Hvormeget MME til 4mdr baby ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Bebisim

Mileva skriver:

Vi har fået af vide vi skal give indtil tøsen siger fra. og det svinger dag til dag. Men er det ikke noget med de siger 1/6 del af deres vægt?

Vi giver hende det hun vil ha', indtil hun er mæt og tilfreds. Også længe hun vokser som hun skal og trives, jamen så er det sådan vi gør Jeg vil ikke hænge mig i om hun nu lige får det som der siges de skal have. Selvfølgelig skal hun ikke sulte, og hun har brug for al den mælk hun vil ha for at vokse sig stor og stærk

Men hvis din pige virker glad og tilfreds, sover fint, er klar og vågen og vokser som hun skal, så tror jeg ikke du skal være bekymret Hvis du synes hun måske ikke vokser som hun skal, så riv fat i lægen eller sp og få hende målt og vejet

Hun sover godt, spiser fint, trives rugtig godt, og har altid smil på læben. Det er slet ikke det der er problemet. Det er bare mig som mor der tænker FOR meget med kosten. Det er så hårdt at tænke så meget (

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

titte

7000 Gram / 6=1166 ml. om dagen. hvis barnet ca. får 6 måltider i løbet af et døgn dividerer du igen de 1166/6=194ml. ca. Så lav 200ml og se om ikke det passer. ;O) bliver flaskerne tømt hver gang kan du forhøje indholdet lidt. eller omvendt for den sags skyld...

Anmeld

7. april 2011

Bebisim

kamtok skriver:

Hun skal have flasken når hun er sulten.. Og når hun så er det, så lav omkring 200 ml. og se hvor meget af det hun vil tage.
Da min dreng var 4 måneder (det er kun 1½ måned siden, men føles som 3 år), der fik han flaske ca. hver 4. time i dagstimerne (ca. 4 flasker) og så fik han en natflaske omkring midnatstid som han sov på til næsten morgen. Men det er jo langt fra alle børn der sover igennem når de er 4 måneder, og har derfor måske brug for 1 flaske der midt på natten også.

Held & lykke med hende

Jeg begynder altid med 135 ml, for det er sjældent hun drikker det færdigt. Og hvis hun endelig blir færdig laver jeg 60 ekstra. Den drikker hun kun halvdelen af. Hun får cirka 8 flasker om dagen. Altså hver 3.time. Det er ikk fordi hun ikk er sulten, hun flipper ud hvis der går 20 min ud over de tre timer. Men synes bare det hun drikker er for lidt Det er helt vildt at hun forandre sig. Her for en måned siden kunne hun drikke 150 HVER gang. Det hele er vendt 180 og hun drikker sååå langsom. Det kan næsten tage 45 min hver anden flaske Tak fordi du ville svare

Anmeld

7. april 2011

Bebisim

Nadia&Daniel skriver:

Laura er 5 mdr. - men er lidt for tidlig "født".. Hun vejer 6400 gram og er 64 cm. lang..

Giver hende 230 ml. mme pr. flaske - 4 stk. om dagen.. Hun "spiser" det hele.

Ejj hvor er hun dygtig ville ønske at hun kunne spise det samme det tager hårdt på én når andres børn spiser godt Tak for svar

Anmeld

7. april 2011

Bebisim

titte skriver:

7000 Gram / 6=1166 ml. om dagen. hvis barnet ca. får 6 måltider i løbet af et døgn dividerer du igen de 1166/6=194ml. ca. Så lav 200ml og se om ikke det passer. ;O) bliver flaskerne tømt hver gang kan du forhøje indholdet lidt. eller omvendt for den sags skyld...

Der var den regnstyk jeg ledte efter har luge regnet ud med 7 flasker som giver 166 ml pr gang. Men det passer ikk med min datter hun spiser kun 135 og nogle gange 120 ml. Tak for svaret

Anmeld

7. april 2011

Clisolka

Bebisim skriver:

Hej Jeg er lidt i tvivl om hvor meget mme min datter på 4 mdr skal ha om dagen. Jeg ved at man kan regne ud med kg og delt med antal flasker om dagen, men har desværre spørgesmåltegn i hovedet. Min datter er 4 mdr og vejer 7 kg. Er I søde at hjælpe mig, for er ved at gå i spåner af at tænke på hun får for lidt

Jeg har det lidt som dig - om min får nok, men så længe hun trives og tager det på som hun skal, så er jeg ikke nervøs 

Isabella er nu 5 måneder gammel, vejer 7,5 og er 66 lang. 

Ved hver flaske får hun 150 ml og nægter derefter at spise mere - sådan har vi kørt i en periode nu. Der går præcis 3 timer, så er hun sulten igen. Hvis jeg fylder 180 i flasken, så tager hun kun lige akkurat 150 

Lige pt. er vi kommet ind i en periode, hvor hun hellere vil snakke og lege med flasken 

Til gengæld er vi startet op på grød - som går fint nok, men jeg supplerer med MME, da hun ikke spiser ret meget (er jo nervøs for om hun får nok)  

Anmeld

7. april 2011

kamtok

Bebisim skriver:

Jeg begynder altid med 135 ml, for det er sjældent hun drikker det færdigt. Og hvis hun endelig blir færdig laver jeg 60 ekstra. Den drikker hun kun halvdelen af. Hun får cirka 8 flasker om dagen. Altså hver 3.time. Det er ikk fordi hun ikk er sulten, hun flipper ud hvis der går 20 min ud over de tre timer. Men synes bare det hun drikker er for lidt Det er helt vildt at hun forandre sig. Her for en måned siden kunne hun drikke 150 HVER gang. Det hele er vendt 180 og hun drikker sååå langsom. Det kan næsten tage 45 min hver anden flaske Tak fordi du ville svare

Det er faktisk helt almindeligt. De tager sig nogle gevaldige appetitspring engang imellem, og det kan gå begge veje. Min dreng havde en periode fra omkring jul til slut januar, hvor han kun ville tage omkring 75-100 ml. pr. flaske og jeg var ved at blive sindssyg, for jeg var sikker på at han ikke fik nok at spise. Fik ham vejet hos SP til åbent hus med 14 dages mellemrum, og han tog ok på - selvfølgelig ikke 250 gr. pr. uge - men det var nok til at de ikke bekymrede sig om ham.

Det vigtigste er at kigge på dit barn og se om hun trives. Hvis hun er glad og "kontaktbar", så burde der ikke være noget at bekymre sig om.

Har du prøvet at skifte til en sut (flaskesut) med flere/større huller? - Ved jo ikke lige hvad mærke sutteflaske du bruger, men det har hjulpet herhjemme først at skifte til 3-huls sutter (3+ mndr.) og nu er vi oppe på 4-huls (6+ mndr.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.