æblegrød..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

CiSo

VIPpigen skriver:

Her har Lilje siden 15 marts fået quinoagrød, risgrød, og boghvedegrød. ellers har hun fået kartoffelmos, kartoffelmos med gulerod i, grød med avocado, grød med æble og pæremos, og grød med solbærmos i. Hun elsker det hele, og det ryger lige ned i lækkersulten, super dejligt. Hvis det er laver du en stor potion, tager en frysepose og kommer 1 portion i, binder en knude, rykker lidt op på posen og binder en knude mere, hvor du kan fylde en portion mere i, og lukke. Så kan du klippe posen over når du skal bruge den ene potion, og alligevel har du ikke en masse posespild...

Du skal passe på med rødbede, spinat, selleri og fennikel. De indeholder MEGET nitrat og disse grøntsager må dit barn først få når han er 6 måneder, og han må højst få en portion hver 14 dag indtil han er et år

Vildt smart idé.. Og tunsind tak, det er jo noget man skal vide.. Dog havde jeg aldrig overvejet at lave grød med disse grønsager, kender faktisk ikke alle. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

VIPpigen

CiSo skriver:

Vildt smart idé.. Og tunsind tak, det er jo noget man skal vide.. Dog havde jeg aldrig overvejet at lave grød med disse grønsager, kender faktisk ikke alle. 

Åhh, jeg har så mange ideer til grød og mos til Lilje, men for pokker, hjælper heller ikke jeg bomber hende med smagsindtryk allerede nu, så vi tager lidt dage hvor hun får en ting, og så skifter vi over til noget nyt

Anmeld

5. april 2011

kamtok

CiSo skriver:

Er lidt i tvivl.. Må Cilas få hjemmelavet æble grød? Altså unden noget tilsat. 

Han er 5 mdr, og er vandt til at få andet grød 1 gang dagligt. 

Der er nogen der skriver at de må få alt frugt når de er 4 måneder, men det er ikke helt rigtigt. Det anbefales at du ikke giver citrusfrugter før barnet er fyldt 6 mndr. Når barnet er 6 måneder må det få ALT undtagen salt og honning. Salten kan jo ikke helt undgåes, men er man en "salt-gris" skal man ikke hælde en halv bøtte salt i kødsovsen, så hellere meget lidt salt (eller intet) og så kan man selv salte sin egen mad til efter behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.