Coop har rigtig mange af deres egne produkter som er lavet på vetetabilske olier men man skal se sig for
I starten synes jeg det var SÅ besværligt med det mælkefrie men nu kører det bare på skinner så det er dejligt..
Jeg fandt denne side da jeg startede med at google og skulle i gang og de har faktisk mange hverdagsretter på menuen som er en god start indtil det lige sidder i fingeren
http://www.fam-ostergaard.dk/Hjem/Forsiden.aspx
Her er det datteren som har været på mælkefri og jeg syens også du skal holde dig til rismælken. Den minder mest om alm mælk og smager bedst af soya, havre og rismælken.. Du kan købe en hvor der er tilsat calcium så er du udover at skulle købe ekstra mælk:0)
jeg har denne liste over mælkefrie produkter samt hvad du skal være opmærksom på når du læser bagpå - hvilkeord der i forklædning er noget med mælk..
Brød, Kiks mm:
Levebrød: Kernegrov, Gulerod, Fiberboller, Havre grov sanwich, Majs Havre boller, Krydder boller, Kernegrov m multifiber, majs soft brød.
Kornkammeret: Med og Uden kerner
Urtekram: Riskager/ spelt ragletter , Pebernødder spelt 200g, speltkager med chokolade og paranødder, havrekiks, Cantuccini spelt, Mandel sesambar, sesambar med honnng
Jacobsen: Pitabrød
Kohberg: Hotdog, Swatzbrot, Kartoffel rugbrød, Herkules fuldkorns rugbrød
Super Best: Blandede rundstykker
Wasa Rågi, Sesam
Føtex: Økologisk Fuldkorn
Mcvities og Oxford: Digestive
Pasta
Pålæg mm
Goman, Familien, Superbest, Pålækker: Hamburgerryg og Rullepølse
Leverpostej: Tulip -30%, Virkelyst øko fra fakta og Kalve øko fra Netto.
Spegepølse: Chr. Vollsted Okse fra Føtex, Okse hjemmelavet fra Superbest slagter, Okse/Mild/Kartoffel fra Hanegal Pølser:
Lanlord: Italiensk salat,
Steff Houlberg : store bayerske, Langelændere: Alle slags, Gøl: Alle slags
Dayli: Pande pølser
Danefrost: Melboller
Mou: Kød og mel bolle blanding
Ama den flydende
Becel flydende
Becel Smørbar - den blå
Coop Fri
Nutana fri magarine
Mayonnaise: Gråsten, billige fra fakta
Remoulade: Gråsten, Landlord
Sennep
Ketchup
Dressing: Bänke burger dressing,
Bullion: Knorr
Naturli fløde ( købes i superbest/ bilka/føtex - laves på soya 250 ml til omkring 11 kr )
Jensen sovs: Favorit ( den der skal fløde i.....) Bearnaise light
Færdigretter småbørn:
Hipp Økologisk Grøntsags og kylling risotto 8 mdr.
Nestle Økologisk: Pasta Kalkun, Grøntsagskylling, Pasta kødsovs, Rodfrugt kalkun, Kart kylling, Pasta Toscana, Ris kalkun, Spag Bolognese, Kartoffel - majs og kalv Kalv
Laktose (mælkesukker)**
Animalsk fedtstof*
Animalsk olie*
Smørolie*
Bagermargarine
Margarine
Minarine
Risbagemel (i bagerbrød)*
Inddampet mælk
Mælkebestanddele
Mælketørstof
Tørmælk