Hun spiser intet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. april 2011

Vidunderligeunger

Hej piger, jeg har virkelig brug for jeres hjælp!

Alberte 10½ måned spiser ikke noget, næsten en hel dag igennem. Hun vil gerne ha saltstænger, kiwi, tomat og appelsin, men kun i meget meget små mængder... Aftensmad f.eks frikadeller som hun ellers elsker, vil hun ikke have, og bliver helt hys hvis vi prøver at gi hende noget...

Hun fik i fredags konstateret lungebetændelse, og det har selvfølgelig nok noget af "skylden", men hun fik penicillin fra den dag og det virkede fra lørdag ca. Søndag var hun ved at blive sig selv og i dag har der intet været.. Udover hun sover en del?

Hun får en masse at drikke hele dagen, så det er ikke noget problem, men mad? NO WAY!

Hvad kan vi gøre? jeg vil jo ikke tvangsfodre hende. Hun bliver meget ked af det hvis vi prøvet at gi hende noget :/

Knus en fortvivlet mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Holbæktrunten

Umiddelbart ville jeg prøve at give hende drikkelse emd kalorier i... Sødmælk, juice, sød saft.... Så får hun da lidt indenbords. Og ellers så lade hende spise hvad hun vil...

Anmeld

11. april 2011

LRJ

MAJ*MOR skriver:

Alberte 10½ måned spiser ikke noget, næsten en hel dag igennem. Hun vil gerne ha saltstænger, kiwi, tomat og appelsin, men kun i meget meget små mængder... Aftensmad f.eks frikadeller som hun ellers elsker, vil hun ikke have, og bliver helt hys hvis vi prøver at gi hende noget...

Hun fik i fredags konstateret lungebetændelse, og det har selvfølgelig nok noget af "skylden", men hun fik penicillin fra den dag og det virkede fra lørdag ca. Søndag var hun ved at blive sig selv og i dag har der intet været.. Udover hun sover en del?

Hun får en masse at drikke hele dagen, så det er ikke noget problem, men mad? NO WAY!

Hvad kan vi gøre? jeg vil jo ikke tvangsfodre hende. Hun bliver meget ked af det hvis vi prøvet at gi hende noget :/

gi hende yourhurt hvis hun kan tåle det, det fik jeg afvide af lægevagten da julie havde lungebetændelse og masser af drikke, det er 2 uger siden julie stoppede med pimcilin nu er hun så på det for MØB, men hun spiser stadig ikke, og lægen siger det er normalt

Anmeld

12. april 2011

Vidunderligeunger

okay, tak for jeres svar. jeg fortsætter som hidtil med alt det drikkelse hun vil ha

Anmeld

12. april 2011

Pige2009

MAJ*MOR skriver:

okay, tak for jeres svar. jeg fortsætter som hidtil med alt det drikkelse hun vil ha

Ellers kontakt lægen - jeg ville ikke give hverken juice eller sød saft pga. sukkerindholdet, men sødmælk er fint

Anmeld

12. april 2011

Vidunderligeunger

Baagøe skriver:

Ellers kontakt lægen - jeg ville ikke give hverken juice eller sød saft pga. sukkerindholdet, men sødmælk er fint

nej det ville jeg heller ikke normalt, men i en situation hvor hun ikke vil spise eller drikke ordentligt er jeg fuldstændig ligeglad med HVAD hun får bare hun får noget. Lægen foreslog alm. coca cola

Anmeld

12. april 2011

de-wett

MAJ*MOR skriver:

hej.

åh stakkels pus da. Jeg vil mene du skal give hende hvad hun vil have indtil hun er ovenpå igen.

Her har vi også lige været igennem en omgang lungebetændelse men min på 4 måneder. Hun ville kun have mælk (hun plejer hellere at vil have grød) og det var så det hun levde af sammen med vand.

Håber på hu snart bliver kvik igen.

Anmeld

12. april 2011

Vidunderligeunger

de-wett skriver:

hej.

åh stakkels pus da. Jeg vil mene du skal give hende hvad hun vil have indtil hun er ovenpå igen.

Her har vi også lige været igennem en omgang lungebetændelse men min på 4 måneder. Hun ville kun have mælk (hun plejer hellere at vil have grød) og det var så det hun levde af sammen med vand.

Håber på hu snart bliver kvik igen.

ja det er så synd for de små pus... puha, 4 mdr, det var tidligt med sådan en omgang? 
ja hun fik kakao første aften, det var det eneste hun ville ha

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. april 2011

de-wett

MAJ*MOR skriver:

ja det er så synd for de små pus... puha, 4 mdr, det var tidligt med sådan en omgang? 
ja hun fik kakao første aften, det var det eneste hun ville ha

hehe kakao er altid godt

Ja det var meget tidlig, og ikke nok med det vi var indlagt her fra fredag til lørdag. Nu har hun jo også lige fået astmatisk bronkitis (staves?). Men hun er ovenpå igen. Så nu skal jeres også bare komme på toppen  hvad er det for noget penicilin hun får ?

Anmeld

12. april 2011

Pige2009

MAJ*MOR skriver:

nej det ville jeg heller ikke normalt, men i en situation hvor hun ikke vil spise eller drikke ordentligt er jeg fuldstændig ligeglad med HVAD hun får bare hun får noget. Lægen foreslog alm. coca cola

Hold da op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.