Bimmer 9 ugers update incl. billedspam!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

TineA

DK skriver:

Hej De Damer!

Hvad er der så sket i vores lille hjem siden sidst? En MASSE! Jeg tager det vist lige i punkt form for at gøre det hele lidt mere overskueligt

1. TRALVT

Vi har haft TRAVLT! Jeg er jo den heldige ejer af barsel nu, så jeg har fået besøgt alle dem jeg har forsømt længe og det har været så skønt at have travlt med sjove ting, og ikke ting som arbejde, skole, lektier osv! Jeg er startet i MG og vi har det rigtig hyggeligt! Vi har mødtes to gange og skal mødes hver onsdag frem over. På torsdag skal vi i baby bio for første gang, det bliver spændende! Richard var til sidste vejning 61,2 kg og 62,5 cm. lang! Min store skønne basse! Derudover har Mikkel haft fødselsdag som vi også har fejret!

2. KOLIK OG KIROPRAKTOR 

Richard græd en del om formiddagen, og af og til også om aftenen. Vi fik dommen kolik og tog til kiropraktor Eli i Odder. Hun ordnede ham en enkelt gang og han har siden været en sød og veltilpas glad dreng der sover som en engel og ikke længere er utrøstelig og ulykkelig. SÅ dejligt! Hun er så gået i gang med min nakke, der er helt messed up pga. et piskesmæld for mange år tilbage jeg aldrig har fået behandlet! Det er dyrt men jeg håber at det bliver godt! Jeg har også haft Kirstine afsted der havde låst nakke, og hun klager heller ikke længere over øm nakke når hun vågner om morgenen!

3. DA JEG FORGIFTEDE RICHARD 

Vi har været på mini ferie hos min mor og far i deres sommerhus, som de nu snart flytter permanent op i (det er sådan et "rigtigt" hus, bare ved vandet). Forrige søndag hvor vi skulle hjem mandag skal jeg så liiiige give Richard hans d-dråber inden han skal sove. Jeg holdt Richard på min ene arm og kunne ikke ramme skeen med den venstre så jeg gav d-dråbe flasken til min mor og hun tog en ren ske og hældte 5 nye dråber på som hun så gav min næsten sovende dreng. Den stakkels lille Bimmer slog straks øjenene op, hans kulør skiftede til violet og han holdt vejret og sprællede som en sindsyg. -Det var så underligt for han plejer slet ikke at have noget imod de dråber. Men da han så endelig åbnede munden for at hive efter vejret og skreg et kæmpe skrig, så STANK han bare af pebermynte og det gik i alt sin gru op for mig at jeg havde taget fejl af min mors japanske pebermynte olie og så d-dråberne!! Den stakkels lille fyr KÆMPER! Han skiftevis skriger som besat, holder vejret og under det hele ser han bare panisk angst ud i de små øjne! Jeg fik det så dårligt og min mor små-råber at jeg skal skynde mig at sprøjte hans mund med mælk så den kan blive skyllet lidt. Jeg sprøjter mælk ind i munden på ham som han "gurgler" under alt skrigeriet og spytter ud igen! Efter ca. 20 min er han holdt op med at græder og jeg ringer til Mikkel og bekender kulør Mikkel skælder ikke ud (århhh hvis han havde gjort det havde jeg været:) men synes vi skal ringe til vagtlægen. Det gør jeg så, og vagtlægen sender mig videre til giftlinjen. Det viser sig at forgiftningsgrænsen for små børn er 6 dråber og Richard har fået 5! Men fordi han kun er 8 uger gammel og ikke et større lille barn, så vil hun ringe tilbage efter at have talt om sagen med en kollega. Hun ringer tilbage efter få minutter, og vil have os til straks at køre til nærmeste sygehus med en børneafdeling, da der er risiko for at hans slimhinder vil hæve op i halsen pga de stærke dråber og så kan han ikke få vejret. Der var også risiko for en kemisk lungebetændelse som ikke ville kunne behandles med penicillin, da der ikke ville være betændelse pga. virus, men pga. dråberne og det er ret farligt, især for så lille en baby.

Min mor og jeg suser afsted i bilen, mens min far finder vejanvisninger inde i Ålborg. Da vi ankommer sover Richard sødt, men er NOGET bleg og han mildest talt STINKER af pebermynte. En rigtig sød kvindelig læge og sygeplejerske tager imod os og er bare så søde og forstående og ikke bebrejdende. Richard bliver lyttet på, får taget feber, tjekket i munden for hævelse/blister osv. og vi bliver indlagt til observation. Min mor kører hjem og Richard og jeg får en enestue Richard får et måleinstrument på foden så de kan se hvad hans iltning af blodet er og hans puls. Derudover kommer sygeplejesken hver 45 min. de første mange mange timer og tæller hvor ofte han trækker vejret. Derefter en gang i timen.

