Laurits 3 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.693 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. april 2011

Mettemus

I morgen bliver min lille trold 3 måneder  - et kvart år... hvor vildt er det lige? Synes tiden er gået næsten skræmmende hurtigt, og hvor dejlig han end er, kan jeg næsten få tårer i øjnene ved tanken om, at han ikke længere er nyfødt at se på (oh yeah hormonerne har stadig et fast greb i min postgravide krop!). På min arm snorker min smukke dreng med de runde kinder og flotte brune, mandelformede øjne. Han har endelig overgivet sig til sutten, hvilket har haft det som bonuseffekt at han sover bedre. Han sov fx fra kl. 22.30 - 6.30, spiste i 15 min for så at sove til kl. 8.30 igen. Så der er tanket godt op på søvn- og overskudskontoen her.

I morgen skal han vaccineres, og jeg er lidt spændt på/nervøs over risikoen for efterfølgende sygdom. Jeg krydser fingre for at vi slipper, men har på fornemmelsen at jeg alligevel ikke har noget at skulle have sagt?

Laurits er i øvrigt blevet slyngebarn. Selvom jeg som udgangspunkt havde bestem at det der med slynger - det var hippieagtigt og bare slet ikke mig! Da det så viste sig at lillefisen bare allerhelst vil sidde på arm, og jeg efterhånden blev træt af at sidde i sofaen samt udbuddet af tv-programmer inden klokken bliver 16.10 og Beverly Hills tid, måtte drastiske skridt tages. Så nu ejer vi altså en skildpaddesele/mei tai-lignende slynge. Al begyndelse er svær, men det tegner godt. De første par gange han skulle sidde i den, var jeg rimelig bange for, at han faldt ud/blev kvalt ect. men nu går det bedre og vi har også været ude på gåture....

Så deeeeeet!

En kort opdatering herfra.

Knus til jer alle! Håber i nyder forårssolen, at ungerne har det godt og forældrene ligeså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

piadas

Hvor er det dejligt at høre, at han endelig har lært at beholde sutten i munden! Det betyder bare rigtig meget, synes jeg.

Min mor, som jo stadig er dagplejemor, siger også, at det er træls at få et barn, som ikke bruger sut, for når de har 4-5 børn at tage sig af, kan man jo ikke bruge al tiden på det barn, som ikke bruger sut, fordi man ikke kan trøste det på andre måder end ved at gå rundt med det på armen... Og det er jo synd, hvis barnet så skal græde mere end højst nødvendigt!

Jeg synes også udvalget af tv-serier om formiddagen og eftermiddagen er begrænset. Alle de gode serier (venner osv.) kommer når man skal lave aftensmad og man ikke har tid til at sidde og se dem!

Uh, ja det bliver spændende med vaccinationen og hvad han siger til den. Mon ikke det går, og hvis han får feber går der jo som regel ikke mere end et døgn, så er det overstået!

Det er bare fedt med nattesøvnen, sådan foregår det som regel også her. Ida sover som regel fra ca. 20-21-stykker til ca. kl. 4, bliver ammet (nok også et kvarters tid) og sover igen til kl. 7. Det er bare så dejligt!

Fedt med slyngen - det gad jeg godt prøve men har bare en ide om at jeg har for store bryster til at det kan lade sig gøre!

Anmeld

4. april 2011

PeruBaby

Hvor skønt at det hele går rigtig godt!! Og slynger... ja, jeg troede jo heller ikke at det ville være mig, men jeg EEELLLSKKKEERRR min ringslynge, som Sofia med et hurtigt snuptag kommer i lige så snart vi skal ud af døren. Har jo ingen barnevogn (da det ikke findes i Peru), og når man lige skal på indkøb etc... så er man bare nød til at have armene fri. Mærkeligt nok så sover hun konsevent i sin slynge når vi er ude, men har ikke lyst til at være i den herhjemme, så det er stadig begrænser hvad jeg få gjort når hun er vågen herhjemme. Bruger du også din skildpade hjemme, eller er det kun når I er på tur?

Vacciner er aldrig sjove! Bare at se at de stikker i ens lille pus er næsten ikke til at holde ud . Her fik Sofia et par "grimme" vacciner da hun var 2 mdr (med alt muligt gejl, som man skal have når man bor i et uland), og hun havde feber i 2 dage. Jeg gav hende panodildråber til spædbørn, som du måske med fordel kan have i huset?!? Til at starte med virkede hun som om hun havde det helt fint, men efter 3-4 timer kunne jeg bare se (og høre) at hun havde ondt og feberen sneg sig over de 38,5 - såååå der var det dejligt at kunne hjælpe hende lidt med noget mod smerten og hendes utilpashed, så hun kunne få lidt søvn. Bare en ide... Men det kan jo selvfølgelig også være at din lille snorketrold klare den helt uden problemer

Anmeld

4. april 2011

Sofia

Dejligt at høre nyt om Laurits

Glæder mig til at se ham i slyngen det lyder hyggeligt. Kan virkelig godt forstå du synes tiden flyver afsted, jeg synes simpelthen også du lige har født og kan slet ikke fatte at du siger han er 3 måneder gammel!!!

Knus til jer og ham den super seje sove-dreng!

Anmeld

4. april 2011

Marco2

Dejligt med update - især når det er en god én af slagsen.

Jeg bruger vikle for engang imellem at få hænderne fri. 

Men ja, det er så vildt at det er 3 mdr siden!! 

Ag

Anmeld

5. april 2011

Mettemus

piadas skriver:

Hvor er det dejligt at høre, at han endelig har lært at beholde sutten i munden! Det betyder bare rigtig meget, synes jeg.

