Råd søges af jer med mælkefri kost!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Dinna88

prettybutterfly skriver:

Tak for tippet! Og smart at bruge plantemagarine! Troede det var det samme!

Plantemargarine Hehe. Men det var så lidt. 

http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=opskrifter&vistypeopskrift=4

Jeg mener at alle disse opskrifter er uden mælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Tulle28

prettybutterfly skriver:

Dejligt at høre det har hjulpet nogle flere! Glæder mig til at se om det også hjælper her! Tak for tippet ang soya mælk. Ved du hvorfor rismælk skulle være bedre end soya mælk?

Det var da så lidt

Jamen jeg tror som sådan ikke det er bedre, der er bare mange som bruger det istedet for mælk (måske fordi det hedder ris mælk??), men du kan i princippet ligeså godt bruge vand eller friskpresset juice (ikke karton, der er for meget sukker i)...

Måske kan du finde inspiration her:

http://www.maelkebloggen.dk/1494.html?&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=42&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1492

Anmeld

4. maj 2011

AnetteHG

Har du kigget på www.maelkeallergi.dk ?

Anmeld

4. maj 2011

Isabella_mor

prøv evt opskrifter til børn med mælkeallergi..  

her er et LINK 

Anmeld

4. maj 2011

lucas<3

prettybutterfly skriver:

Dejligt at høre det har hjulpet nogle flere! Glæder mig til at se om det også hjælper her! Tak for tippet ang soya mælk. Ved du hvorfor rismælk skulle være bedre end soya mælk?

altså min kusine har haft mælkeallergi og hun fik soyamælk istedet for komælk..

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

prettybutterfly skriver:

Da min datter har været ALT for meget syg på det sidste, og jeg nu har hørt så meget godt om mælkefri diæt, og hvor meget "lort" der er i komælk, kunne jeg godt tænke mig at afprøve det i en periode.

Men har i nogle foreslag til morgenmad uden mælk? Og hvad med smør og ost? Må de få smør? Bruger i noget andet i stedet?

Hvis i ligger inde med gode fif eller, vil jeg MEGET gerne høre det

Tusind tak for hjælpen!

Knus fra Mona

De må gerne få smør, ost, men osten må ikke være for mager, og fløde.

Og så skal du naturligvis have tyggekalktabs, hvis barnet er stort nok til at spise dem. Dem kan man få til børn i håndkøb.
Mine har altid fået brød, men ellers kan du give majsmælk i stedet, som er beriget med kalk, og som ungerne godt kan lide.
Du skal ikke give soyamælk..det er utroligt hårdt ved maven, og kan udløse allergi, desuden smager det rædsomt.
Man kan også få rismælk.

Disse erstaningsprodukter, kan de jo sagtens få på havregryn eller cornflakes.
Ud over brød, kan de også få havregrød med fløde og en smørklat om morgenen eller øllebrød..igen med erstatningsmælken.
Og så variér morgenbrødt med noget frugt i form af vindruer, mellonskiver, jordbær og den slags.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. maj 2011

prettybutterfly

SussieThyssen skriver:

De må gerne få smør, ost, men osten må ikke være for mager, og fløde.

Og så skal du naturligvis have tyggekalktabs, hvis barnet er stort nok til at spise dem. Dem kan man få til børn i håndkøb.
Mine har altid fået brød, men ellers kan du give majsmælk i stedet, som er beriget med kalk, og som ungerne godt kan lide.
Du skal ikke give soyamælk..det er utroligt hårdt ved maven, og kan udløse allergi, desuden smager det rædsomt.
Man kan også få rismælk.

Disse erstaningsprodukter, kan de jo sagtens få på havregryn eller cornflakes.
Ud over brød, kan de også få havregrød med fløde og en smørklat om morgenen eller øllebrød..igen med erstatningsmælken.
Og så variér morgenbrødt med noget frugt i form af vindruer, mellonskiver, jordbær og den slags.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for de gode råd!

