Råd søges af jer med mælkefri kost!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.955 visninger
19 svar
0 synes godt om
4. april 2011

prettybutterfly

Da min datter har været ALT for meget syg på det sidste, og jeg nu har hørt så meget godt om mælkefri diæt, og hvor meget "lort" der er i komælk, kunne jeg godt tænke mig at afprøve det i en periode.

Men har i nogle foreslag til morgenmad uden mælk? Og hvad med smør og ost? Må de få smør? Bruger i noget andet i stedet?

Hvis i ligger inde med gode fif eller, vil jeg MEGET gerne høre det

Tusind tak for hjælpen!

Knus fra Mona

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

serinasmor

jeg tror (hvis du har midlerne) ville jeg anbefale dig at kosultere en diætist ... der er sikkert en masse unødvendigt i komælk .. men også nogle ting der reelt er nyttige .. og dem skal man jo så være sikker på at få andre steder

Anmeld

4. april 2011

prettybutterfly

serinasmor skriver:

jeg tror (hvis du har midlerne) ville jeg anbefale dig at kosultere en diætist ... der er sikkert en masse unødvendigt i komælk .. men også nogle ting der reelt er nyttige .. og dem skal man jo så være sikker på at få andre steder

Uh nej de midler har vi slet ikke! Det er også bare for at prøve det i en periode, da hun har haft mællemørebetændelse 10 gange inden for få måneder. Og der er rigtig mange der mener at det kan skyldes mælk i kosten. Jeg skal nok gøre ALT for at hun får det hun skal bruge!!!! Men hvis hun kan være helt rask uden mælk, så bliver det sådan i en periode.

Anmeld

4. april 2011

serinasmor

Uh nej de midler har vi slet ikke! Det er også bare for at prøve det i en periode, da hun har haft mællemørebetændelse 10 gange inden for få måneder. Og der er rigtig mange der mener at det kan skyldes mælk i kosten. Jeg skal nok gøre ALT for at hun får det hun skal bruge!!!! Men hvis hun kan være helt rask uden mælk, så bliver det sådan i en periode.

hmmm .. oki ... så har jeg desværre ikke andet råd end at du skal læse ingrediensliste på ALT .. som hovedregel skal du undgå leverpostej og lyst brød ... har lige tjekket - der er ikke mælk i fx herkules rugbrød - fra kohberg.. men det er jo så self med kerner ... hmmm ..

mener der er en rimelig god opskriftsamling her

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/allergi/maelkefri/maelkefri.php

og forresten bestemmer du jo selv hvor drastisk du vil gå til værks ... men du kan evt erstatte mælk med soyamælk og smør med olie ..

hvis du vil skære alt mælk væk er det vel ALT mælk også smør og yogurt oa

Anmeld

4. april 2011

prettybutterfly

serinasmor skriver:

hmmm .. oki ... så har jeg desværre ikke andet råd end at du skal læse ingrediensliste på ALT .. som hovedregel skal du undgå leverpostej og lyst brød ... har lige tjekket - der er ikke mælk i fx herkules rugbrød - fra kohberg.. men det er jo så self med kerner ... hmmm ..

mener der er en rimelig god opskriftsamling her

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/allergi/maelkefri/maelkefri.php

og forresten bestemmer du jo selv hvor drastisk du vil gå til værks ... men du kan evt erstatte mælk med soyamælk og smør med olie ..

hvis du vil skære alt mælk væk er det vel ALT mælk også smør og yogurt oa

Tusind tak for hjælpen den vil jeg glæde mig til at kigge på! Jeg ved heller ik hvor drastisk det skal være, det er jo forsøget værd hvis det hjælper!

Anmeld

4. april 2011

Caroline86

du kan jo lave havregrød på vand? og så kan du bruge forskellige vegetabilske olier som fedtstof

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Da min datter har været ALT for meget syg på det sidste, og jeg nu har hørt så meget godt om mælkefri diæt, og hvor meget "lort" der er i komælk, kunne jeg godt tænke mig at afprøve det i en periode.

Men har i nogle foreslag til morgenmad uden mælk? Og hvad med smør og ost? Må de få smør? Bruger i noget andet i stedet?

Hvis i ligger inde med gode fif eller, vil jeg MEGET gerne høre det

Tusind tak for hjælpen!

Knus fra Mona

Hvad med at bruge soya eller ris mælk?

Til morgenmad spiser jeg, hver dag, havregrød lavet på vand. Hm. Og så bager jeg bare brød på soyamælk, hvis det er weekend f.eks. Og dertil man man jo spise marmelade  Du kan bare skrive til mig hvis du mangler nogle råd og fif. Jeg er veganer, så spiser ikke mælkeprodukter eller drikker mælk.

Jeg spiser plantemargaringe i stedet for smør-

Anmeld

4. april 2011

Tulle28

Børn må helst ikke få soyamælk, så hellere ris- eller havremælk. Det er der dog ikke særlig meget næring i, men til gengæld lidt sukker...

Kender flere med ørebørn som har gode erfaringer med at fjerne mælk fra kosten, så det er da et forsøg værd

Anmeld

4. april 2011

prettybutterfly

Tulle28 skriver:

Børn må helst ikke få soyamælk, så hellere ris- eller havremælk. Det er der dog ikke særlig meget næring i, men til gengæld lidt sukker...

Kender flere med ørebørn som har gode erfaringer med at fjerne mælk fra kosten, så det er da et forsøg værd

Dejligt at høre det har hjulpet nogle flere! Glæder mig til at se om det også hjælper her! Tak for tippet ang soya mælk. Ved du hvorfor rismælk skulle være bedre end soya mælk?

Anmeld

4. april 2011

prettybutterfly

Dinna88 skriver:

Hvad med at bruge soya eller ris mælk?

Til morgenmad spiser jeg, hver dag, havregrød lavet på vand. Hm. Og så bager jeg bare brød på soyamælk, hvis det er weekend f.eks. Og dertil man man jo spise marmelade  Du kan bare skrive til mig hvis du mangler nogle råd og fif. Jeg er veganer, så spiser ikke mælkeprodukter eller drikker mælk.

Jeg spiser plantemargaringe i stedet for smør-

Tak for tippet! Og smart at bruge plantemagarine! Troede det var det samme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.