Motion efter kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.035 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. oktober 2008

Anja

Er der nogle af jer der ved, hvornår jeg må begynde at motionere efter kejsersnittet ? Jeg ved at jeg skal afholde mig fra maveøvelser til efter 8 ugersundersøgelsen.

Jeg tænker på, om det vil være okay at sætte mig på motionscyklen ? Synes jeg husker noget om at Birgitte (Nymor) begyndte at løbetræne ret hurtigt efter .... eller, hvad Birgitte ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2008

Ny mor

Hej Anja, jo efter 1. ks med Julius startede jeg allerede efter 4 uger, men jeg var nok lidt for hurtigt, må jeg indrømme. Med Marius ventede jeg 8 uger med at løbe, men jeg gik min løberute et par gange om ugen allerede en uges tid efter ks med barnevognen! Men jeg havde også løbet hele mine graviditeter, så jeg var sådan set i form pånær "hullet i maven". Jeg tror bare grunden til mit ar healede så grimt og dumt 1, gang var at jeg var alt for hurtig med at komme ud at løbe igen. Tror virkelig man skal lytte til sin krop og så ellers starte med at gå ture og blide gulvøvelser......
Jeg tror godt du kan begynde med motionscyklen snart, små ture, men siger jo det fremmer det hele når man hurtig er aktiv - op at gå etc., men selvfølgelig stoppe/holde pause hvis det begynder at svie! Egentlig ret smart med en motionscykel, så kan du holde øje med de små imens ;-)
Kh Birgitte

Anmeld

21. oktober 2008

Ny mor

Anja skriver:

Er der nogle af jer der ved, hvornår jeg må begynde at motionere efter kejsersnittet ? Jeg ved at jeg skal afholde mig fra maveøvelser til efter 8 ugersundersøgelsen.

Jeg tænker på, om det vil være okay at sætte mig på motionscyklen ? Synes jeg husker noget om at Birgitte (Nymor) begyndte at løbetræne ret hurtigt efter .... eller, hvad Birgitte ??

Forresten, så ved jeg ikke om du kender bogen "Bogen om kejsersnit"! Det er et godt afsnit med øvelser til at lave efter ks. Du kan evt. låne den på biblioteket.
kh Birgitte

Anmeld

21. oktober 2008

Anja

Ny mor skriver:

Forresten, så ved jeg ikke om du kender bogen "Bogen om kejsersnit"! Det er et godt afsnit med øvelser til at lave efter ks. Du kan evt. låne den på biblioteket.
kh Birgitte

Nej, den kender jeg ikke - tak for tippet - jeg må hellere en tur på biblioteket en af dagene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.