69 børn...!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Halbschön

mor-til-5:) skriver:

Det kan skam læses på wikipedia og der står at det er hende der har født flest (beviseligt)

I ´nyere moderne tid er det chileneren Leontina Albina
(født i 1925), som i 1981 fødte sit sidste barn - nummer 55 i rækken.

Bare husk at alle kan skrive på wikipedia, så man skal være lidt kildekritisk, når man læser på wikipedia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Peps

Bambii skriver:

Kom med et link

bob bob..... Prøver om jeg kan

http://da.wikipedia.org/wiki/27._februar

Under 1782

Anmeld

7. april 2011

Mor til Mike

Hold da kæft.. Må være skønt med så stor en familie

Anmeld

7. april 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

Gu' ve' hvor veldokumenteret det i grunden er

Sad liiiiige præcis og tænkte på det samme. Jeg nægter at tro at en kvindes krop - også dengang, ville have kunnet overleve det. Så kan man så kalde mig skeptisk eller hvad.

Derimod tror jeg sagtens at en mand kunne have været blevet farmand til riiiiiiiiiiiigtig mange børn. Men han har jo ligesom heller ikke en livmoder der skal kunne holde til det jo.

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

mor-til-5:) skriver:

Ja tvivler på at hendes krop så helt ny og frisk ud efter 27 fødsler

Nu havde man en rimelig levestandart i 1700 tallet, fordi klimaret var ret godt på det tidspunkt, og hvis hun så har hørt til de tbedre borgerskab...men alligevel..tænk på, hvor belastet hendes stakkels krop har været..hun må da både have tabt tænderne og håret. Sikke da en ihærdig ægtemand

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

Sad liiiiige præcis og tænkte på det samme. Jeg nægter at tro at en kvindes krop - også dengang, ville have kunnet overleve det. Så kan man så kalde mig skeptisk eller hvad.

Derimod tror jeg sagtens at en mand kunne have været blevet farmand til riiiiiiiiiiiigtig mange børn. Men han har jo ligesom heller ikke en livmoder der skal kunne holde til det jo.

Og så er spørgsmålet..om ikke det har været husstandens samlede fødsler man har talt op..dengang talte man beboerne i husstanden, som så blev tillagt overhovedet i familien, og var derfor ikke interesseret i hvem der var forældre til hvem

Anmeld

7. april 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

Og så er spørgsmålet..om ikke det har været husstandens samlede fødsler man har talt op..dengang talte man beboerne i husstanden, som så blev tillagt overhovedet i familien, og var derfor ikke interesseret i hvem der var forældre til hvem

Det kan jo både være frillebørn og trællebørn osv... Jeg tror ikke folketællinger dengang, var heeeeelt præcise...

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

Det kan jo både være frillebørn og trællebørn osv... Jeg tror ikke folketællinger dengang, var heeeeelt præcise...

Nope og slet ikke i Rusland....det var på Katarina den stores tid, og der talte man livegne og personale som familiemedlemmer og tilhørende husstanden.

Anmeld

7. april 2011

Ka+Ma=Be

R&N skriver:

Bare husk at alle kan skrive på wikipedia, så man skal være lidt kildekritisk, når man læser på wikipedia

Præcis!

Ikke at jeg afviser historien fuldstændigt - men wikipedia kan aldrig bruges som kilde for noget som helst! Ikke hvis man skal bruge kildekritiske øjne.

Anmeld

7. april 2011

Kamulla

puhadada... ikke fundet på wickipedia vel??? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.