Pludselig bange for støvsugeren!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

heidi30

Englebisse skriver:

Det er helt normalt de bliver bange for støvsuger, blender osv. i 8. måneds alderen. Dette gjorde min søn også og der fik jeg at vide at det gjorde mange når de blev omkring 8 mdr.

Nå ok, er det gået ovre hos din søn igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

heidi30

CamillaRH skriver:

Ja !!

Malik er bange for støvsugeren, håndmixeren, blenderen, vaskemaskinen osv.

Jeg kan kun stvøvsuge når fx. hans far er hjemme - så han kan gå ind på et andet værelse med ham - ellers går han helt i panik.

Maliks begyndte at komme da han var 7 mdr - han bliver et år i denne månede og det er det samme. Men, jeg er ret sikker på at det går over..

Rart at vide at det ikke kun er her 

Anmeld

8. april 2011

heidi30

patella skriver:

PRÆCIS det samme var der med min dreng - ca. samme alder. Han havde før ligget og beundret mig når jeg støvsugede, pludselig blev han dybt ulykkelig når det foregik. I starten tror jeg at jeg nøjedes med at støvsuge når min mand lige kunne ha ham i et andet rum. Ellers kan jeg huske det hjalp at sætte ham i højstolen, så følte han det måske knap så skræmmende, som hvis det foregik lige foran snuden på ham. 

Jeg var bange for det ikke ville gå over - hvilket var et problem, for jeg var da nødt til at få støvsuget ind i mellem - men det gik altså over og i dag er det absolut ingen problemer

Jeg støvsuger heller ikke længere når han er tæt på, men ofte når han er ude og sove. Men mikroovnen osv. bruger jeg altså stadig, det er jeg nød til hvis jeg skal varme mad til ham. Men jeg prøver at gøre ham opmærksom på at lige om lidt kommer der en lille lyd .

Anmeld

8. april 2011

heidi30

dorthemus skriver:

JA det går over igen  Runa var lige sådan og hylede og skreg i vilden sky. Nu er hun 10½ måned og totalt ligeglad

Dejligt!

Anmeld

8. april 2011

heidi30

Tak piger for jeres svar! Så er Malte altså slet ikke alene 

Anmeld

8. april 2011

dorthemus

heidi30 skriver:

Tak piger for jeres svar! Så er Malte altså slet ikke alene 

Du skal tænke på, at din søn har en alder nu hvor verden pludselig har åbnet sig og han opdager at han er en del af den og ikke bare dig. Det er skræmmende at opleve, og det tager lige et lille stykke tid før tingene bundfælder sig og han er tryg igen.

Det bedste du kan gøre er, at sætte ord på for ham. Fortæl ham, at du forstår ham og at du passer på ham. Begræns alt det der larmer for det varer ikke længe før han er sig selv igen

Anmeld

8. april 2011

patella

heidi30 skriver:

Jeg støvsuger heller ikke længere når han er tæt på, men ofte når han er ude og sove. Men mikroovnen osv. bruger jeg altså stadig, det er jeg nød til hvis jeg skal varme mad til ham. Men jeg prøver at gøre ham opmærksom på at lige om lidt kommer der en lille lyd .

Det lyder som en god måde at gøre det på Tror også bare det gir bagslag, hvis man bare undlader helt at gøre de ting, når de er der. For de skal jo lære, at det ikke er farligt...

Anmeld

8. april 2011

heidi30

dorthemus skriver:

Du skal tænke på, at din søn har en alder nu hvor verden pludselig har åbnet sig og han opdager at han er en del af den og ikke bare dig. Det er skræmmende at opleve, og det tager lige et lille stykke tid før tingene bundfælder sig og han er tryg igen.

Det bedste du kan gøre er, at sætte ord på for ham. Fortæl ham, at du forstår ham og at du passer på ham. Begræns alt det der larmer for det varer ikke længe før han er sig selv igen

Det vil jeg prøve at gøre fremover. Tror du måske også det kan være en grund til at han har svært ved at falde i søvn for tiden?

Det kan du selvfølgelig ikke vide, men han plejer virkelig at være god til det om aftenen. Han vender sig rundt på den ene side, nusser sit sovedyr og vupti så sover han. De sidste 3 dage har han været 1 time om at sove, han "hopper" rundt i sengen så han lander helt oppe i hovedegærdet ( vi har sengerand) og så blir han ked af det og vi kommer ind for at "trække" han ned i midten af sengen igen. Det går der ca en times tid med og så sover han. Jeg håber virkelig også bare det er en fase, for det er virkelig træls når man er blevet vant til den anden hurtige måde 

Anmeld

8. april 2011

dorthemus

heidi30 skriver:

Det vil jeg prøve at gøre fremover. Tror du måske også det kan være en grund til at han har svært ved at falde i søvn for tiden?

Det kan du selvfølgelig ikke vide, men han plejer virkelig at være god til det om aftenen. Han vender sig rundt på den ene side, nusser sit sovedyr og vupti så sover han. De sidste 3 dage har han været 1 time om at sove, han "hopper" rundt i sengen så han lander helt oppe i hovedegærdet ( vi har sengerand) og så blir han ked af det og vi kommer ind for at "trække" han ned i midten af sengen igen. Det går der ca en times tid med og så sover han. Jeg håber virkelig også bare det er en fase, for det er virkelig træls når man er blevet vant til den anden hurtige måde 

Åh ja, det kan det meget vel være...når min egen datter har sådan perioder har hun også svært ved at finde ro til at sove. Jeg svøber hende ind i dynen så hun ligger som en lille puppe og er tryg. Ofte når små børn oplevet meget så farer arme og ben rundt og de har svært ved at finde roen. Så kan det hjælpe at svøbe

Anmeld

8. april 2011

heidi30

dorthemus skriver:

Åh ja, det kan det meget vel være...når min egen datter har sådan perioder har hun også svært ved at finde ro til at sove. Jeg svøber hende ind i dynen så hun ligger som en lille puppe og er tryg. Ofte når små børn oplevet meget så farer arme og ben rundt og de har svært ved at finde roen. Så kan det hjælpe at svøbe

Tak det prøver jeg også lige iaften, tak for hjælpen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.