Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Er enig i, at han ikke ligefrem har været grundig, når han har lyttet udenpå hendes tøj. Men til hans forsvar, så kan det, der virker som en helt alm. forkølelsesvirus udvikle sig til lungebetændelse på ganske få timer, så reelt set kunne han faktisk godt have ret i sin diagnose, og så er det bare heldigt, at I har været årvågne nok og fået hende til vagtlægen.
Min søn på 11 mdr. har haft 2 lungebetændelser, og den ene gang var vi afsted til en meget grundig undersøgelse om morgenen, og der var intet at finde på ham, hverken infektionstal eller lign. Om eftermiddagen blev han meget hurtigt dårlig og vi kontaktede igen egen læge via en særlig alarmtelefon. Han kom på hjemmebesøg 15 min efter, og ganske rigtigt havde knægten nu en fuldvoksen lungebetændelse. Vi var også sekunder fra en indlæggelse, men han reagerede hurtigt på penicillinen.
Jeg har en ven, der har arbejdet som vagtlæge, og han siger, at de tit ser, at børn der tidligere samme dag er clearet hos lægen, sidder hos dem om aftenen med en lungebetændelse - og at det ikke nødvendigvis er lægen, der fejlvurderer. Men tit går det rigtig stærkt, når det udvikler sig fra al. virus til lb.
Anmeld