10 1/2 mdr søvn og Dagpleje start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.471 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Mille83

Hej tøser

Nu har jeg virkelig brug for hjælp, min datter er lige startet i dagpleje samtidig med jeg startede på arbejde  Min kæreste klarer indkøringen, men hun sover overhovedet ikke om natten, hun skriger og skriger og skriger.

Pleace sig det snart stopper eller kom med gode råd, en ting er at starte på arbejde igen efter et år, en anden ting er at gøre det og overhovedet ikke have sovet. 

Hun sover normalt fint igennem osv, der plejer ikke og være noget, så er ret sikker på det er starten i dagpleje der har påvirket hende......

Gode råd tages imod med KYS hånd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Ryberg

Hej smukke

Jeg vil bare sige at det er meget forskelligt hvordan børn reagerer på opstart i dagpleje.... men jeg vil lige linke til min frustrationstråd efter Lasse begyndte, så du får en ide om hvad jeg gennemgik...

https://www.baby.dk/debat/85796pi1/boern-01-aar/tuder-snart-over-dagplejestart----.aspx

Det var EKSTREMT hårdt... så ja Lasses indkøring tog tid og det var ikke nemt...

Håber det går hurtigere ved jer end det gik ved os, specielt fordi du er startet på arbejde... som i forvejen er hårdt efter et år derhjemme....

Men det er fordi der sker mange ting i hende hoved og der er mange ting hun skal "sluge" ...

Anmeld

5. april 2011

Mille83

KittyGirl skriver:

Hej smukke

Jeg vil bare sige at det er meget forskelligt hvordan børn reagerer på opstart i dagpleje.... men jeg vil lige linke til min frustrationstråd efter Lasse begyndte, så du får en ide om hvad jeg gennemgik...

https://www.baby.dk/debat/85796pi1/boern-01-aar/tuder-snart-over-dagplejestart----.aspx

Det var EKSTREMT hårdt... så ja Lasses indkøring tog tid og det var ikke nemt...

Håber det går hurtigere ved jer end det gik ved os, specielt fordi du er startet på arbejde... som i forvejen er hårdt efter et år derhjemme....

Men det er fordi der sker mange ting i hende hoved og der er mange ting hun skal "sluge" ...

Hej smukke

Jeg kan godt huske i havde nogenlunde samme start, men her sover hun rigtig godt ved dagplejemoderen og hun syntes hun er så nem.

VI har så fortalt om søvnproblemerne herhjemme og hun siger vi skal lade hende skrige 3 minutter også gå derind og putte hende, trøste, og gå igen. 

Så vi må håbe det virker for ligenu er jeg træt træt træt træt.........

Anmeld

5. april 2011

Ryberg

Mille83 skriver:

Hej smukke

Jeg kan godt huske i havde nogenlunde samme start, men her sover hun rigtig godt ved dagplejemoderen og hun syntes hun er så nem.

VI har så fortalt om søvnproblemerne herhjemme og hun siger vi skal lade hende skrige 3 minutter også gå derind og putte hende, trøste, og gå igen. 

Så vi må håbe det virker for ligenu er jeg træt træt træt træt.........

Nicoline har jo altid sovet godt om dagen? Det har Lasse jo "aldrig" gjort.... men vi havde nogle hårde skrigeture om eftermiddagen og om natten ...

Det er jo også lidt seperationsangst også... så det handler bare om at komme stille og roligt igennem det, samtidig med at man viser sit barn at man er der

Hvordan går det med arb. start ellers? (min mobil er tør for strøm og er for kvæstet til at hente laderen ovenpå)

Anmeld

5. april 2011

Mille83

KittyGirl skriver:

Nicoline har jo altid sovet godt om dagen? Det har Lasse jo "aldrig" gjort.... men vi havde nogle hårde skrigeture om eftermiddagen og om natten ...

Det er jo også lidt seperationsangst også... så det handler bare om at komme stille og roligt igennem det, samtidig med at man viser sit barn at man er der

Hvordan går det med arb. start ellers? (min mobil er tør for strøm og er for kvæstet til at hente laderen ovenpå)

Haha du vil ikke hente laderen ovenpå? Jeg kommer lige på messenger så kan vi skrive der, håber andre har gode råd?????

Anmeld

5. april 2011

Maja88

tryghed tryghed tryghed... lad hende mærke du er der.. eventuelt lade hende sove i "smørhullet"

Anmeld

5. april 2011

Mille83

Maja88 skriver:

tryghed tryghed tryghed... lad hende mærke du er der.. eventuelt lade hende sove i "smørhullet"

Det er også det jeg helst vil, men frygter måske hun så aldrig kommer ud af det smørhul...? Selvom hun nu normalt har sovet meget i vores seng. 

Vi har faktisk de 2 sidste dage lagt hende ved os, men det hjalp ikke, også har vores DP mor sagt vi skal bruge 3 minutters reglen, og tænker bare hun ved vel bedst.......

Anmeld

5. april 2011

Mille83

Maja88 skriver:

Det er også det jeg helst vil, men frygter måske hun så aldrig kommer ud af det smørhul...? Selvom hun nu normalt har sovet meget i vores seng. 

Vi har faktisk de 2 sidste dage lagt hende ved os, men det hjalp ikke, også har vores DP mor sagt vi skal bruge 3 minutters reglen, og tænker bare hun ved vel bedst.......

Anmeld

5. april 2011

Maja88

Mille83 skriver:

altså i kan også bruge 3 min reglen eller har jeg en anden fidus..

lig hende ind og sig godnat og hvad i nu plejer og sid dig så på gulvet en meter fra sengen ca, med siden til hende og kig ned i gulvet. rejser hun sig så og skriger. så ligger du hende ned igen uden at sige noget og uden at få øjenkontakt. dette bliver du ved med indtil hun sover- VIGTIGT ingen øjenkontakt. næste dag rykker du så 1,5meter fra sengen og sådan øger du hver dag indtil du er ude af værelset.

Anmeld

5. april 2011

hvinanden

Når vi har været i dårlige perioder med hensyn til søvnen, så holder vi ekstra godt fast i vores normale rutiner. Herhjemme har det været 3 minuttersreglen der har været brugt til putningen, og om hvis de vågner om natten, så smørhullet.

Men mit bedste råd er at gøre som i plejer

Held og lykke med søvn, job og dp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.