folks svar på tråde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. april 2011

PsychedeliC

Har du nogle sinde oplevet hvor du gerne vil oprette en tråd men faktisk ikke gør det i tilfælde af at folk vil tro at du er et dårligt menneske eller uansvarlig selv om at det ikke passer?

Mange gange så tænker jeg på et emne som kunne være værd at snakke om med jer men så opretter jeg ikke tråden fordi jeg er "bange" for at folk kommer med negative kommentar som faktisk er unødvendig, når man tænker på at folk ikke spørg ind til det før de peger finger og begynder at feje for andres døre.

Det kun godt være at det er mig den er gal med og denne her tråd falder sikkert ikke i god jord, lige som den sidste, det er jeg lidt ked af.

Nu håber jeg ikke at i tager det her negativt.. 

Forsat god dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Aves.

PsychedeliC skriver:

Har du nogle sinde oplevet hvor du gerne vil oprette en tråd men faktisk ikke gør det i tilfælde af at folk vil tro at du er et dårligt menneske eller uansvarlig selv om at det ikke passer?

Mange gange så tænker jeg på et emne som kunne være værd at snakke om med jer men så opretter jeg ikke tråden fordi jeg er "bange" for at folk kommer med negative kommentar som faktisk er unødvendig, når man tænker på at folk ikke spørg ind til det før de peger finger og begynder at feje for andres døre.

Det kun godt være at det er mig den er gal med og denne her tråd falder sikkert ikke i god jord, lige som den sidste, det er jeg lidt ked af.

Forsat god dag

Næ, sådan tænker jeg ikke...men jeg er også fuldstændig ligeglad med hvad andre må sidde og have behov for at smide ud over mig...jeg gider bare ikke svare på de primitive indlæg og så må de jo blive meldt hvis det er helt skidt.

Så nej, det tænker jeg ikke på, men jeg er bevidst om og vidende om at det er sådan herinde...at der er nogle der har behov for at ramme hårdt, men det må de jo have behov for...hvad ved jeg.

Synes du skal skrive hvad du har brug for, hvad andre så vil sidde og være fordømmende over, det er deres problem.

Anmeld

4. april 2011

Fru Nielsen

Jeg kan sagtens følge dig i dine tanker..... Og sådan tror jeg faktisk rigtig mange sidder og tænker. Vi har nok alle sammen været lige hurtige nok på tasterne nogen gange, og fået givet et svar som har såret.....

Men som Trådstarter må man også forvente den slags svar. Det er en debat side og vi sidder RIGTIG mange og læser med og derfor vil der være lige så mange svar og holdninger til det tråden nu handler om. Så alt efter hvad det nu er, så kan man hvis bare ikke undgå de trælse svar......

Anmeld

4. april 2011

serinasmor

hmmm .. vil sige jeg har tænkt det  ... og oprettet dem som anonym i stedet ... så kan i jo så tænke over hvilke det er

men de gange hvor det så er sket har jeg virkelig fået god støtte og rigtig gode råd ... så nogle gange behøver man måske ikke være så bange for det alligevel

serinasmor

Anmeld

4. april 2011

PsychedeliC

Fru Nielsen skriver:

Jeg kan sagtens følge dig i dine tanker..... Og sådan tror jeg faktisk rigtig mange sidder og tænker. Vi har nok alle sammen været lige hurtige nok på tasterne nogen gange, og fået givet et svar som har såret.....

Men som Trådstarter må man også forvente den slags svar. Det er en debat side og vi sidder RIGTIG mange og læser med og derfor vil der være lige så mange svar og holdninger til det tråden nu handler om. Så alt efter hvad det nu er, så kan man hvis bare ikke undgå de trælse svar......

Jo det er klart. Alle er ikke enig og man må have hver sin mening og give den til kende, ingen tvivl om det men ofte så dømmer de før de spørg hvad det faktisk handler om..

Jeg er da heller ikke en hellig ko, jeg har også været for hurtig på et tidspunkt men det tænker jeg over nu før jeg skriver noget

Anmeld

4. april 2011

Frøken J.

PsychedeliC skriver:

Forsat god dag

Jeg kan godt følge dig, for rigtig mange her går helt bananas, når nogen fx har en holdning, der går i mod mængden, og det er ærgerligt, fordi mange dømmer. Mit klare indtryk af siden er desværre, at det ikke helt er "tilladt" at mene noget andet end størstedelen, for så går folk helt crazy amok..

