Kulik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.651 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. oktober 2008

Tanja-Josefine

Hai..
Der er noget jeg har spekuleret over, hvis man selv havde kulik som lille, har barnet så større mulighed for at få det??
Knus Tanja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2008

Lullaby

Jeg tror det afhænger af de folk du spørger. Vi har begge haft det og Bella fik det også. Yazmin har så ikke fået det.

Anmeld

23. oktober 2008

Bastian

Jeg havde selv kolik, og begge mine børn har haft det så måske...

Anmeld

23. oktober 2008

Tanja-Josefine

Okai... Jeg er bare bange for at det sker.. min mor hadede mig i den periode.. tror hun var tæt på at forærre mig væk...
Jeg vil ikke have den følse om det barn jeg får...

Anmeld

23. oktober 2008

Skovurt

Det afhænger - som nævnt af en anden - helt af hvem du spørger, for der er vist endnu ikke kommet en videnskabelig forklaring for kolik - nogle mener det er luft i tarmene, andre mener det er en for langsomt fungerende tarm osv osv... så de kan næppe heller finde ud af om det er arveligt; når ikke de ved hvad det skyldes.

Anette

Anmeld

23. oktober 2008

Tanja-Josefine

Nej det kan de nok ikke..

Anmeld

23. oktober 2008

Bastian

Lige en tilføjelse. Kolik har ikke nødvendigvis noget med maven at gøre - det er en opfattelse som mange eksperter er ved at gå væk fra. I nogle lande eksisterer kolik ikke, og hvorfor ikke? Det har børnepsykologen Harvey Karp et godt bud på. Læs mere om kolik og urolige børn her: http://www.navlestreng.dk/ekspertblogs/blog_view/Kirsten Hans råd var vitterlig de eneste der fik os til at overleve i de tre måneder det varede.

Anmeld

23. oktober 2008

Bastian

Tanja-Josefine skriver:

Okai... Jeg er bare bange for at det sker.. min mor hadede mig i den periode.. tror hun var tæt på at forærre mig væk...
Jeg vil ikke have den følse om det barn jeg får...

Selvfølgelig er det hårdt at få et barn med kolik, men man skal ikke IKKE have børn fordi man er bange for at de får kolik. Med to børn som har haft kolik, den ene værre end den anden, vil jeg at man klarer det, og jeg er overbevist om, at båndet mellem mor og barn ikke er svagere end i en familie, hvor barnet ikke har haft kolik. Der har endda været skrevet om, at kolikbørnene senere bliver mere trygge børn, for de bliver holdt mere og trøstet mere end gennemsnitsbabyer.

Anmeld

23. oktober 2008

Tanja-Josefine

Jeg har ikke tænkt mig at stoppe med projekt baby fordi jeg er bange for at det kan få kulik. Det er mere fordi jeg er lidt bange for mine følser og tanker...

Anmeld

23. oktober 2008

Bastian

Tanja-Josefine skriver:

Jeg har ikke tænkt mig at stoppe med projekt baby fordi jeg er bange for at det kan få kulik. Det er mere fordi jeg er lidt bange for mine følser og tanker...

Selvfølgelig, det er forståeligt. Men så er det supervigtigt med aflastning og ikke føle dårlig samvittighed over at have brug for et pusterum.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.