VH Mona

Anmeld

5. maj 2011

prettybutterfly

Tak til alle for de gode råd!!!!!

Anmeld

5. maj 2011

De3Guldklumper

Coop har rigtig mange af deres egne produkter som er lavet på vetetabilske olier men man skal se sig for

I starten synes jeg det var SÅ besværligt med det mælkefrie men nu kører det bare på skinner så det er dejligt..

Jeg fandt denne side da jeg startede med at google og skulle i gang og de har faktisk mange hverdagsretter på menuen som er en god start indtil det lige sidder i fingeren

http://www.fam-ostergaard.dk/Hjem/Forsiden.aspx

Her er det datteren som har været på mælkefri og jeg syens også du skal holde dig til rismælken. Den minder mest om alm mælk og smager bedst af soya, havre og rismælken.. Du kan købe en hvor der er tilsat calcium så er du udover at skulle købe ekstra mælk:0)

jeg har denne liste over mælkefrie produkter samt hvad du skal være opmærksom på når du læser bagpå - hvilkeord der i forklædning er noget med mælk..

Brød, Kiks mm:
Levebrød: Kernegrov, Gulerod, Fiberboller, Havre grov sanwich, Majs Havre boller, Krydder boller, Kernegrov m multifiber, majs soft brød.

Kornkammeret: Med og Uden kerner

Urtekram: Riskager/ spelt ragletter , Pebernødder spelt 200g, speltkager med chokolade og paranødder, havrekiks, Cantuccini spelt, Mandel sesambar, sesambar med honnng

Jacobsen: Pitabrød

Kohberg: Hotdog, Swatzbrot, Kartoffel rugbrød, Herkules fuldkorns rugbrød

Super Best: Blandede rundstykker

Wasa Rågi, Sesam

Føtex: Økologisk Fuldkorn

Mcvities og Oxford: Digestive

Pasta

Pålæg mm
Goman, Familien, Superbest, Pålækker: Hamburgerryg og Rullepølse
Leverpostej: Tulip -30%, Virkelyst øko fra fakta og Kalve øko fra Netto.
Spegepølse: Chr. Vollsted Okse fra Føtex, Okse hjemmelavet fra Superbest slagter, Okse/Mild/Kartoffel fra Hanegal Pølser:
Lanlord: Italiensk salat,
Steff Houlberg : store bayerske, Langelændere: Alle slags, Gøl: Alle slags
Dayli: Pande pølser

Danefrost: Melboller
Mou: Kød og mel bolle blanding

Ama den flydende
Becel flydende
Becel Smørbar - den blå
Coop Fri
Nutana fri magarine

Mayonnaise: Gråsten, billige fra fakta
Remoulade: Gråsten, Landlord
Sennep
Ketchup
Dressing: Bänke burger dressing,

Bullion: Knorr
Naturli fløde ( købes i superbest/ bilka/føtex - laves på soya 250 ml til omkring 11 kr )
Jensen sovs: Favorit ( den der skal fløde i.....) Bearnaise light

Færdigretter småbørn:
Hipp Økologisk Grøntsags og kylling risotto 8 mdr.
Nestle Økologisk: Pasta Kalkun, Grøntsagskylling, Pasta kødsovs, Rodfrugt kalkun, Kart kylling, Pasta Toscana, Ris kalkun, Spag Bolognese, Kartoffel - majs og kalv Kalv

Laktose (mælkesukker)**

Animalsk fedtstof*
Animalsk olie*
Smørolie*
Bagermargarine
Margarine
Minarine
Risbagemel (i bagerbrød)*

Inddampet mælk
Mælkebestanddele
Mælketørstof
Tørmælk
Mælkepulver
Skummetmælkspulver
Sødmælkspulver
Mælkeprotein
Lactalbumin
Kasein
Kaseinat
Calciumkaseinat
Kaliumkaseinat
Natriumkaseinat
Valle
Valleprotein
Vallepulver           

Anmeld

5. maj 2011

prettybutterfly

Coop har rigtig mange af deres egne produkter som er lavet på vetetabilske olier men man skal se sig for

I starten synes jeg det var SÅ besværligt med det mælkefrie men nu kører det bare på skinner så det er dejligt..

