Bimmer 9 ugers update incl. billedspam!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.093 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. april 2011

DK

Hej De Damer!

Hvad er der så sket i vores lille hjem siden sidst? En MASSE! Jeg tager det vist lige i punkt form for at gøre det hele lidt mere overskueligt

1. TRALVT

Vi har haft TRAVLT! Jeg er jo den heldige ejer af barsel nu, så jeg har fået besøgt alle dem jeg har forsømt længe og det har været så skønt at have travlt med sjove ting, og ikke ting som arbejde, skole, lektier osv! Jeg er startet i MG og vi har det rigtig hyggeligt! Vi har mødtes to gange og skal mødes hver onsdag frem over. På torsdag skal vi i baby bio for første gang, det bliver spændende! Richard var til sidste vejning 61,2 kg og 62,5 cm. lang! Min store skønne basse! Derudover har Mikkel haft fødselsdag som vi også har fejret!

2. KOLIK OG KIROPRAKTOR 

Richard græd en del om formiddagen, og af og til også om aftenen. Vi fik dommen kolik og tog til kiropraktor Eli i Odder. Hun ordnede ham en enkelt gang og han har siden været en sød og veltilpas glad dreng der sover som en engel og ikke længere er utrøstelig og ulykkelig. SÅ dejligt! Hun er så gået i gang med min nakke, der er helt messed up pga. et piskesmæld for mange år tilbage jeg aldrig har fået behandlet! Det er dyrt men jeg håber at det bliver godt! Jeg har også haft Kirstine afsted der havde låst nakke, og hun klager heller ikke længere over øm nakke når hun vågner om morgenen!

3. DA JEG FORGIFTEDE RICHARD 

Vi har været på mini ferie hos min mor og far i deres sommerhus, som de nu snart flytter permanent op i (det er sådan et "rigtigt" hus, bare ved vandet). Forrige søndag hvor vi skulle hjem mandag skal jeg så liiiige give Richard hans d-dråber inden han skal sove. Jeg holdt Richard på min ene arm og kunne ikke ramme skeen med den venstre så jeg gav d-dråbe flasken til min mor og hun tog en ren ske og hældte 5 nye dråber på som hun så gav min næsten sovende dreng. Den stakkels lille Bimmer slog straks øjenene op, hans kulør skiftede til violet og han holdt vejret og sprællede som en sindsyg. -Det var så underligt for han plejer slet ikke at have noget imod de dråber. Men da han så endelig åbnede munden for at hive efter vejret og skreg et kæmpe skrig, så STANK han bare af pebermynte og det gik i alt sin gru op for mig at jeg havde taget fejl af min mors japanske pebermynte olie og så d-dråberne!! Den stakkels lille fyr KÆMPER! Han skiftevis skriger som besat, holder vejret og under det hele ser han bare panisk angst ud i de små øjne! Jeg fik det så dårligt og min mor små-råber at jeg skal skynde mig at sprøjte hans mund med mælk så den kan blive skyllet lidt. Jeg sprøjter mælk ind i munden på ham som han "gurgler" under alt skrigeriet og spytter ud igen! Efter ca. 20 min er han holdt op med at græder og jeg ringer til Mikkel og bekender kulør Mikkel skælder ikke ud (århhh hvis han havde gjort det havde jeg været:) men synes vi skal ringe til vagtlægen. Det gør jeg så, og vagtlægen sender mig videre til giftlinjen. Det viser sig at forgiftningsgrænsen for små børn er 6 dråber og Richard har fået 5! Men fordi han kun er 8 uger gammel og ikke et større lille barn, så vil hun ringe tilbage efter at have talt om sagen med en kollega. Hun ringer tilbage efter få minutter, og vil have os til straks at køre til nærmeste sygehus med en børneafdeling, da der er risiko for at hans slimhinder vil hæve op i halsen pga de stærke dråber og så kan han ikke få vejret. Der var også risiko for en kemisk lungebetændelse som ikke ville kunne behandles med penicillin, da der ikke ville være betændelse pga. virus, men pga. dråberne og det er ret farligt, især for så lille en baby.

Min mor og jeg suser afsted i bilen, mens min far finder vejanvisninger inde i Ålborg. Da vi ankommer sover Richard sødt, men er NOGET bleg og han mildest talt STINKER af pebermynte. En rigtig sød kvindelig læge og sygeplejerske tager imod os og er bare så søde og forstående og ikke bebrejdende. Richard bliver lyttet på, får taget feber, tjekket i munden for hævelse/blister osv. og vi bliver indlagt til observation. Min mor kører hjem og Richard og jeg får en enestue Richard får et måleinstrument på foden så de kan se hvad hans iltning af blodet er og hans puls. Derudover kommer sygeplejesken hver 45 min. de første mange mange timer og tæller hvor ofte han trækker vejret. Derefter en gang i timen.

Jeg behøver ikke at fortælle HVOR dårligt jeg havde det med mig selv, vel?? Jeg følte mig som verdens største nitte-ditte! Jeg kunne slet ikke sove og var vågen hele natten! TÆNK nu hvis han holdt med at trække vejret og jeg så bare lå og sov!! Heldigvis var alt helt normalt og intet var i vejen, så kl. 5 sov jeg to timer. Vi blev udskrevet k. 13 og hentet af min mor igen. Vi skulle have været hjem den dag, men jeg var bare så træt og smadret og sådan helt ved siden af mig selv, så vi tog en dag ekstra så jeg kunne få sovet ud, og komme ud af det der føltes som halvt koma og halvt en 40 hestes brandert! Richard sov lige op af mig i sengen et par dage derefter, så følte jeg det mest sikkert. Også selv om lægen havde sagt at alt var fint... JEBUS altså!! Jeg ser hermed mig selv som med i kapløbet om titlen til årets nittemor 2011!! De to flasker lignede bare hinanden på en prik og jeg har ikke pebermynteolie derhjemme så jeg overvejede slet ikke at det IKKE kunne være pebermyntedråberne...

