Hvorfor f....... får jeg dårlig samvittighed??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. oktober 2008

Tikki

Jeg er pt. en sur gammel kone - er bare træt af rutiner, børn, intet liv sådan generelt.... og derfor har jeg helt akut sammen med naboen valgt at bestille et weekendophold i weekenden. Det har så betydet, at jeg har meldt fra til en familiefødselsdag - manden tager Iza med og overnatter så der ved fødseldagen. Fredag aften har han en aftale, så der har vi fået en barnepige.......farmor..som nogen måske husker, jeg før har fortalt om.

Og nu sidder jeg her og får det helt skidt. Iza har vågnet flere gange her til aften og grædt og grædt og skulle trøstes af moaar...sådan er hun jo i perioder......men for den da....nu skrider jeg bare fra det hele i weekenden og overlader hende til farmor den ene dag og til et familiehelvede den anden dag....nej, det er ikke pænt sagt og det er jo nok også mere mig, der er kørt træt i familiehalløjet og ikke hende............men hvorfor skal jeg så have det så skidt med at tage afsted - jeg trænger til det, men jeg kan næsten græde over bare at smutte. Det er jo ikke fordi jeg ikke elsker min lille familie.....jeg er bare ved at brække mig over, at jeg ikke har noget liv...og så får jeg det dårligt over at have det sådan....nej..giver det mening??

Kender I det eller er jeg en total hyleunge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2008

Mary

Jeg ved lige nøjagtigt hvad du mener! Synes også det er gyseligt at tage ud og overlade ungerne - specielt Annika - ved sengetid, fordi det KAN være en tough aften/nat...... men det er nu altid(altså hun er blevet passet een enkelt nat og det var forrige weekend) og det gik fint nok. Men jeg synes tit det er når mig og manden har planlagt barnepige eller en aften ude når vi er i Århus hos svigerne, at Annika har sine aftenture..... altså ikke fordi vi er væk, men bare fordi hun er i sådan en periode..... vi ender nu alligevel med at tage afsted alligevel, for VI HAR JO BRUG FOR DET Og det har du også ven! ...og iøvrigt skaber det ingen problemer, har valgt oplevet at tage hjem før tid til noget pga grædende børn.

Jeg synes selv mit indlæg er blevet rimelig rodet, og jeg kan ikke rigtig udtrykke det jeg gerne vil, men jeg kender godt den følelse jeg tror du beskriver.... Det var vel bare det jeg ville sige, smiler.

Anmeld

21. oktober 2008

Mary

...og i øvrigt, så får du jo bare dårlig samvittighed fordi du elsker din dejlige pige! Men jeg er sikker på hun ikke vil bebrejde dig din weekendtur når hun bliver større Faktisk vil hun sikkert rulle med øjnene over sin pylremor, men så kan hun lave en rulle-øjne-klub med Juliane og Annika, haha

Anmeld

21. oktober 2008

Tikki

Mary skriver:

...og i øvrigt, så får du jo bare dårlig samvittighed fordi du elsker din dejlige pige! Men jeg er sikker på hun ikke vil bebrejde dig din weekendtur når hun bliver større Faktisk vil hun sikkert rulle med øjnene over sin pylremor, men så kan hun lave en rulle-øjne-klub med Juliane og Annika, haha

ha ha - hmm ja, det har du nok ret i......det er sådan jeg skal tænke Tak for det!

Anmeld

21. oktober 2008

Mary

Hvad er det dog for noget rod det første jeg har skrevet, det beklager jeg altså Har lige læst det igen, burde nok gå i seng.....