Jeg fandt denne side da jeg startede med at google og skulle i gang og de har faktisk mange hverdagsretter på menuen som er en god start indtil det lige sidder i fingeren

http://www.fam-ostergaard.dk/Hjem/Forsiden.aspx

Her er det datteren som har været på mælkefri og jeg syens også du skal holde dig til rismælken. Den minder mest om alm mælk og smager bedst af soya, havre og rismælken.. Du kan købe en hvor der er tilsat calcium så er du udover at skulle købe ekstra mælk:0)

jeg har denne liste over mælkefrie produkter samt hvad du skal være opmærksom på når du læser bagpå - hvilkeord der i forklædning er noget med mælk..

Brød, Kiks mm:
Levebrød: Kernegrov, Gulerod, Fiberboller, Havre grov sanwich, Majs Havre boller, Krydder boller, Kernegrov m multifiber, majs soft brød.

Kornkammeret: Med og Uden kerner

Urtekram: Riskager/ spelt ragletter , Pebernødder spelt 200g, speltkager med chokolade og paranødder, havrekiks, Cantuccini spelt, Mandel sesambar, sesambar med honnng

Jacobsen: Pitabrød

Kohberg: Hotdog, Swatzbrot, Kartoffel rugbrød, Herkules fuldkorns rugbrød

Super Best: Blandede rundstykker

Wasa Rågi, Sesam

Føtex: Økologisk Fuldkorn

Mcvities og Oxford: Digestive

Pasta

Pålæg mm
Goman, Familien, Superbest, Pålækker: Hamburgerryg og Rullepølse
Leverpostej: Tulip -30%, Virkelyst øko fra fakta og Kalve øko fra Netto.
Spegepølse: Chr. Vollsted Okse fra Føtex, Okse hjemmelavet fra Superbest slagter, Okse/Mild/Kartoffel fra Hanegal Pølser:
Lanlord: Italiensk salat,
Steff Houlberg : store bayerske, Langelændere: Alle slags, Gøl: Alle slags
Dayli: Pande pølser

Danefrost: Melboller
Mou: Kød og mel bolle blanding

Ama den flydende
Becel flydende
Becel Smørbar - den blå
Coop Fri
Nutana fri magarine

Mayonnaise: Gråsten, billige fra fakta
Remoulade: Gråsten, Landlord
Sennep
Ketchup
Dressing: Bänke burger dressing,

Bullion: Knorr
Naturli fløde ( købes i superbest/ bilka/føtex - laves på soya 250 ml til omkring 11 kr )
Jensen sovs: Favorit ( den der skal fløde i.....) Bearnaise light

Færdigretter småbørn:
Hipp Økologisk Grøntsags og kylling risotto 8 mdr.
Nestle Økologisk: Pasta Kalkun, Grøntsagskylling, Pasta kødsovs, Rodfrugt kalkun, Kart kylling, Pasta Toscana, Ris kalkun, Spag Bolognese, Kartoffel - majs og kalv Kalv

Laktose (mælkesukker)**

Animalsk fedtstof*
Animalsk olie*
Smørolie*
Bagermargarine
Margarine
Minarine
Risbagemel (i bagerbrød)*

Inddampet mælk
Mælkebestanddele
Mælketørstof
Tørmælk
Mælkepulver
Skummetmælkspulver
Sødmælkspulver
Mælkeprotein
Lactalbumin
Kasein
Kaseinat
Calciumkaseinat
Kaliumkaseinat
Natriumkaseinat
Valle
Valleprotein
Vallepulver          

Hold da op en lang liste TAK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.