Nea85 skriver:
Undskyld jeg sådan lige bryder ind i tråden, men jeg har lige et par spørgsmål...
Efter at have læst mange debatter igennem, har jeg købt mig en Manduca bæresele, men jeg har af gode grunde ikke taget den i brug endnu 
Jeg kan se, at den går helt op til hovedet af barnet, og det ser ud som om at barnet bliver "trykket" ind mod ens krop - er det behageligt at sidde sådan? Hvordan har du oplevet det? Kan man bukke det stykke ned, så det ikke sidder sådan?
Hilsen Linnea 37+0 
Bland dig endelig
Topstykket bruges kun når barnet er helt lille som et hovedstøtte. Senere lyner man det ned så barnet har et bedre udsyn. Det er min erfaring, at det er trygt for barnet at sidde tæt på mor eller far og blive skærmet lidt for omverdenens mange indtryk...derfor er jeg også stor modstander af Babybjørns fremadrettede udsyn, det er alt for voldsomt for baby.
Desuden kan du spænde ind og ud, alt efter om barnet sidder på maven, hoften eller ryggen.
Vil dog sige, at Runa ikke brød sig om at sidde i den før hun var 3-4 måneder, så inden da havde jeg en lommeslynge.
Se også på www.filabel.dk
Og så kan du se på www.mamaslife.dk og se billeder af større og mindre børn i en manduca.
Skriv gerne igen hvis du har problemer med, at spænde din manduca...det kan godt kræve lidt øvelse, men når man har set fidusen blir man bare SÅ glad for den 
Anmeld