Anmeld

4. april 2011

Frøken J.

Fru Nielsen skriver:

Men nu kan man jo godt være uenig og så sige tingene på en pæn og sober måde. Der er mange herinde, der har følelserne liiidt for meget med, og ser fuldstændig sort rigtig hurtigt, hvis det er en holdning, som de er helt uenig i. Og den debatstil bryder jeg mig ikke om, for det er altså muligt at debattere uenigheder på en ordentlig måde! Som jeg ser det, handler det om, hvis man er dybt uenig, at komme med en masse velbegrundede argumenter, som man kan svare i mod med. I stedet for bare at give udtryk for, at man synes den anden er heeelt vildt langt ude mm. Det er jo ikke god argumentation

Anmeld

4. april 2011

Fru Nielsen

PsychedeliC skriver:

Jo det er klart. Alle er ikke enig og man må have hver sin mening og give den til kende, ingen tvivl om det men ofte så dømmer de før de spørg hvad det faktisk handler om..

Jeg er da heller ikke en hellig ko, jeg har også været for hurtig på et tidspunkt men det tænker jeg over nu før jeg skriver noget

Jeg er overhovedet heller ikke hellig, hverken omkring det her eller andre ting i livet.....

Jeg har haft en meget hård måde at skrive på (uden at mene det hårdt) Og det sårede mange. Jeg tog derfor en pause herinde fra og tænkte om det var noget jeg kunne lave om, eller om jeg ville undvære baby.dk. For jeg ønskede bestemt ikke at såre folk.... Jeg kom frem til at jeg måtte arbejde med min måde at skrive på, og vendte tilbage. Det er blevet meget beder, men rom blev ikke bygget på en dag så jeg kan stadig komme til at skrive noget som ikke er helt gennemtænkt.....

Men igen, jeg vil også have lov til at komme med min mening uden folk skal føle det som et angreb.....

Anmeld

4. april 2011

Fru Nielsen

Secrets skriver:

Men nu kan man jo godt være uenig og så sige tingene på en pæn og sober måde. Der er mange herinde, der har følelserne liiidt for meget med, og ser fuldstændig sort rigtig hurtigt, hvis det er en holdning, som de er helt uenig i. Og den debatstil bryder jeg mig ikke om, for det er altså muligt at debattere uenigheder på en ordentlig måde! Som jeg ser det, handler det om, hvis man er dybt uenig, at komme med en masse velbegrundede argumenter, som man kan svare i mod med. I stedet for bare at give udtryk for, at man synes den anden er heeelt vildt langt ude mm. Det er jo ikke god argumentation

Tror bare rigtig mange hurtig tager det som et angreb hvis man ikke lige er enig, også syntes folk man skriver SÅ grimt.... Også selvom man skriver i en pæn tone....

Og vi er bare ikke alle ens, og har alle forskellige måder at skrive/debatere på... Det syntes jeg der skal være plads til, uden man bliver anklaget for at være en sur skid.... Medmindre det selvfølgelig er direkte personligt man går imod folk...

Anmeld

4. april 2011

Frøken J.

Fru Nielsen skriver:

Tror bare rigtig mange hurtig tager det som et angreb hvis man ikke lige er enig, også syntes folk man skriver SÅ grimt.... Også selvom man skriver i en pæn tone....

Og vi er bare ikke alle ens, og har alle forskellige måder at skrive/debatere på... Det syntes jeg der skal være plads til, uden man bliver anklaget for at være en sur skid.... Medmindre det selvfølgelig er direkte personligt man går imod folk...

Ja, den går begge veje, men der er også rigtig mange herinde, som kan være meget grove, hvis det er en holdning, der går mod mængden. Og selvom der skal være plads til alle, er jeg ikke helt med på den der "Der skal være plads til os alle, så derfor må man opføre sig som det nu passer til ens personlighed" - Nu er det her IKKE henvendt til dig, bare så vi har det på plads, men jeg synes ikke man kan sige: "Ja, jeg er en total idiot overfor dig, men sådan er jeg bare, det må du acceptere". Så synes jeg i stedet man skal arbejde med sig selv, ens reaktionsmønstre og måden hvorpå man taler til andre mennesker. Det er aldrig af vejen med lidt almindelig venlighed og hensyn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.