Åhhh - den ventetid til at komme til undersøgelse :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

sismofutten

Jennifer skriver:

årh nej da..
det er forfærdelig smertefuldt, har det nemlig selv, men er næsten vokset fra det.
 for at hun også vokser fra det.. hvor er det at hun er skæv henne ? i ryggen eller bæknet ?

Det er jeg virkelig ked ag at høre - hvad var der helt præcist galt?

Vi ved desværre ikk hvor det er henne - det er derfor vi skal til undersøgelse med hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Mikkel's mor <3

sismofutten skriver:

Det er jeg virkelig ked ag at høre - hvad var der helt præcist galt?

Vi ved desværre ikk hvor det er henne - det er derfor vi skal til undersøgelse med hende..

årh okay..
mit sidder i min bækken, så det ene ben er 1 cm længere end det andet.. de har prøvet at trække mig lige og det virkede i en uge. så der kan desværre ikke gøres mere ved det. :/
så har har meget let til bækkenløsning, og har daglig ondt i ryg, skuldre og i min akillesene.. men det er heldigvis blevet bedre med tiden til at starte med var det 2,5 cm..

håber i får et meget bedre udfald en det jeg fik den, gang og hun vokser heldigvis endnu

Anmeld

7. april 2011

Mor til Frederic og Freya

sismofutten skriver:

Jeg ved simpelthen bare ikke hvad jeg skal gøre...

Jeg fødte i slutningen af september 2010 en skøn datter - en fødsel der gik meget hurtigt, da den endelig gik i gang..
Min datter var super nem de første par uger, men så tog fanden til hende og hun skreg hver evig eneste dag, i ca. 3 - 4 timer - det var bare hårdt..
Jeg har hele tiden haft på fornemmelsen at der var noget galt, men både min læge og sp sagde at sådan er spædbørn bare - efter flere måneder med denne forklaring, bed jeg det i mig og bildte mig selv ind at jeg bare var en pylret mor..
Men så til hendes 5 måneders undersøgelse ser lægen at hun har en skævhed nede ved hendes baller, op i mod ryggen (dette har jeg sagt til både sp og læge, men fik da af vide at det var helt normalt - det her er så en anden læge vi er inde hos), og hun siger at det er noget vi skal have undersøgt..

Jeg har nu fået scannet hendes hofte, været til zoneterapi, kiropraktor, haft en ergoterapeut på besøg og venter nu på tid til  scanning af hendes haleben og nederste af ryggen - alle siger at de kan se at hun er skæv, men ikke ved hvor - og hvor er jeg dog træt af at blive sendt fra dene ene til den anden og tilbage igen - bare for at få af vide, at de alle kan se at hun er skæv, men ikke ved hvor... :-(

For to uger siden, sendte min læge den her henvisning, ang. hendes næste scanning til Glostrup børneafdeling - da der var gået en uge, og jeg intet havde hørt, ringer jeg selvfølgelig til dem - Glostrup's børneafdeling er ved at blive lagt sammen med Herlev's, så fremover høre vi til Hvidovre og de har sendt henvisningen videre her til - MED POST! Jeg ringer straks til min læge, og beder dem sende den elektronisk!
ENDELIG får jeg i går, næste to uger efter vores læge-besøg, brev fra Hvidovre Hospital, Ortopædkirugisk afdeling, om at de har tid til at se min datter den, hold fast tøser, 30.11.2011 - jeg måtte lige læse det en gang til!!
Vi snakker altså om en pige på 6½ måned, som inden længe skal lære og kravle, og efterfølgende gå, men som muligvis ikke kan, fordi hun har en skævhed - og en pige, som bare vågner en masse gange når hun sover, muligvis pga. smerter, både om dagen og om natten..
Jeg har så talt med Hvidovre Hospital - børneafdelingen har afvist hende, og den ortopædkirugiske afdeling har ikke andre tider!!
Jeg er igang med at undersøge, om der er andre hospitaler der har tid før, for har da ikke tænk mig at vente til slut november :-(

Sikke da en tur og tålmodighed...Fik I ikke en bunke papire med ang frit sygehus valg og en folder? Men I er da heldige, der siges at der kan være op 1 år's vente tid på børne ortopæd...Vi har fået en tid med frederic's fødder den 26 april 2012... Så arbejder i at finde et andet hospital, det er uaceptabel...

Anmeld

7. april 2011

sismofutten

Jennifer skriver:

årh okay..
mit sidder i min bækken, så det ene ben er 1 cm længere end det andet.. de har prøvet at trække mig lige og det virkede i en uge. så der kan desværre ikke gøres mere ved det. :/
så har har meget let til bækkenløsning, og har daglig ondt i ryg, skuldre og i min akillesene.. men det er heldigvis blevet bedre med tiden til at starte med var det 2,5 cm..

håber i får et meget bedre udfald en det jeg fik den, gang og hun vokser heldigvis endnu

Ej, lyder godt nok ikke rart - det er jeg da virkelig ked af at høre..

