Thea, Thea og mere Thea

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.780 visninger
33 svar
0 synes godt om
7. april 2011

KWL

Ja, synes tiden er til en lille opdate på Thea.

Nu har hun jo gået i den nye børnehave i et par uger. Synes faktisk hun klare det rigtig godt. Hun er glad for at komme om morgenen og er ikke ked af det når vi går ( ENDNU ) Hun leger og spiser og hygger sig.

Men hun knogler...  Hun kæmper og kæmper og er træt.

Børnehaven og de to pædagoger på stuen har fået kamp til stregen.

En af pædagogerne sagde til mig i går at det næsten virkede som om hun ikke havde været i børnehave før

Men hun har jo nok ret. Der var nok ikke nogle klare regler og grænser og ret meget SKAL.

I den nye børnehave er der REGLER og VANER!! Puha jeg blev helt svedt første dag. Men faktisk tror jeg at børnene elsker det og den forudsigelighed der er.

De to kvindelige pædagoger er så skønne. Vi kender dem fra den første børnehave Tilde gik i. Den der blev lukket. De er så kærlige og elskelige. Giver knus og ros hele tiden. Thea elsker det. Samtidig lytter de meget til både børn og voksne og sætter grænser og forventer at de bliver overholdt.

Alt i alt er min mave fornemmelse stadig god.

I weekenden var vi i sommerhus med et hold venner. Men jeg sov og tudede og havde hovedpine hele turen. Heldigvis er det nære venner som ved hvad vi kæmper med. Så det bleven okay weekend alligevel.

Men jeg føler mig brugt og gammel. Men typisk mig at falde i hullet efter jeg har ordnet tingene....

Thomas og jeg var i dag oppe og snakke/sige farvel til de to pædagoger i den gamlebørnehave. Vi følte at vi skyldte dem at sige ordentlig farvel. Men nogen der vil gætte på hvor stor knuden i min mave var

Men det var okay og nu kan vi ligge den bag os.

Moderen til drengen som Thea er bange for ringede til mig efter hun havde haft en snak med børnehaven. Heller ikke særlig skønt. Hun var vred og sur.

Men jeg lyttede og sagde at jeg jo ikke kunne beskylde nogen for noget men måtte lytte og tro på Thea og agere ud fra hvad jeg mente var bedst for hende.

Sikke et langt indlæg. UPS.

Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Ida.

Det var en dejlig update Kristine - jeg har godt fornemmet på facebook, at det er gået godt...

Jeg synes, det er meget vigtigt, at der er skal, regler og diverse der skal overholdes i en børnehave - for det er der alle andre steder! Sådan er livet bare... og ja børnene kan godt lide den forudsigelighed, der er.

Godt I kan sætte punktum for den gamle børnehave - jeg får ondt af moren til drengen! Det må heller ikke være nemt at være hende....men jeg håber virkelig, hun sætter i værk at finde ud af, hvorfor de hændelser har fundet sted. At hun vælger at tage det alvorligt for sin søns skyld!

til dig og dine

Anmeld

7. april 2011

Dictes mor

Kære Kristine,

Jeg har fulgt meget med i dine indlæg om lille Thea, som er en helt fantastisk dygtig og ekstremt modig lille pige. Du skal være så stolt af hende!! Jeg er så ked af alt det der er sket, men kan kun sige, at I kan gå rundt med ranke rygge og være lidt stolte, for hold da op, hvor har I klaret det flot. Thea har været dygtig at fortælle dig om det, I har været seje, fordi I har reageret hurtigt og eftertryggeligt. Lad endelig hende moderen til drengen være sur, det er helt sikkert ganske normal, lad du det prelle af dig, for I har reageret så fint og godt, og I har troet på Thea, hvilket er det allervigtigste, for hun ved, at hun kan stole på jer, og at I vil hjælpe hende ligemeget hvad der sker. I har hjulpet hende, og hun ved nu, at ligemeget hvad, så kan hun sige det til sin mor, som så vil gøre alt i sin magt for at hjælpe hende. Og det er for mig det allervigtigste og noget I kan være allerhelvedes stolte af, for hold da op, hvor det godt!!

