at appetitten mangleri et godt stykke tid.

De sagde til os oppe på sygehuset at vi ikke skulle være bange for at hun ikke spiste for det skulle hun nok begynde på igen og idag går det meget bedre. Råd blæand din egen pedialyte og giv små portioner men ofte tilbyde det hun kan lidt God bedring.

Anmeld

12. april 2011

SSL

Hej med dig, jeg vil faktisk bare sige at jeg selv var syg med en rigtig hård influ for 14dages tid siden, og der anbefalede lægen mig at lave sukker/saltvand, blandet med saft (for at det kunne drikkes), grundet at det vigtigste når man er syg er at ens saltbalance og sukker i blodet holdes vedlige! Jeg lavede en liter, til én dag, og der skulle 8 teskefuld sukker og 1 teske fuld salt, og så brugte jeg saft så det smagte godt.. Jeg kunne forestille mig at du kan lave samme blanding, dog bare halvere den? Evt. spørg lægen til råds, men jeg fik selv ro i sindet over at indtage dét fordi jeg fik kroppens mest nødvendige ting Alt held og lykke og rigtig god bedring Og så skidt da med at hun får sukker, det er MEGET bedre end intet sukker!

Anmeld

12. april 2011

SSL

Ja, og så vil jeg da lige beklage at jeg skriver nærmest akkurat det samme som ovenstående indlæg sorry!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.