Når min datter lægger på ryggen, og vi vipper benene op mod maven, kan det venstre ikke komme lige så langt som det højre - samt det er ligesom om at hendes venstre ben nogen gange går i lås, når vi laver baby-gymnastik og vi kan ikke bøje det i et kort stykke tid..

Anmeld

7. april 2011

sismofutten

Mor til Frederic skriver:

Sikke da en tur og tålmodighed...Fik I ikke en bunke papire med ang frit sygehus valg og en folder? Men I er da heldige, der siges at der kan være op 1 år's vente tid på børne ortopæd...Vi har fået en tid med frederic's fødder den 26 april 2012... Så arbejder i at finde et andet hospital, det er uaceptabel...

Hold da op - det var jeg slet ikke klar over - det var da helt vildt - vi snakker jo små børn som er midt i en rivende udvikling...

Hvad har I gjort - går ikke udfra at I kan vente så længe...

Jo, jeg fik den folder med - ringede også derind i dag, men der var ikke så meget at gøre - har fået navnet på en meget kendt ortopædiskkirug, men hende jeg talte med, sagde at jeg skulle tale med min læge, som så kunne henvise hertil - ellers anbefalede hun at jeg sendte brevet ind til dem, da de har et tema på 7 indenfor ortopædisk kirugi, som kunne kigge nærmere på det..

Anmeld

7. april 2011

sismofutten skriver:

Hold da op - det var jeg slet ikke klar over - det var da helt vildt - vi snakker jo små børn som er midt i en rivende udvikling...

Hvad har I gjort - går ikke udfra at I kan vente så længe...

Jo, jeg fik den folder med - ringede også derind i dag, men der var ikke så meget at gøre - har fået navnet på en meget kendt ortopædiskkirug, men hende jeg talte med, sagde at jeg skulle tale med min læge, som så kunne henvise hertil - ellers anbefalede hun at jeg sendte brevet ind til dem, da de har et tema på 7 indenfor ortopædisk kirugi, som kunne kigge nærmere på det..

jep....Har ringet lidt rundt, men ikke rigtig blevet klogere. Men giver ikke op så let, så i morgen står den igen på at ringe rundt...Er fuldstændig ligeglad om det bliver på et privat hospital, ikke om han skal vente lidt over 1 år... Vil også søge lidt på nettet, da der står nogle adr i den folder og de papire der kom med brevet.

Anmeld

7. april 2011

sismofutten

Mor til Frederic skriver:

jep....Har ringet lidt rundt, men ikke rigtig blevet klogere. Men giver ikke op så let, så i morgen står den igen på at ringe rundt...Er fuldstændig ligeglad om det bliver på et privat hospital, ikke om han skal vente lidt over 1 år... Vil også søge lidt på nettet, da der står nogle adr i den folder og de papire der kom med brevet.

Jeg har også bare ringet rundt, siden jeg fik brevet i går - og er langt fra færdig.. Har dog pænt svært ved at skjule mine følelser når jeg snakker med de forskellige, så har allerede grædt to gange, mens jeg har talt med en.. Men i morgen ringer jeg til min læge og beder dem om mere hjælp.. Hvad er der galt med din søns fødder?

Anmeld

7. april 2011

Mikkel's mor <3

sismofutten skriver:

Ej, lyder godt nok ikke rart - det er jeg da virkelig ked af at høre..

Når min datter lægger på ryggen, og vi vipper benene op mod maven, kan det venstre ikke komme lige så langt som det højre - samt det er ligesom om at hendes venstre ben nogen gange går i lås, når vi laver baby-gymnastik og vi kan ikke bøje det i et kort stykke tid..

puha det lyder rigtig træls for hende..
håber virkelig at de finder ud af hvad det er, og på at de kan hjælpe hende bedst mulig

Anmeld

7. april 2011

sismofutten skriver:

Jeg har også bare ringet rundt, siden jeg fik brevet i går - og er langt fra færdig.. Har dog pænt svært ved at skjule mine følelser når jeg snakker med de forskellige, så har allerede grædt to gange, mens jeg har talt med en.. Men i morgen ringer jeg til min læge og beder dem om mere hjælp.. Hvad er der galt med din søns fødder?

Det er langt fra så slemt som med din pige....Han's lilletå'er ligger helt omme på siden, så at han slider sin lilletå's negle helt skæv't ned og har flyttet det hud der normalt er rundt ved negl. Så der er ikke meget negl tilbage og det der er svært at klippe, da det ligger 'begravet' i tåen.Jeg har selv fået min den ene lilletå fjernet og den anden burde også, men det er et smerte hel**d. Så ville gerne at hans skulle reddes, så han ikke skal igennem samme smerter osv som mig. Min egen læge er helt enig og laved en henvisning med det samme og brevet kom også efter få dage - bare med en tid laaangt ude i fremtiden.Og han har ellers kun gået i angulus fra han var spæd, for at se om det kunne undgåes.

Anmeld

7. april 2011

sismofutten

Jennifer skriver:

puha det lyder rigtig træls for hende..
håber virkelig at de finder ud af hvad det er, og på at de kan hjælpe hende bedst mulig

Jo tak, kan godt bruge de krydset fingre lige nu :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.