Hvormeget MME til 4mdr baby ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.464 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Bebisim

Hej Jeg er lidt i tvivl om hvor meget mme min datter på 4 mdr skal ha om dagen. Jeg ved at man kan regne ud med kg og delt med antal flasker om dagen, men har desværre spørgesmåltegn i hovedet. Min datter er 4 mdr og vejer 7 kg. Er I søde at hjælpe mig, for er ved at gå i spåner af at tænke på hun får for lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Maria-s

Bebisim skriver:

Hej Jeg er lidt i tvivl om hvor meget mme min datter på 4 mdr skal ha om dagen. Jeg ved at man kan regne ud med kg og delt med antal flasker om dagen, men har desværre spørgesmåltegn i hovedet. Min datter er 4 mdr og vejer 7 kg. Er I søde at hjælpe mig, for er ved at gå i spåner af at tænke på hun får for lidt

Altså min dreng er kun 3 uger gammel, men da jeg spurgte min SP hvor meget MME han skulle have, så sagde hun; "til han levner i falsken". Så jeg skal lave 60 ml til ham ad gangen og så blive ved med at tilbyde ham nye 60 ml. indtil han levner i falsken

Når din datter er 4 mdr. skal hun jo selvfølgelig have mere, men ved ikke om du kan gøre det på samme måde?

Anmeld

6. april 2011

merle2010

lav en flaske med 200 ml i.. og så giv hende til hun ikke vil have mere... så kan du se hvor meget hun sådan nogenlunde har brug for... husk at bøvse med hende efter 20 - 30 ml... så hun får nogle pauser...

Anmeld

6. april 2011

BabyNilas

Min dreng er lidt over 4 mdr, han vejer 6500 gram og han skal geren spise 1000 ml om dagen. Han får 5 flasker om dagen og han får hver gang tilbudt 200 ml. Det er ikke hver gang han tømmer flasken men det er tæt på mange gange.

Han spiser stadig for lidt til min SP vil lade han starte på grød.

Anmeld

6. april 2011

Worldwide

Vi har fået af vide vi skal give indtil tøsen siger fra. og det svinger dag til dag. Men er det ikke noget med de siger 1/6 del af deres vægt?

Vi giver hende det hun vil ha', indtil hun er mæt og tilfreds. Også længe hun vokser som hun skal og trives, jamen så er det sådan vi gør Jeg vil ikke hænge mig i om hun nu lige får det som der siges de skal have. Selvfølgelig skal hun ikke sulte, og hun har brug for al den mælk hun vil ha for at vokse sig stor og stærk

Men hvis din pige virker glad og tilfreds, sover fint, er klar og vågen og vokser som hun skal, så tror jeg ikke du skal være bekymret Hvis du synes hun måske ikke vokser som hun skal, så riv fat i lægen eller sp og få hende målt og vejet

Anmeld

6. april 2011

Bebisim

Maria-s skriver:

Altså min dreng er kun 3 uger gammel, men da jeg spurgte min SP hvor meget MME han skulle have, så sagde hun; "til han levner i falsken". Så jeg skal lave 60 ml til ham ad gangen og så blive ved med at tilbyde ham nye 60 ml. indtil han levner i falsken

Når din datter er 4 mdr. skal hun jo selvfølgelig have mere, men ved ikke om du kan gøre det på samme måde?

Jo jeg vil prøve mig frem, og se den "nye" metode hehe og mange tak for så hurtig svar. Det havde jeg ikk forventet

Anmeld

6. april 2011

Bebisim

merle2010 skriver:

lav en flaske med 200 ml i.. og så giv hende til hun ikke vil have mere... så kan du se hvor meget hun sådan nogenlunde har brug for... husk at bøvse med hende efter 20 - 30 ml... så hun får nogle pauser...

Jeg laver altid 135 ml og hun efterlader cirka 10 ml. Og 165 om natten. Jeg prøver virkelig at få hende til at bøvse efter 50 ml men så er det bare så hårdt at få hende til at drikke igen. Det er som om hun "væmmes" af det efter en pause. Derfor foretrækker jeg bare uden pauser Mange tak for svaret

Anmeld

6. april 2011

kamtok

Bebisim skriver:

Hun skal have flasken når hun er sulten.. Og når hun så er det, så lav omkring 200 ml. og se hvor meget af det hun vil tage.
Da min dreng var 4 måneder (det er kun 1½ måned siden, men føles som 3 år), der fik han flaske ca. hver 4. time i dagstimerne (ca. 4 flasker) og så fik han en natflaske omkring midnatstid som han sov på til næsten morgen. Men det er jo langt fra alle børn der sover igennem når de er 4 måneder, og har derfor måske brug for 1 flaske der midt på natten også.

Held & lykke med hende

Anmeld

6. april 2011

Nadia&Daniel

Laura er 5 mdr. - men er lidt for tidlig "født".. Hun vejer 6400 gram og er 64 cm. lang..

Giver hende 230 ml. mme pr. flaske - 4 stk. om dagen.. Hun "spiser" det hele.

Anmeld

7. april 2011

Bebisim

BabyNilas skriver:

Min dreng er lidt over 4 mdr, han vejer 6500 gram og han skal geren spise 1000 ml om dagen. Han får 5 flasker om dagen og han får hver gang tilbudt 200 ml. Det er ikke hver gang han tømmer flasken men det er tæt på mange gange.

Han spiser stadig for lidt til min SP vil lade han starte på grød.

Min sp anbefalede også med at vente med grød, me giver dog hver anden dag så hun er klar når hun blir 5 mdr. Så ved hun hvad det smager af. Uuhh 200 ml er for meget i vores verden. Hun har kun indtaget 200-230 ml 2 gange. Ville så gerne ha at hun tog på selvom sp siger hun ligger på gennemsnittet. Man ville jo ha et buttet barn. 135 ml x 7 -8 flasker dagligt er det her hos os .. Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.