Hvornår stoppede dit barn med at sove flere gange om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.287 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. april 2011

smokin

Hej piger,

Hvornår stoppede jeres børn med at sove om formiddagen og kun tage en lang lur om eftermiddagen? 

KH
Zette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

Malene84

Zette skriver:

Hej piger,

Hvornår stoppede jeres børn med at sove om formiddagen og kun tage en lang lur om eftermiddagen? 

KH
Zette 

uh... jeg er lige med på en lytter...

Anmeld

9. april 2011

smokin

Malene84 skriver:

uh... jeg er lige med på en lytter...

Ja Malou er begyndt at være vågen 5 timer om formiddagen den seneste uge og bliver rasende når vi prøver at ligge hende for hun vil lege 

Og har her kl.14 stadig ikke sovet... er dog lige blevet lagt.. Hmmmmm.... 

Anmeld

9. april 2011

Malene84

Zette skriver:

Ja Malou er begyndt at være vågen 5 timer om formiddagen den seneste uge og bliver rasende når vi prøver at ligge hende for hun vil lege 

Og har her kl.14 stadig ikke sovet... er dog lige blevet lagt.. Hmmmmm.... 

ååhh shit  Tristan og Villads tager nu den længste sleep om formiddagen - og en lille time (max 1&frac12 her om eftermiddagen. Men jeg ville rigtig gerne bytte rundt på de sove soverytmer, sådan så de havde en chance for at lege med de andre, når de starter i vugger. Men måske det kommer helt naturligt

Anmeld

9. april 2011

Brams

Zette skriver:

Hej piger,

KH
Zette 

Tror Lærke var omkring 14 mdr. da hun holdt op med at sove 2 gange herhjemme. Nede i DP sover hun dog stadig 2 gange (hun er 18 mdr.), det må være fordi der bare sker rigtig meget med de andre børn dernede 

Anmeld

9. april 2011

smokin

Malene84 skriver:

ååhh shit  Tristan og Villads tager nu den længste sleep om formiddagen - og en lille time (max 1&frac12 her om eftermiddagen. Men jeg ville rigtig gerne bytte rundt på de sove soverytmer, sådan så de havde en chance for at lege med de andre, når de starter i vugger. Men måske det kommer helt naturligt

Det tror jeg absolut det gør, Malou havde samme rytme og sov den lange lur hvis man kan kalde den det om formiddagen. Nu har hun været syg med ørene en måned og de dage hun har været hjemme har hun fået lov at sove lang lur om formiddagen igen og spist frokost lidt senere end hun plejer.... Men vi har altså aldrig prøvet at hun nægter at sove i så lang tid.... 

Anmeld

9. april 2011

smokin

Malene84 skriver:

Det tror jeg absolut det gør, Malou havde samme rytme og sov den lange lur hvis man kan kalde den det om formiddagen. Nu har hun været syg med ørene en måned og de dage hun har været hjemme har hun fået lov at sove lang lur om formiddagen igen og spist frokost lidt senere end hun plejer.... Men vi har altså aldrig prøvet at hun nægter at sove i så lang tid.... 

Anmeld

9. april 2011

smokin

Brams skriver:

Tror Lærke var omkring 14 mdr. da hun holdt op med at sove 2 gange herhjemme. Nede i DP sover hun dog stadig 2 gange (hun er 18 mdr.), det må være fordi der bare sker rigtig meget med de andre børn dernede 

Okay Malou er kun 10 måneder og sover kun 1 time om formiddagen normalt og det har været godt for hende indtil nu, nu nægter hun simpelthen.. 

Anmeld

9. april 2011

Brams

Zette skriver:

Okay Malou er kun 10 måneder og sover kun 1 time om formiddagen normalt og det har været godt for hende indtil nu, nu nægter hun simpelthen.. 

Enten er det bare en lille periode eller også er hun bare færdig med at sove 2 gange. Jeg ville prøve mig frem og se hvordan hun klarer at være oppe længe og ser hvordan hun har det og hun bliver mere pylret osv.

Anmeld

9. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Zette skriver:

Hej piger,

KH
Zette 

Da frederic started i dp som 8 mdr gammel (havde sat 1 mdr af til indkøring) sov han til formiddag (max 1 time), middag (2½-3½ time) og en morfar på 30 min om eftermiddagen.

Dp valgte efter ½ mdr at fjerne formiddags luren, så der var han 8½ mdr gammel. Men han sov stadig middag og sin morfar's lur.

Han kørte ca. 2-3 mdr med både middags lur og sin morfar.

Er altid kommet i seng kl 19 senest og bliver vækket næste morgen mellem kl 7 og 7.30 (hverdagene) I weekender vækket vi ham først kl 8. / 8.30. Og sover stadig samme antal timer til middag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.