SU sats med to børn, hus, hjem osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. april 2011

engdraget

Hej

Jeg går jo ledig, og er herved kommet til at tænke på, om det mon er nu man sku begynde at læse (igen)!

Overvejer en handelseksamen! Eller HF enkeltfag!

Men hvor meget vil jeg kunne få i SU? Jeg bor hos min kæreste, jeg har to børn fra tidligere forhold som bor fast hos os. Hvor mange timer skal jeg minimum have i ugen for at få SU? Og er der nogen specieller regler når man er forsørger, men ikke enlig forsørger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Aves.

engdraget skriver:

Hej

Jeg går jo ledig, og er herved kommet til at tænke på, om det mon er nu man sku begynde at læse (igen)!

Overvejer en handelseksamen! Eller HF enkeltfag!

Men hvor meget vil jeg kunne få i SU? Jeg bor hos min kæreste, jeg har to børn fra tidligere forhold som bor fast hos os. Hvor mange timer skal jeg minimum have i ugen for at få SU? Og er der nogen specieller regler når man er forsørger, men ikke enlig forsørger?

Omkring 5000kr brutto...og lån op til 4200kr...

Anmeld

5. april 2011

Anonymepige

Så vidt jeg ved fra mine veninder der læser, og har børn.

SU: 4.800 efter SKAT

Evt. SU-lån: 0-4.500 efter SKAT(måske lidt mere)

Så får du en del mere i boligstøtte, og kan vist søge noget ekstra børnetilskud/støtte fordi du er under studie.

Men forsørgertillæget på SU er du desværre kun berettiget til hvis din kæreste, som du bor hos, også læser.

Det er på 2.000 efter SKAT(mener jeg) til hver

(jeg ved dog at du skal have 18-26 timer alt efter hvor det er for at modtage SU på en ungdomsuddannelse)

Anmeld

5. april 2011

Halbschön

Og så skal du ha minimum 20 timer... 5200 før skat.. Så kan du som eva tage lån.. Et alm lån på omkring 2400.. Et forsørgerlån på en 1800kr..

Anmeld

5. april 2011

Vidunderligeunger

på hf-enkeltfag er det 17 timer minumum for at modtage SU

jeg får udb. 5000 i su og får så de 4200 i sulån (to lån, alm lån og supp. sulån for forsørgere).

Anmeld

5. april 2011

twinny

Jeg går på HF og jeg skal min. have 16 timer om ugen for at få SU på 4.800 kr, og så kan man tage su lån ved siden af mener op til 4000 kr, når man har børn. Du får desværre ikk mere fordi du har to børn...

Anmeld

5. april 2011

Ann.

Jeg mener at når du er 28, så kan du få SVU og det er 3064 kr pr. uge før skat.

Anmeld

5. april 2011

engdraget

Ok, SVU - er det A kassen der afgør om man kan få dette? Eller jobcenter?

En anden ting - vi er igang med projekt PB - hvad hvis jeg blir gravid imens jeg læser - ryger jeg så på kontanthjælp, beholder SU/SVU eller hvad? Jeg er fuldtidsforsikret hos A kassen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.