Hvornår kan jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. april 2011

lotte-pigen

Jeg stoppede med p-piller d. 20 Marts efter at have taget dem i 12 år, jeg er 28 år. Jeg har lige haft en positiv ægløsningstest i går, som er en normal cyklus. Jeg troede ikke at man kunne få ægløsning så hurtigt efter at man havde taget pillerne så lang tid. Men kæresten og jeg "hyggede" os i går morges, så nu må vi se tiden an. Mit spørgsmål går på om der er nogen der har noget erfarring i hvornår man kan teste om man er gravid. Jeg kan læse at der er mange der nævner en testdag. Hvornår er det?

Håber der er nogle der vil bruge 5 min på at svare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

CHD

Normalt vil man sige første dag efter udebleven mens. Krydser fingre for jer

Anmeld

8. april 2011

jeansmummie

Ja i mellem 14 dage og tre uger III hvor spændene

Anmeld

8. april 2011

Angel

Hvis din mens cyklus er regelmæssig, kan du teste 28 dage efter første dag i din mens. Altså hvis man fik sin mens idag, ville man have testdag på fredag om 4 uger.
Hvis man har en længere cyklus, kan man først teste senere, altså den dag man forventer mens igen..
Men en tommelfinger regel er også 14 dage efter ægløsning.
Når du nu lige er stoppet med p-pillerne kender du selvfølgelig ikke din cykluslængde, så hvis du havde ÆL igår vil jeg mene du kan teste på næste torsdag.
Nogen kan teste positiv tidligere, og andre kan først senere.
Men din "officielle" testdag vil være 2 uger efter ÆL, vil jeg mene

Rigtig meget held og lykke med projektet

Anmeld

8. april 2011

lotte-pigen

Mange tak for jeres svar. Det er super dejligt når der er nogen der gider at bruge tid på det.

Jeg har et spørgsmål mere. Da jeg er meget ny i det her kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det betyder når der er nogen der skriver at de er i uge feks "8+5". Jeg ved godt at der er i uge 8 med hvad betyder +5?

Anmeld

8. april 2011

tinasmor

chjuncher skriver:

Mange tak for jeres svar. Det er super dejligt når der er nogen der gider at bruge tid på det.

Jeg har et spørgsmål mere. Da jeg er meget ny i det her kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det betyder når der er nogen der skriver at de er i uge feks "8+5". Jeg ved godt at der er i uge 8 med hvad betyder +5?

Det betyder at de er 8 uger og 5 dage

Hold os opdateret om du er gravid

Anmeld

8. april 2011

lotte-pigen

Har lige fundet us af at hvis jeg er gravid vil jeg have termin den 31/12. Det var måske ikke det smarteste.....

Anmeld

8. april 2011

4kløver

chjuncher skriver:

Har lige fundet us af at hvis jeg er gravid vil jeg have termin den 31/12. Det var måske ikke det smarteste.....

Så må du håbe at du går over tid jeg havde selv termin den 1/1 96 men hun kom så den 27 december
Men et december barn til er ok med mig vis det skulle være

Anmeld

11. april 2011

lotte-pigen

Jeg har haft ondt i selve brystvorterne de sidste 4 dage og så har jeg engang imellem mega ondt i maven. Der har også været kvalme. MEn det kan jo være at det er fordi et jeg går og tænker på det så meget, at min krop reagere sådan.

Er der andre der har disse tegn og så var gravid. Der er bare så længe til den 20/4 hvor jeg kan teste. Kan næsten ikke vente.

Anmeld

11. april 2011

Worldwide

chjuncher skriver:

Hehe, jeg havde termin den 31/12 sidste år Meen hun kom så først 5 dage over

Men  for der gemmer sig en lille spire derinde til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.