kæft man en dårlig læge :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

A.

åhh man kan sagtens lytte imens de har tøj på og lungebætendelse kan udvikle sig meget hurtig så det er nok ikke lægens skyld at hun er syg..på den anden side hvorfor vil lægen være ligeglad?  vi mødre er hurtige til at give alle skylden for alt og tit overdriver vi. god bedring med hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

DLM

de-wett skriver:

har det så dårligt med at hun er syg  og render oppe ved hende hele tiden nu hvor hun har kastet op for er bange for hun skal blive kvalt i det hvis hun gør det igen.

Min mening er også at han skal gøre sit arbejde ordenlig eller fise af pinden.

Min mand og jeg har snakket om at vi tager ned og snakker med ham. og hvis han er dum og høre på eller ikke gider. så klager vi over ham. For det er vore lille guldklump og hende skal de ikke bare se igennem fingrene med. . ihh altså. er bare ikke i det bedste humør oven på alt det her

det kan jeg godt forstå, det skal han da helt klart have at vide.

Anmeld

3. april 2011

de-wett

A. skriver:

åhh man kan sagtens lytte imens de har tøj på og lungebætendelse kan udvikle sig meget hurtig så det er nok ikke lægens skyld at hun er syg..på den anden side hvorfor vil lægen være ligeglad?  vi mødre er hurtige til at give alle skylden for alt og tit overdriver vi. god bedring med hende

øh jo tak skal du have Prøv at læs de andre indlæg så finder du ud af at det er lægen der har taget fejl. Og jo han var ligeglad.

Anmeld

3. april 2011

de-wett

DLM skriver:

det kan jeg godt forstå, det skal han da helt klart have at vide.

han får det ogå afvide i morgen. jeg ringer til lægen og ber om at snakke med ham eller også tager jeg derned hvis jeg ikke kan komme til at snakke med ham over telefonen. For det er så vildt. Vaglægen har givet det 1 dag mere. altså til mandag og hvis hendes hoste ikke er bedere hedder de sygehuset .

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

cmks2007 skriver:

Er enig i, at han ikke ligefrem har været grundig, når han har lyttet udenpå hendes tøj. Men til hans forsvar, så kan det, der virker som en helt alm. forkølelsesvirus udvikle sig til lungebetændelse på ganske få timer, så reelt set kunne han faktisk godt have ret i sin diagnose, og så er det bare heldigt, at I har været årvågne nok og fået hende til vagtlægen.

Min søn på 11 mdr. har haft 2 lungebetændelser, og den ene gang var vi afsted til en meget grundig undersøgelse om morgenen, og der var intet at finde på ham, hverken infektionstal eller lign. Om eftermiddagen blev han meget hurtigt dårlig og vi kontaktede igen egen læge via en særlig alarmtelefon. Han kom på hjemmebesøg 15 min efter, og ganske rigtigt havde knægten nu en fuldvoksen lungebetændelse. Vi var også sekunder fra en indlæggelse, men han reagerede hurtigt på penicillinen.

Jeg har en ven, der har arbejdet som vagtlæge, og han siger, at de tit ser, at børn der tidligere samme dag er clearet hos lægen, sidder hos dem om aftenen med en lungebetændelse - og at det ikke nødvendigvis er lægen, der fejlvurderer. Men tit går det rigtig stærkt, når det udvikler sig fra al. virus til lb.

Det tænkte jeg også

Anmeld

3. april 2011

DLM

de-wett skriver:

han får det ogå afvide i morgen. jeg ringer til lægen og ber om at snakke med ham eller også tager jeg derned hvis jeg ikke kan komme til at snakke med ham over telefonen. For det er så vildt. Vaglægen har givet det 1 dag mere. altså til mandag og hvis hendes hoste ikke er bedere hedder de sygehuset .

det er jeg godt nok ked af at høre håber ikke det er så slemt i morgen at i skal indlægges. og håber du gir en update på hvordan det går med det hele i morgen. her fra

Anmeld

3. april 2011

de-wett

DLM skriver:

det er jeg godt nok ked af at høre håber ikke det er så slemt i morgen at i skal indlægges. og håber du gir en update på hvordan det går med det hele i morgen. her fra

det skal jg nok gøre

sp'en kommer i morgen formiddag også høre vi hende ad hvad hun syntes vi skal gøre. også følger vi hendes råd. Pua håer også selv for det bedste

Anmeld

5. april 2011

de-wett

Hej.

Som lovede en lille opdate.

Hun er overhovedet ikke frisk endnu, men vi er ikke blevet indlagt. SP'en har været her i dag og sagt vi skal tage til læge (skal vi kl 2) for nu har hun også fået udslet (som ligner store brændmærker). dette er kommet her hen over formiddagen.

Anmeld

5. april 2011

Mor til Frederic og Freya

de-wett skriver:

Hej.

Som lovede en lille opdate.

Hun er overhovedet ikke frisk endnu, men vi er ikke blevet indlagt. SP'en har været her i dag og sagt vi skal tage til læge (skal vi kl 2) for nu har hun også fået udslet (som ligner store brændmærker). dette er kommet her hen over formiddagen.

klør de mærker?

flytter de sig? altså at de forsvinder nogle steder og kommer frem et nyt sted?

for så kan det være en reaktion på det hun får mod lungebetændelsen - altså nældefeber... Det vil være mit udmiddelbare gæt. Og så skal hun have andet pencilin, som hun ikke reagere på.

Men ellers virus udslæt eller 3 dags feber, da det også slutter af med en omgang udslæt. 

Anmeld

5. april 2011

de-wett

Mor til Frederic skriver:

klør de mærker?

flytter de sig? altså at de forsvinder nogle steder og kommer frem et nyt sted?

for så kan det være en reaktion på det hun får mod lungebetændelsen - altså nældefeber... Det vil være mit udmiddelbare gæt. Og så skal hun have andet pencilin, som hun ikke reagere på.

Men ellers virus udslæt eller 3 dags feber, da det også slutter af med en omgang udslæt. 

hej.

vi har været ved lægen og hun ved ikke om det er det medicin hun fik eller om det er en "virus" af udslet efter hendes sygdom. men det kan gå væk imellem 4 til 14 dage. Ellers skal vi komme igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.