Jeg behøver ikke at fortælle HVOR dårligt jeg havde det med mig selv, vel?? Jeg følte mig som verdens største nitte-ditte! Jeg kunne slet ikke sove og var vågen hele natten! TÆNK nu hvis han holdt med at trække vejret og jeg så bare lå og sov!! Heldigvis var alt helt normalt og intet var i vejen, så kl. 5 sov jeg to timer. Vi blev udskrevet k. 13 og hentet af min mor igen. Vi skulle have været hjem den dag, men jeg var bare så træt og smadret og sådan helt ved siden af mig selv, så vi tog en dag ekstra så jeg kunne få sovet ud, og komme ud af det der føltes som halvt koma og halvt en 40 hestes brandert! Richard sov lige op af mig i sengen et par dage derefter, så følte jeg det mest sikkert. Også selv om lægen havde sagt at alt var fint... JEBUS altså!! Jeg ser hermed mig selv som med i kapløbet om titlen til årets nittemor 2011!! De to flasker lignede bare hinanden på en prik og jeg har ikke pebermynteolie derhjemme så jeg overvejede slet ikke at det IKKE kunne være pebermyntedråberne...

4. Dåb

Vi havde dåb i går. Læs mere om det under dåbs-debatten.

5. Billedspam! Så går det løs:

1 : Hold nu op han er sød !!

2: Puha, for en omgang d-dråber! Godt, at han kom sig så hurtigt! Jeg kunne jo sikkert have fundet på noget i samme stil (IKKE BEVIDST SELVFØLGELIG!) Altså hermed sagt, at du ikke skal føle dig som "Nitte-Ditte"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Kløver

ih hvor nogle skønne billeder

Anmeld

5. april 2011

Sofia

Sikke dejligt med en update! Nitte-mor bliver du aldrig

Jeg synes bare Richard er blevet så stor og han ligner Mikkel mere og mere. Hvor må det være skønt når han smiler, kan forestlle mig at Kirstine er stolt over at han så gerne vil smile til hende - de to bliver uadskillige tror jeg

Anmeld

5. april 2011

2babygirls

Åhhh Ditte-super-mor, han er da über lækker lækker, og liiiii til at spise!!!!

Pueha en oplevelse I fik jer der, havde tud brølet og synes jeg var en ond moar, så kan godt forstå du havde det skidt og var rigtig ked af det. Det var jo et kæmpe uheld

God I alle sammen har fået en tur hos Kio. Oli  Så dur kroppen lidt igen... Vi dælme også snart til noget wellness og hygges om

Anmeld

5. april 2011

Ina33

Hvor er han bare kær...

Men 62 kg. Ditte, tror du ikke du skal skrue lidt ned for maden?

Anmeld

5. april 2011

DLM

Årh han er bare SÅ nusser

Anmeld

5. april 2011

Tanja84

Sikke skønt med en længe ventet update fra den lille Bimmer, der jo slet ikke er så lille længere

Men tror vist du har fået sat dit komma forkert, da du skrev vægten 

PUUUUUHAAAA for en oplevelse. Må bare have været såååå forfærdeligt, hvilket man naturligvis hellere ikke er i tvivl om, når man læser dit indlæg. Men du skriver jo netop også selv, hvilken fantastisk mor du er, ved at netop reagerer med det samme og være der 100 % for ham, når han netopå har brug for fig. Så NEJ, ingen Nitte Ditte mor, men super Ditte MOAR

Til sidst, SKØNNE, SKØNNE billeder, af SKØNNE SKØNNE børn

Anmeld

5. april 2011

Mettemus

Tusind tak for update, Ditte - altid skønt at høre fra jer, og ja - det er vist lidt længe siden, men det er fuldt forståeligt, for der er godt nok gang i den med sådan en lille størrelse, og i har, som vi kan læse, haft nok at se til.

Puha... har på fornemmelsen at du aldrig bliver sådan rigtig glad for pebermynte igen? Kan godt forstå at du blev forskrækket og at efterrationaliseringen vel heller ikke ligefrem er rar tænkning "tænk nu hvis..." MEN som alle de andre skønne kvinder skriver - du bliver ALDRIG en nitte-mor (eller Nitte Ditte i det hele taget), dine skønne unger er heldige at have sådan en fantastisk mor som dig!

Skønne billeder - han er godt nok en lækker lille basse (på 61,2 kg?????). Dejligt at se massr af smil, det er vi ikke så godt til at fange på kamera her. Tror han instinktivt ved, at han ikke skal smile for meget på billeder! Når han engang bliver mut teenager er det meget rart, at der ikke er nogen billeder, der kan bruges imod ham som dokumentation om, at verden ikke er imod ham, og at han rent faktisk bare har været glad baby engang. Smart Laurits!

Og øv med kolik! Godt i fik hold i det før det fik slidt jer helt ned!

herfra - på vej til vaccination med lillefisen

Anmeld

5. april 2011

ulleby

Sikke da en omgang skal jeg love for Men godt at hører livet er vel og alle mødre laver fejl og det ikke kun er mig der frygter

Skønne billeder og dejlig med en update fra jer

Glæder mig til at følge jer frem over

Anmeld

5. april 2011

Najsen86

Nej hvor han bare ligner Mikkel mere og mere puha ikke godt

med d-dråbe udskiftningen... godt han har det godt igen... Du er 

ingen Nitte-Ditte og det er jo bare det der sker en gang imellem...

da jeg var helt lille og ude hos min farmor fik jeg fat i en olielampe,

og fik lampeolie over det hele, så de troede også jeg havde drukket

det .. puha--

Det jeg ville sige var bare at man ikke kan være perfekt som mor,

og så længe han har det godt igen, så går det jo nok 

Skønne billeder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.