Bare nysgerrig:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. april 2011

2721

Har altid haft en masse tanker om hvordan det skulle forgå når jeg blev mor og alle de ting JEG IKKE ville gøre.
Men hehe ja, jeg har jo måtte sande at jeg også lugter efter om bleen lugter, sagtens kan dele min mad med min søn og omvendt, taler ALT for meget om ham til mine venner. Taler "babysprog" og meget meget mere
Jeg giver enda min søn et trutkys lige på munden fordi det ELSKER han I starten syntes jeg det var ekstremt grænseoverskridene, men nu, er det bare sådan det er
Som min bedste veninde siger: det er bare et spørgsmål om tid før du spytvasker ham

Er jeg den eneste der har måtte sande at teori og praksis bare ikke hænger sammen når det kom til det at være forældre??

I må meget gerne dele jeres det gør jeg ALDRIG tanker som i har måtte erkende i ikke kunne holde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

muzen

nix du er slet ikke den eneste. jeg har også altid sagt jeg skulle ikke flytte på ting han skulle bare lære det, og ja til en vis grænse har det også været sådan men alt de har hedet levende lys har været helt gemt væk til han blev 2 år nu er de kommet frem igen.

eller er der jo den der med vores barn skal ikke have slik og chokolade jep jep det holder det første år men så falder man godt nok en del af på den

men jep jeg kan også skrive under på at mikkel lige får en sputvasker hvis han sidder i bilen om morgen ude ved VGen og har lidt tandpaster skæg.

men som jeg snakkede med en nybagt mor om den anden dag, ja man har mange ideer, men man finder også ud af at nogle af dem holder bare ikke

Anmeld

8. april 2011

Koen.

Niks, du er ikke den eneste søde
Lærke sku ALDRIG sove i sengen hos os - hun sover der HVER
NAT
Lærke skulle ALDRIG spytvaskes - bliver hun ofte når vi er på tur
Lærke Skulle IKKE have slik før hun var minimum 5 år - farmor sendte et påskeæg til hende den anden dag og der fik hun lov at smage et lille stykke

OG JEG KAN BLIVE VED

Anmeld

8. april 2011

Loa

Nja, ikke endnu, men nu er hun også kun 9 måneder

Men nu tager jeg også meget afslappet på tingene.... (Uden at være en dårlig mor, syntes jeg selv i hvert fald) 

Men jeg har mange forestillinger, så er spændt på at se om de holder stik

Blandt andet er jeg meget imod at de leger med legetøj mens de spiser mad oppe ved middagsbordet. (Eksempel, tager fra min søster og nevø, hvor jeg er ih og åh så klog, men min søster tror ikke jeg selv kan overholde det, så nu må vi se)

Anmeld

8. april 2011

SussieThyssen

Puslingen skriver:

Har altid haft en masse tanker om hvordan det skulle forgå når jeg blev mor og alle de ting JEG IKKE ville gøre.
Men hehe ja, jeg har jo måtte sande at jeg også lugter efter om bleen lugter, sagtens kan dele min mad med min søn og omvendt, taler ALT for meget om ham til mine venner. Taler "babysprog" og meget meget mere
Jeg giver enda min søn et trutkys lige på munden fordi det ELSKER han I starten syntes jeg det var ekstremt grænseoverskridene, men nu, er det bare sådan det er
Som min bedste veninde siger: det er bare et spørgsmål om tid før du spytvasker ham

Er jeg den eneste der har måtte sande at teori og praksis bare ikke hænger sammen når det kom til det at være forældre??

I må meget gerne dele jeres det gør jeg ALDRIG tanker som i har måtte erkende i ikke kunne holde

Hehe..tror alle mødre kan nikke genkendende til lige netop den der

Nøøj hvor har man bare mange "ideer", som så ryger sig en tur, når først trolden har gjort sit indtog.
Og sådan skal det helst også være..det kaldes at tilpasse sig behov og udvikling.
Man lærer af sine erfaringer.
Man står der i en eller anden situation, og kan vælge mellem en storhylende unge og må så knække sit ideal og sige til sig selv: Ok..hvis det virker, så må jeg jo hellere prøve! Og så virker det sq..LOL

En ting må jeg med skam melde, at jeg har tyet til et par gange, hvor jeg ellers har været og stadig er meget principfast.
Den der med at sutte på barnets sut inden den stoppes i munden...Bvadr! sir jeg bare...men...hvad gør man, når man står der med et totalt utrøsteligt barn, en sut der er jordet helt til og fyldt med alskens ting. Børste den af og tørre den?? Joe, men..hvad med alt det man ikke kan se?..så har mit valgt så været, at det var bedre trolden fik lidt af mine baktusser, end hvad der kom fra mudderhullet

Vi rykker alle sammen vores grænser..og det er også kun godt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. april 2011

morethanperfect

Hehe jeg kender det godt .. Især det med at lugte til bleen !

Jeg sagde til min søster den anden dag da hun sad med ham og jeg lige lavede noget andet , : "kan du ikke lige lugte om han har skidt "

og hun kiggede virkelig underligt på mig 

Anmeld

8. april 2011

2721

morethanperfect skriver:

Hehe jeg kender det godt .. Især det med at lugte til bleen !

Jeg sagde til min søster den anden dag da hun sad med ham og jeg lige lavede noget andet , : "kan du ikke lige lugte om han har skidt "

og hun kiggede virkelig underligt på mig 

Hehe, der fik du mig lige til at små grine
kan virkelig se mig selv

Anmeld

8. april 2011

morethanperfect

Puslingen skriver:

Hehe, der fik du mig lige til at små grine
kan virkelig se mig selv

Jeg tror bare det er sådan det er

Anmeld

8. april 2011

2babygirls

Puslingen skriver:

Hmm inden jeg blev mor havde jeg ikke så mange teorier om hvordan jeg ville være, andet end en kærlig en af slagsen.

MEN, inden jeg blev mor kunne jeg IKKE snakke babysprog ude i det offentlige.. Kunne bare ikke få det over læberne. Nu lever jeg mig fuldstændig ind i min babys verden, om det så er i bilka eller herhjemme. Bare hun hygger sig med mig.

Anmeld

8. april 2011

2721

SussieThyssen skriver:

Hehe..tror alle mødre kan nikke genkendende til lige netop den der

Nøøj hvor har man bare mange "ideer", som så ryger sig en tur, når først trolden har gjort sit indtog.
Og sådan skal det helst også være..det kaldes at tilpasse sig behov og udvikling.
Man lærer af sine erfaringer.
Man står der i en eller anden situation, og kan vælge mellem en storhylende unge og må så knække sit ideal og sige til sig selv: Ok..hvis det virker, så må jeg jo hellere prøve! Og så virker det sq..LOL

En ting må jeg med skam melde, at jeg har tyet til et par gange, hvor jeg ellers har været og stadig er meget principfast.
Den der med at sutte på barnets sut inden den stoppes i munden...Bvadr! sir jeg bare...men...hvad gør man, når man står der med et totalt utrøsteligt barn, en sut der er jordet helt til og fyldt med alskens ting. Børste den af og tørre den?? Joe, men..hvad med alt det man ikke kan se?..så har mit valgt så været, at det var bedre trolden fik lidt af mine baktusser, end hvad der kom fra mudderhullet

Vi rykker alle sammen vores grænser..og det er også kun godt.

Kærligst
Sussie

Jamen du har så evigt ret, visse ting er bare nemmer at gøre, i stedet for skrig og skrål, har også suttet han sut ren et par gange.... Selvom han sutter altid skulle koges inden han måtte få dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.