æblegrød..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.685 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. april 2011

CiSo

Er lidt i tvivl.. Må Cilas få hjemmelavet æble grød? Altså unden noget tilsat. 

Han er 5 mdr, og er vandt til at få andet grød 1 gang dagligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

henh01

Ja det skulle jeg bestemt mene.. Alt slags frugt står der i bøgerne.

Anmeld

5. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det må han godt

Det er iøvrigt super nemt, at lave selv

Anmeld

5. april 2011

CiSo

MoarHvidovre skriver:

Ja, det må han godt

Det er iøvrigt super nemt, at lave selv

Super. Så vil jeg prøve at se hvad han siger til det!

Ja, det er nemlig.. Jeg laver det faktisk tit til mig selv.  

Anmeld

5. april 2011

CiSo

henh01 skriver:

Ja det skulle jeg bestemt mene.. Alt slags frugt står der i bøgerne.

Okay, tak for svar. 

Anmeld

5. april 2011

VIPpigen

Alt hvad der er frugt og grøntsager må de få efter 4 måneder, der er dog nogen grøntsager han kun må få i begrænset mængder  (kan ikke huske hvad det er, men hvis du vil have det kan jeg finde det til dig, Dovenskab længe leve)

Anmeld

5. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
CiSo skriver:

Super. Så vil jeg prøve at se hvad han siger til det!

Ja, det er nemlig.. Jeg laver det faktisk tit til mig selv.  

Du skal bare være opmærksom på, at hvis han slet ikke har fået grød endnu og du starter op med frugtgrød kan du godt få svært ved, at få ham til, at spise almindeligt grød, da det slet ikke er lige så sødt

Anmeld

5. april 2011

CiSo

VIPpigen skriver:

Alt hvad der er frugt og grøntsager må de få efter 4 måneder, der er dog nogen grøntsager han kun må få i begrænset mængder  (kan ikke huske hvad det er, men hvis du vil have det kan jeg finde det til dig, Dovenskab længe leve)

Jamen super, så er det jo bare at gå igang med at udforske.. Han har nemlig kun indtil videre fået de forskellige grød der anbefales at starte med og så modermælk. Så nu vil jeg se hvad han siger til noget andet. Jeg tænker også lidt advokado mos?? Men du må faktisk meget gerne tjekke det for mig, hvis du lyster det.  

Anmeld

5. april 2011

CiSo

MoarHvidovre skriver:

Du skal bare være opmærksom på, at hvis han slet ikke har fået grød endnu og du starter op med frugtgrød kan du godt få svært ved, at få ham til, at spise almindeligt grød, da det slet ikke er lige så sødt

Tak. Men han er startet op, med hirse og ris grød.. Tror det er det vi har prøvet indtil  nu, og det går rigtig godt.

Anmeld

5. april 2011

VIPpigen

Her har Lilje siden 15 marts fået quinoagrød, risgrød, og boghvedegrød. ellers har hun fået kartoffelmos, kartoffelmos med gulerod i, grød med avocado, grød med æble og pæremos, og grød med solbærmos i. Hun elsker det hele, og det ryger lige ned i lækkersulten, super dejligt. Hvis det er laver du en stor potion, tager en frysepose og kommer 1 portion i, binder en knude, rykker lidt op på posen og binder en knude mere, hvor du kan fylde en portion mere i, og lukke. Så kan du klippe posen over når du skal bruge den ene potion, og alligevel har du ikke en masse posespild...

Du skal passe på med rødbede, spinat, selleri og fennikel. De indeholder MEGET nitrat og disse grøntsager må dit barn først få når han er 6 måneder, og han må højst få en portion hver 14 dag indtil han er et år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.