Økonomi, hvordan får I det til at virke ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.236 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Trollebaby

Ja, altså ganske simpelt. Hvordan får I det hele til at løbe rundt ?

Vi forsøger måned efter måned at gøre det bedre/anderledes, men ender altid med et overtræk på min. 1500 kr, det mangler jo så den næste måned, og jeg føler det er rent umuligt at få indhentet overtrækket, så der står plus på kontoen mere end den første uge..

Vi er begge studerende og har en datter på 1½ og nummer 2 på vej.

Han får elevløn og jeg får SU, samt SU-lån..

(jeg har naturligvis en hest der trækker budgettet en del ned, men det er jo ikke til at få solgt noget som helst i denne tid.. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Kruse90

solhau skriver:

Ja, altså ganske simpelt. Hvordan får I det hele til at løbe rundt ?

Vi forsøger måned efter måned at gøre det bedre/anderledes, men ender altid med et overtræk på min. 1500 kr, det mangler jo så den næste måned, og jeg føler det er rent umuligt at få indhentet overtrækket, så der står plus på kontoen mere end den første uge..

Vi er begge studerende og har en datter på 1½ og nummer 2 på vej.

Han får elevløn og jeg får SU, samt SU-lån..

(jeg har naturligvis en hest der trækker budgettet en del ned, men det er jo ikke til at få solgt noget som helst i denne tid.. )

huha

Hvad er jeres rådighedsbeløb hver månede.
Skriv gerne en pb
Hvis ikke du ønsker at lægge det må nettet.
Jeg fortæller gerne på i en PB

Anmeld

7. april 2011

An&Jo

altså nu er jeg enlig, og indtil juli skal jeg leve for en enkelt su, dog med forhøjet lån så får udbetalt ca 8500kr hver måned.. Har en husleje på 3200kr, dog får jeg rimelig høj boligstøtte indtil juli så egenbetaling ligger på knap 500kr rundt regnet.. Derudover så er der faste udgifter for 3000kr og buskort kommer ved siden af.. lige nu synes jeg det er hårdt, men jeg ved det bliver bedre.. tilgengæld skal jeg have sat afdraget på mit lån højere op til juli, så jeg kan få det ud af verden..

Det er ikke altid nemt at få det til at køre rundt, men man gør det jo alligevel..

Hvorfor får i ikke et kort som i ikke kan hæve over på?? Så er problemet løst i første omgang, og så må i ligeså stille vænne jer til at i bare ikke har de ekstra 1500kr hver måned.. overtrækket må vel også blive større og større for hver måned, og det er jo ikke skide smart.. men det bedste råd jeg kan give er at snakke med banken og få dem til at hjælpe jer.. Jeg går ud fra i sidder i en lejebolig, og så må i jo søge noget hjælp til el, vand og varme, og så håbe på at indtægten er lav nok til at de vil hjælpe jer..
Jeg kan godt se at det er svært at komme af med hesten, og ja det er en STOR udgift, har selv haft sådan et kræ.. Nu nøjes jeg dog med en hund, men det er jo også møgdyrt med vacciner osv..

det blev vidst lidt rodet, men håber du forstår hvad jeg mener..

Anmeld

7. april 2011

Mi

Her lever vi to voksne og tre børn på min mands løn, som ikke er imponerende

Jeg har overvejet at hæve et beløb hver 14. dag som jeg må bruge, men det har ikke vist sig nødvendig endnu. Ellers er jeg inde på netbank flere gange om ugen, for at holde øje med hvad jeg har at bruge.

Vi køber discount, og vi har ikke råd til dyrt kød eller lækre eksotiske frugter, men vi overlever jo også uden

Anmeld

7. april 2011

musse1

nu sger du jo ik noget om, hvad i har til rådighed til mad osv. laver i madplan og holder det ? kan spare en for rigtig mange penge.

her har vi kun mandes løn, da jeg er hjemmegående med børnene, og han har ik en høj løn, men fungere fint for os. har dog ik meget hver mdr. til mad, tøj, ferie, bleer og husholdning, men fungere helt fint her. vi ved hvad vi har, og mer kan der bare ik bruges..

Anmeld

28. april 2011

lauras*mor*

Prøv i maj at få kvitteringen på ALT hvad i køber, tjek så til sidst i mdr hvor meget i har brugt på husholdning... Tjek også hvor meget i har brugt på unødvendige ting.. i bliver sikkert overrasket.. Det gjorde vi.. Sådan nogle ting man køber fordi man bare lige har lyst eller sådan.. I uni kan i så hæve fra start det beløb i bruger på husholdning, og så er det det i skal bruge på det og ikke mere... Skulle der så være nogle til overs kan i forkæle jer selv ved at købe en ekstra lækker omgang aftensmad, en dessert eller hvad i nu har lyst til.. I kan også ligge pengene til side så i har en kasse hvor der er lidt penge i til uforudsete ting..

Vi lever begge på su og har en datter og en hund... Vi bruger ca 3000 om mdr på husholdning, nogle gange mindre og andre gange lidt mere... Det mere vi så bruger er fordi der kommer nogeet uforudset, eller der er et godt tilbud hvor vi køber til længere tid af gangen og derfor er det dyrer.. Men tror kun det er sket 2-3 gange at vi har brugt alle 3000 eller mere.. de fleste gange ligger vi faktisk omkring 2-300 til side sidst på mdr fordi vi ikke har brugt dem.. Dem bbruger vi så til gaver og sidst en ny køler til bilen..

Der er rigtig mange steder man uden problemer kan gå på kompromis, så man kan spare mange penge..

Jeg tror sagtens i kan klare det... vi sparer både 2200 sammen hver mdr, betaler af på lån, har altid til husholdning og så har vi også 1500 til os hver, hver mdr bare til sjov og ballade eller hvad vi nu vælger...

Held og lykke

Anmeld

28. april 2011

Sofia

Min kæreste og jeg er begge på SU og det går rigtig fint. Når du har født kan du jo vælge dobbelt klip - så bliver det hele nemmere. Bor I i lejebolig, i så fald kan I jo søge boligstøtte? Jeg er så imponeret over al den hjælp man får fra det offentlige, vi har en husleje på ca. 9500 inkl forbrug, og det kan NEMT løbe rundt med SU + boligstøtte + børnepenge. Vi gør ikke noget særligt for at få det til at løbe rundt.. Men jeg har købt meget af Alfreds tøj brugt - der sparer man en del synes jeg.

Anmeld

28. april 2011

henh01

Hejsa.. Du kan evt overveje at låne din hest ud, så hende du låner den til betaler alle udgifter til den.. (har en veninde der lige har gjort det via hestenettet)

Anmeld

28. april 2011

Trollebaby

henh01 skriver:

Hejsa.. Du kan evt overveje at låne din hest ud, så hende du låner den til betaler alle udgifter til den.. (har en veninde der lige har gjort det via hestenettet)

Den har været lånt ud, men fik den tilbage pga af sygdom ved låneren, og siden har det ikke været muligt at finde nogen ny låner...

Anmeld

28. april 2011

henh01

solhau skriver:

Den har været lånt ud, men fik den tilbage pga af sygdom ved låneren, og siden har det ikke været muligt at finde nogen ny låner...

Hvorfor sælger du den så ikke? Det er jo ret så dyrt med opstalning osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.