Anmeld

7. april 2011

Bondepigen

Hvor er det godt, hun er kommet et godt sted hen med kærlige omsorgsfulde pædagoger, så skal det nok blive godt!

Anmeld

7. april 2011

KWL

idamaria83 skriver:

Det var en dejlig update Kristine - jeg har godt fornemmet på facebook, at det er gået godt...

Jeg synes, det er meget vigtigt, at der er skal, regler og diverse der skal overholdes i en børnehave - for det er der alle andre steder! Sådan er livet bare... og ja børnene kan godt lide den forudsigelighed, der er.

Godt I kan sætte punktum for den gamle børnehave - jeg får ondt af moren til drengen! Det må heller ikke være nemt at være hende....men jeg håber virkelig, hun sætter i værk at finde ud af, hvorfor de hændelser har fundet sted. At hun vælger at tage det alvorligt for sin søns skyld!

til dig og dine

Ja, det var faktisk rart at kunne skrive noget positiv til jer.

Anmeld

7. april 2011

KWL

Dictes mor skriver:

Kære Kristine,

Jeg har fulgt meget med i dine indlæg om lille Thea, som er en helt fantastisk dygtig og ekstremt modig lille pige. Du skal være så stolt af hende!! Jeg er så ked af alt det der er sket, men kan kun sige, at I kan gå rundt med ranke rygge og være lidt stolte, for hold da op, hvor har I klaret det flot. Thea har været dygtig at fortælle dig om det, I har været seje, fordi I har reageret hurtigt og eftertryggeligt. Lad endelig hende moderen til drengen være sur, det er helt sikkert ganske normal, lad du det prelle af dig, for I har reageret så fint og godt, og I har troet på Thea, hvilket er det allervigtigste, for hun ved, at hun kan stole på jer, og at I vil hjælpe hende ligemeget hvad der sker. I har hjulpet hende, og hun ved nu, at ligemeget hvad, så kan hun sige det til sin mor, som så vil gøre alt i sin magt for at hjælpe hende. Og det er for mig det allervigtigste og noget I kan være allerhelvedes stolte af, for hold da op, hvor det godt!!

Det føles bare godt at du skriver at vi kan være stolte. For lige pt. føler jeg mig ikke særlig stolt.

Tænker at jeg kunne har gjort noget noget før.

Anmeld

7. april 2011

KWL

Bondepigen skriver:

Hvor er det godt, hun er kommet et godt sted hen med kærlige omsorgsfulde pædagoger, så skal det nok blive godt!

Håber jeg

Anmeld

7. april 2011

Bondepigen

Kristinewl skriver:

Håber jeg

Jeg i hvert fald sammen med jer!

Anmeld

7. april 2011

sarahb

Hej Sødeste.

Hvor er det dejligt at få en update på skønne Thea.
Det er så skønt at høre at Thea trives bedre, og selvfølgelig er der en masse indkøring når det ikke blot er et nyt sted, men også nye reglere, strammere rammer osv osv. Så det er jo helt normalt at Thea reagerer.
Det lyder som et varmt sted, og hvor er det godt for Thea.

Jeg sidder med en lidt ambivalet følelse overfor hende moderen. Jeg er lidt sur over hun ringer i en sur mine overfor dig, for det har du ABSOLUT ikke brug for, men samtidig kan man jo godt forstå hun reagerer hvis ens barn er beskyldt for noget. Men det er så vigtigt du står op for Thea og siger at du jo bliver nød til at lytte og stole på hende, hans mor stoler jo også på ham, hvis han siger han ikke har gjort noget.

Søde, nu har du været så stærk og fået løst det her på bedste vis. Så nu må du ikke falde i. Du er en virkelig stærk kvinde, det skal du vide.

Du ved jeg er her for dig og jeg sender dig og familien alt det bedste.

Stort kram fra os

Anmeld

7. april 2011

Klumpe-dumpe

I er de sejeste tøser i S.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.