Min mor, som jo stadig er dagplejemor, siger også, at det er træls at få et barn, som ikke bruger sut, for når de har 4-5 børn at tage sig af, kan man jo ikke bruge al tiden på det barn, som ikke bruger sut, fordi man ikke kan trøste det på andre måder end ved at gå rundt med det på armen... Og det er jo synd, hvis barnet så skal græde mere end højst nødvendigt!

Jeg synes også udvalget af tv-serier om formiddagen og eftermiddagen er begrænset. Alle de gode serier (venner osv.) kommer når man skal lave aftensmad og man ikke har tid til at sidde og se dem!

Uh, ja det bliver spændende med vaccinationen og hvad han siger til den. Mon ikke det går, og hvis han får feber går der jo som regel ikke mere end et døgn, så er det overstået!

Det er bare fedt med nattesøvnen, sådan foregår det som regel også her. Ida sover som regel fra ca. 20-21-stykker til ca. kl. 4, bliver ammet (nok også et kvarters tid) og sover igen til kl. 7. Det er bare så dejligt!

Fedt med slyngen - det gad jeg godt prøve men har bare en ide om at jeg har for store bryster til at det kan lade sig gøre!

Ja det er bare 50 gange nemmere at kunne stikke ham en sut, end at skulle sidde med poterne i munden på ham. Noget andet er, at jeg tror han har spist lige rigeligt fordi jeg har troet at han har været sulten, hvor han måske i virkeligheden bare har haft et stort suttebehov og har kunnet nøjes med en sut - hvis han ellers ville bruge den. Det går fint nu

Skønt at Ida også sover godt! Det må være rart, når i har to andre unger der også skal være overskud til.

Ja, er spændt på den vaccination. Må tage det oppe fra og ned og håbe på at vi slipper nemt

Anmeld

5. april 2011

CA

Dejligt med opdate på lille(store?!) lækre Lauritz 

Deeejligt at sutten nu virker. Det gør det hele lidt nemmere. Jeg gik ikke ind for sut i starten, og endnu engang fik min "du-blir-klogere-søster" ret Jeg lærer det aldrig gør jeg? At hun og mine forældre ALTID har ret? Jeg har aldrig nogensinde kunnet sige at de ikke fik ret selvom jeg tor jeg kan. SUK jeg er uforbederlig

Godt at høre at slyngen virker! Det er virkelig rart at få hænderne fri!!  Jeg bruger den ikke så meget mere, da han tar 3 timer i barnevognen, hvor jeg får lavet en del. Jeg er faktisk også lidt bange for at han ikke sidder godt i den Han sidder jo med al vægten på sine sammenkrøllede ben... Og jeg ved ikke om jeg sætter ham rigtigt i den... Har udover skildpaden lånt en helt alm. babybjørn. Jeg ved godt han ikke må sidde i den for længe af gangen, men jeg føler faktisk han sidder bedre i den end i skildpaden Har Lauritz benene ude eller inde i slyngen?

Anmeld

5. april 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Dejligt med opdate på lille(store?!) lækre Lauritz 

Deeejligt at sutten nu virker. Det gør det hele lidt nemmere. Jeg gik ikke ind for sut i starten, og endnu engang fik min "du-blir-klogere-søster" ret Jeg lærer det aldrig gør jeg? At hun og mine forældre ALTID har ret? Jeg har aldrig nogensinde kunnet sige at de ikke fik ret selvom jeg tor jeg kan. SUK jeg er uforbederlig

Godt at høre at slyngen virker! Det er virkelig rart at få hænderne fri!!  Jeg bruger den ikke så meget mere, da han tar 3 timer i barnevognen, hvor jeg får lavet en del. Jeg er faktisk også lidt bange for at han ikke sidder godt i den Han sidder jo med al vægten på sine sammenkrøllede ben... Og jeg ved ikke om jeg sætter ham rigtigt i den... Har udover skildpaden lånt en helt alm. babybjørn. Jeg ved godt han ikke må sidde i den for længe af gangen, men jeg føler faktisk han sidder bedre i den end i skildpaden Har Lauritz benene ude eller inde i slyngen?

Han har stadig benene inde i skildpadden. Jeg tror, at jeg må et smut ned fordi forhandleren en dag inden længe for at få en ordentlig instruktion i at bruge den. Jeg er nemlig lissom dig lidt bekynret for om han sidder ordentligt - skal fødderne vende udad eller nedad osv.

Det lyder rart men nogle gode lange lure i barnevognen- det må også give noget overskud til mor? Hvordan går det med kolikken? Undskyld hvis du allerede har skrevet det et andet sted, og jeg har været for dårlig til at få læst og svaret

Anmeld

5. april 2011

AnneBJ

Hvor er det godt det bare går fint hos Jer!

Her har vi også taget sutten i brug, til stor glæde for mors babser! Jeg har en vikle liggende som jeg regner med at skulle afprøve i dag - bare for at få øvet mig i at binde den! Dejligt at du kan få hænderne lidt fri, uden at skulle "undvære" Laurits

Men hey - en billedløs update??!

Anmeld

5. april 2011

Mettemus

Hvor er det godt det bare går fint hos Jer!

Her har vi også taget sutten i brug, til stor glæde for mors babser! Jeg har en vikle liggende som jeg regner med at skulle afprøve i dag - bare for at få øvet mig i at binde den! Dejligt at du kan få hænderne lidt fri, uden at skulle "undvære" Laurits

Men hey - en billedløs update??!

I know - det er ikke optimalt... i får lige et billede af en lille badenymfe aka FedBerg!

DEjligt at dine babser lige kan holde en pause - selvom de ingen tænder har kan de dælme godt tage fat, sådan nogle små størrelser! Kom med update på viklen når du når så langt!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.