Anmeld

22. oktober 2008

Loggidut

det her er underligt...i nat, da tif igen igen igen vågnede og bare skreg...så sad jeg der fuld af selvmelidenhed, det er jo lige som anden nat i træk, og manden skal jo lige som på job...så pt er det mig der har tjansen...men jeg var så fyldt op af, ...ja jeg ved ikke hvad, en OOOOORK.fornemmelse. og jeg delvist skældte ud og trøstede...jeg begynder også at kan mærke en eller anden form for grænse, som bliver nået...og det er som om jeg ikke har nogen forståelse for at resten af familien også kan have det sådan...

jeg kan ikke hjælpe dig af med din dårlige samvittighed, jo jeg kan sige du skal smutte og nyde dig selv lidt, for jeg havde grebet chancen hvis det var mig.

men jeg vil bare sige at det måske kan være tiden, alderen, eller et andet sammenfald der gør at begge vores bærgere er ved at være fyldte...problemet er bare jeg ikke helt kan overskue lige nu hvordan jeg får det tømt igen...grib chancen...for snart står du med et ekstra barn, og ingen ved hvad tid du igen får muligheden!

Anmeld

22. oktober 2008

ka li ja

du skal sgu ikke ha dårlig samvittighed.
vi har allesammen brug for ro mere eller mindre, engang imellem.
jeg kan sgu sagtens forstå du ikke gider det der familie ræs... jeg ville ønske at man i min familie bare kunne melde fra. og morten så kunne tage afsted med begge unger... men han tager ingen steder med 2 unger.. det kan han ikke rumme, han er jo kun en mand.

jeg syntes vireklig du skal nyyyyde din tid for dig selv uden iza. sådan rigtig!!! forkæl dig selv, og sov lige så meget du kan komme afsted med, hvis det er det der skal til.
jeg fik sovet igennem forrige weekend da besserne havde ungerne, og det lever jeg stadig højt på... det er utolig hvad udhvilethed kan gøre for en.

håber du får en dejlig aften og nat i ro og fred

Anmeld

22. oktober 2008

linemus

Du er bare MOR, Jeanette. For mig lyder det som en ganske almindelig mor, der vil familien det bedste, og det er jo uden tvivl, at hun er der til at passe på dem 60.png

Hvor er det fantastisk, at du har muligheden for bogstavelig talt at smide det hele og tage væk hele weekenden. Det tror jeg, der er mange, der misunder dig for. Ikke at jeg ikke forstår din dårlige samvittighed - den ville jeg også have stået med. Men jeg håber, du kan slippe den, når du tager afsted og tage hånd om dig selv, for det lyder meget tiltrængt. Iza skal nok klare det, og hun tager bestemt ikke skade af det.

Synes faktisk det lød lidt sjovt, at du spontant har bestilt et weekendophold med naboen... han er måske også træt af det derhjemme 76.gif

Knus Line

Anmeld

22. oktober 2008

Helle30

Synes faktisk det lød lidt sjovt, at du spontant har bestilt et weekendophold med naboen... han er måske også træt af det derhjemme

Hahhaaarhh - klasse kommentar Line

- Helle

Anmeld

22. oktober 2008

Tikki

linemus skriver:

Du er bare MOR, Jeanette. For mig lyder det som en ganske almindelig mor, der vil familien det bedste, og det er jo uden tvivl, at hun er der til at passe på dem 60.png

Hvor er det fantastisk, at du har muligheden for bogstavelig talt at smide det hele og tage væk hele weekenden. Det tror jeg, der er mange, der misunder dig for. Ikke at jeg ikke forstår din dårlige samvittighed - den ville jeg også have stået med. Men jeg håber, du kan slippe den, når du tager afsted og tage hånd om dig selv, for det lyder meget tiltrængt. Iza skal nok klare det, og hun tager bestemt ikke skade af det.

Synes faktisk det lød lidt sjovt, at du spontant har bestilt et weekendophold med naboen... han er måske også træt af det derhjemme 76.gif

Knus Line

HA HA HA Ja, godt nok kommer han af og til med blomster til mig (hans kone er allergisk overfor en del blomster og han glemmer altid hvilke...så de ender hos mig ), men et weekendophold, tror jeg ikke hans kone ville synes om - HA HA HA....nok bedst, det er hende, jeg tager afsted med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.