Økonomiferie for enlige forældre!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.597 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. april 2011

qp

Det er ofte dyrt at rejse på udlandsrejser med de små - og især med ene indkomst! Og dernæst er det ofte sådan, at dem der bor lige udenfor storbyerne gerne vil på ferie i storbyerne ligeledes som dem der bor i storbyerne gerne vil udenfor byen for, at komme væk fra dagligdagen.

Hvorfor så ikke bytte bolig i ferieperioder???  Selv synes jeg jo det kunne være en skide god idé og også ret økonomisk endda. Det eneste man jo skal sørge for udover det normale/ basale er et aktivitetsbudget og evt togbilletter.

Man kunne evt. lave en kategori hvor man søgte bytteboliger i jylland/ sjælland/ lolland osv og i hvilke perioder man ønskede, at bytte bolig så man kunne finde frem til et match.

Annoncerne/ sørningerne kunne eks. indholde uger på året, boligstørrelse, beliggenhed, billeder, informationer om det omkringværende/ aktiviteter o.l

Man kunne lægge et depositum på 500 kr hver i tilfælde af, at legetøj/ glas o.a skulle gå i stykker.

Hvad siger i??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Mi

Det var da en super idé. Selv skal vi til Blåvand, så vi har ikke brug for det.

Men det findes faktisk, i den form, at man kan bytte bolig med folk i udlandet. Jeg kan bare ikke huske hvad det hedder. Men man sætter sit hus "på markedet", og så finder man en familie i udlandet som man kan bytte med. På den måde står huset jo ikke tomt (i forhold til indbrud), og potteplanter og husdyr kan blive passet af familien som er på besøg.

Anmeld

7. april 2011

Mi

Fandt lige det her

http://www.hjembytte.dk/

Anmeld

7. april 2011

qp

MarianneSonne skriver:

Fandt lige det her

http://www.hjembytte.dk/

Ja jeg vidste godt noget lignende eksisterede, men jeg må sgu indrømme at jeg ville være tryggere ved at låne mit hus ud til en herindefra fremfor en fremmed som man ingenting aner om

Anmeld

7. april 2011

Mi

qp skriver:

Ja jeg vidste godt noget lignende eksisterede, men jeg må sgu indrømme at jeg ville være tryggere ved at låne mit hus ud til en herindefra fremfor en fremmed som man ingenting aner om

Ja, det er også rigtigt. Så "kender" man da folk lidt i forvejen.

Anmeld

7. april 2011

qp

MarianneSonne skriver:

Ja, det er også rigtigt. Så "kender" man da folk lidt i forvejen.

Just rigtig

Anmeld

7. april 2011

tinasmor

Jeg ville gerne have været med. men vi skal have en baby midt om sommeren og har ikke ferie sammen inden dag.

Men kommer der noget op og stå vil jeg helt sikkert komme med senere

hov undskyld så først efter jeg havde postet at det var under enlige mødre. Det går jeg så ikke under. Unskyld jeg lige fik hoppet ind i jeres "forum"

Anmeld

7. april 2011

qp

tinasmor skriver:

Jeg ville gerne have været med. men vi skal have en baby midt om sommeren og har ikke ferie sammen inden dag.

Men kommer der noget op og stå vil jeg helt sikkert komme med senere

hov undskyld så først efter jeg havde postet at det var under enlige mødre. Det går jeg så ikke under. Unskyld jeg lige fik hoppet ind i jeres "forum"

Hehe... Du må skrive som du lyster herinde i dette forum Men jeg forstår ikke helt hvad du ville haft været med til hvis det var??

Anmeld

7. april 2011

tinasmor

qp skriver:

Hehe... Du må skrive som du lyster herinde i dette forum Men jeg forstår ikke helt hvad du ville haft været med til hvis det var??

Med i "gruppen"  som var med til at bytte bolig i en ferie som du foreslog.

Anmeld

7. april 2011

Kristine

Hej, jeg synes også det er en genial ide, står netop selv med min søn på 1½ år, og skal til at være enlig forældre, så snart vores fælles hus er solgt. Har selv tænkt på at jeg vil gøre hvad jeg kan for at min søn ikke kommer til at mangle noget, selvom man er enlig forældre, men ved at det der med ferie og udenlandsrejser nok ikke lige bliver noget jeg kan give ham - i hvert fald ikke for en længere tid. Jeg er på, synes virkelig det er en genial ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.