4. Dåb

Vi havde dåb i går. Læs mere om det under dåbs-debatten.

5. Billedspam! Så går det løs:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Kamulla

der var bimmeren igen...  men han er nok den kæreste bimmer jeg nogensinde har set...  og sikke en del i har været igennem

Anmeld

4. april 2011

DK

Århh tak!! Han er også den dejligste Bimmer jeg nogensinde har kendt, he he

Anmeld

4. april 2011

CA

Eeeeej, hvor må det have været en frygtelig oplevelse! Men bebrejde dig kan man vist ikke

Godt han har det godt igen!

Skønne billeder! Han blir så stor - lissom Johannes - de følges vist meget godt i vægt og tøjstil 

Og jeg skal lige love for at du får smil for alle pengene! Han skyldte vist også en del fa de første uger, er det ikke rigtig husket?

Skøn skøn skøn Richard! 

Anmeld

4. april 2011

piadas

Åh, altså stakkels lille Bimmer! Tænk man kan få det så dårligt at nogle små uskyldige pebermyntedråber. (Huskeliste til mig selv: Fjern alt der bare minder den mindste smule om d-dråber!).

Godt at han er ovenpå igen, men sikke da en forskrækkelse. Jeg kan GODT forstå, at du ikke kunne sove, men du er altså ikke verdens dårligste nitte-ditte-mor. Det var jo et uheld.

Jeg ÆÆÆLSKER billede! Især når modellerne er lige så søde som dine!

Og så er han godt nok blevet stor din "lille" Bimmer 61,2 kg. - det må jeg nok sige - han må være tung at amme og bære rundt på!

Anmeld

4. april 2011

DK

Carina87 skriver:

Eeeeej, hvor må det have været en frygtelig oplevelse! Men bebrejde dig kan man vist ikke

Godt han har det godt igen!

Skønne billeder! Han blir så stor - lissom Johannes - de følges vist meget godt i vægt og tøjstil 

Og jeg skal lige love for at du får smil for alle pengene! Han skyldte vist også en del fa de første uger, er det ikke rigtig husket?

Skøn skøn skøn Richard! 

Jo han skyldte på smil-kontoen, men efter kiropraktorbesøget så har han bare SMILET løs og været så glad! Det er bare så FEDT at han griner og pludrer bare man stikker hovedet hen til ham!! Hans yndlingspersoner at smile til er 1. mor, 2. Kirstine, 3, Mikkel og 4. Mormor.... Resten af verden får stadig bekymrede/serious øjenbrynene!

Anmeld

4. april 2011

DK

Åh, altså stakkels lille Bimmer! Tænk man kan få det så dårligt at nogle små uskyldige pebermyntedråber. (Huskeliste til mig selv: Fjern alt der bare minder den mindste smule om d-dråber!).

Godt at han er ovenpå igen, men sikke da en forskrækkelse. Jeg kan GODT forstå, at du ikke kunne sove, men du er altså ikke verdens dårligste nitte-ditte-mor. Det var jo et uheld.

Jeg ÆÆÆLSKER billede! Især når modellerne er lige så søde som dine!

Og så er han godt nok blevet stor din "lille" Bimmer 61,2 kg. - det må jeg nok sige - han må være tung at amme og bære rundt på!

Taaaak! Uhh altså jeg ææælsker dem jo også bare

Ja det var bare så SYND for den lille Bimmer. Altså sådan nogle pebermyntedråber er jo bare SUPER stærke!! Det har jo været en tur til helvede og tilbage for en lille dreng der indtil nu kun har smagt modermælk og kamillethe!

(jeg behøver ikke nævne alle de "hvor er vi glade for at Richard også er med i dag"/du skal bare sige hvis du ikke er tilfreds med de gener Mikkel har leveret til barnet - jokes der var til barnedåben vel?)

Og jo, han er sk*de tung! Tilgengæld satser jeg stærkt på at mormorarmene snart er væk!

Anmeld

4. april 2011

CA

DK skriver:

Jo han skyldte på smil-kontoen, men efter kiropraktorbesøget så har han bare SMILET løs og været så glad! Det er bare så FEDT at han griner og pludrer bare man stikker hovedet hen til ham!! Hans yndlingspersoner at smile til er 1. mor, 2. Kirstine, 3, Mikkel og 4. Mormor.... Resten af verden får stadig bekymrede/serious øjenbrynene!

Dejligt! Godt I kom afsted så! Fik ikke kommenteret det, men yndlingsbillede er det af dig og bimmer (undskyld: Richard) ved puslebordet! Det er lækkert!! 

Anmeld

4. april 2011

DK

Carina87 skriver:

Dejligt! Godt I kom afsted så! Fik ikke kommenteret det, men yndlingsbillede er det af dig og bimmer (undskyld: Richard) ved puslebordet! Det er lækkert!! 

Ja det er rigtig godt! Det er Rosa herinde fra der har taget det! Hun er bare så super god! Mikkel er virkelig dårlig til det med billeder, så langt de fleste billeder jeg har er jeg ikke selv med på. Mikkel han tager også kun ET billede, jeg ved ikke om han tror vi stadig er i "der skal film i kameraet"-tidsalderen

Anmeld

4. april 2011

Becks

Sikken en update!

Du er ikke nogen Nitte-Ditte.. Ting sker, og der skete ikke noget alvorligt med ham søde..

Han er bare så lækker altså! Sikken et smil han kan fyre af, og hvor ser Kirstine bare stor ud, nu hvor hun er blevet storesøster - SUK altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.