kæft man en dårlig læge :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.560 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. april 2011

de-wett

min kære lille datter på 4 måneder er blevet syg.

for 2 dage siden valgte jeg at tage til læge med hende da hun hostede og hakkede og havde fået øjnbetædelse. vi fik noget med hjem til øjnee og det med hun hostede og hakket . ja det var nok bare forkælelse sagde han og lyttede så på hende UDENPÅ hendes tøj

igår aften fik hun høj feber 38,9 og valgte derfor at tage til vagtlæge. Hun sagde jeg skulle pille alt hendes tøj af. Dette gjord jeg og med det samme uden hun havde lyttet på hede kunne hun se hun havde lungebetændelse  Min dejlige datter havde meget svært ved at trække vejrt. Vi kom derfor hjem med premicilin og hvis det ikke er bedere inden søndag morgen bliver vi indlagt på børneafdelingen.

Er bare så gal på min egen læge at han var så "ligeglad" med det hele når det viser sig at hun faktisk er meget syg . Håber bare på det hele snart er ovre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

DLM

uha bette nus det var da så ringe af den læge. min søn har også hostet længe og har også fået at vide de gange jeg har været ved lægen at det er pga. forkølelse. var så bange for at det enten var lungebetændelse eller astma. men når de nu som din datter faktisk er syg og lægen ikke "ser" det, ja hvad skal man så gøre håber hun har det bedre og at hun snart er frisk igen

Anmeld

2. april 2011

de-wett

DLM skriver:

uha bette nus det var da så ringe af den læge. min søn har også hostet længe og har også fået at vide de gange jeg har været ved lægen at det er pga. forkølelse. var så bange for at det enten var lungebetændelse eller astma. men når de nu som din datter faktisk er syg og lægen ikke "ser" det, ja hvad skal man så gøre håber hun har det bedre og at hun snart er frisk igen

syntes bare det er SÅ for dårligt af ham altså. Når hun er så alvorlig syg af lungebetændelse at de overvejer at indlægge hende. Hvorfor f.... har han så ikke opdagen en s...

I dag har hun ikke feber men til gengæld kaster hun op :/

Anmeld

2. april 2011

DLM

de-wett skriver:

syntes bare det er SÅ for dårligt af ham altså. Når hun er så alvorlig syg af lungebetændelse at de overvejer at indlægge hende. Hvorfor f.... har han så ikke opdagen en s...

I dag har hun ikke feber men til gengæld kaster hun op :/

hold da op det lyder voldsomt ja det er mega ringe, og hvorfor i al verden lytter han uden på tøjet, han skal sgu gøre sit arbejde ordenligt ellers skal man ikke være læge.

ej hvor er det bare synd det er så forfærdeligt når de små er syge

Anmeld

2. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Er enig i, at han ikke ligefrem har været grundig, når han har lyttet udenpå hendes tøj. Men til hans forsvar, så kan det, der virker som en helt alm. forkølelsesvirus udvikle sig til lungebetændelse på ganske få timer, så reelt set kunne han faktisk godt have ret i sin diagnose, og så er det bare heldigt, at I har været årvågne nok og fået hende til vagtlægen.

Min søn på 11 mdr. har haft 2 lungebetændelser, og den ene gang var vi afsted til en meget grundig undersøgelse om morgenen, og der var intet at finde på ham, hverken infektionstal eller lign. Om eftermiddagen blev han meget hurtigt dårlig og vi kontaktede igen egen læge via en særlig alarmtelefon. Han kom på hjemmebesøg 15 min efter, og ganske rigtigt havde knægten nu en fuldvoksen lungebetændelse. Vi var også sekunder fra en indlæggelse, men han reagerede hurtigt på penicillinen.

Jeg har en ven, der har arbejdet som vagtlæge, og han siger, at de tit ser, at børn der tidligere samme dag er clearet hos lægen, sidder hos dem om aftenen med en lungebetændelse - og at det ikke nødvendigvis er lægen, der fejlvurderer. Men tit går det rigtig stærkt, når det udvikler sig fra al. virus til lb.

Anmeld

2. april 2011

de-wett

DLM skriver:

hold da op det lyder voldsomt ja det er mega ringe, og hvorfor i al verden lytter han uden på tøjet, han skal sgu gøre sit arbejde ordenligt ellers skal man ikke være læge.

ej hvor er det bare synd det er så forfærdeligt når de små er syge

har det så dårligt med at hun er syg  og render oppe ved hende hele tiden nu hvor hun har kastet op for er bange for hun skal blive kvalt i det hvis hun gør det igen.

Min mening er også at han skal gøre sit arbejde ordenlig eller fise af pinden.

Min mand og jeg har snakket om at vi tager ned og snakker med ham. og hvis han er dum og høre på eller ikke gider. så klager vi over ham. For det er vore lille guldklump og hende skal de ikke bare se igennem fingrene med. . ihh altså. er bare ikke i det bedste humør oven på alt det her

Anmeld

2. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Og god bedring med hende selvfølgelig. Jeg kunne heller ikke forlade min dreng, da han var syg - man bekymrer sig jo helt vildt.

Anmeld

2. april 2011

de-wett

cmks2007 skriver:

Er enig i, at han ikke ligefrem har været grundig, når han har lyttet udenpå hendes tøj. Men til hans forsvar, så kan det, der virker som en helt alm. forkølelsesvirus udvikle sig til lungebetændelse på ganske få timer, så reelt set kunne han faktisk godt have ret i sin diagnose, og så er det bare heldigt, at I har været årvågne nok og fået hende til vagtlægen.

Min søn på 11 mdr. har haft 2 lungebetændelser, og den ene gang var vi afsted til en meget grundig undersøgelse om morgenen, og der var intet at finde på ham, hverken infektionstal eller lign. Om eftermiddagen blev han meget hurtigt dårlig og vi kontaktede igen egen læge via en særlig alarmtelefon. Han kom på hjemmebesøg 15 min efter, og ganske rigtigt havde knægten nu en fuldvoksen lungebetændelse. Vi var også sekunder fra en indlæggelse, men han reagerede hurtigt på penicillinen.

Jeg har en ven, der har arbejdet som vagtlæge, og han siger, at de tit ser, at børn der tidligere samme dag er clearet hos lægen, sidder hos dem om aftenen med en lungebetændelse - og at det ikke nødvendigvis er lægen, der fejlvurderer. Men tit går det rigtig stærkt, når det udvikler sig fra al. virus til lb.

vagtlægen fortalte også igår aftes at det tit sker at der ikke er noget den ene dag men dagen efter er alt bare galt .

Men hun fortalte også at lungebetændelsen havde sat der nogle dage for det kunne man høre når hun hoster. og den måde hun var begyndt at trække vejrt på. For som hun sagde. lige når lungebætndelsen kommer skal de små først finde en måde at trække vejrt ordenlig på så de får ilt nok. og dette kan tage et par dage. OG prinsessen havde fundet en måde så hun fik ilt nok.  heldigvis for det da.

Anmeld

2. april 2011

de-wett

cmks2007 skriver:

Og god bedring med hende selvfølgelig. Jeg kunne heller ikke forlade min dreng, da han var syg - man bekymrer sig jo helt vildt.

jo tak. Ja man er bare så bekymret konstant altså  som min mand kalder ig HØNEMOR. og jeg nægter det hver gang

Anmeld

2. april 2011

Prinsessens'Mor<3

Åh nej da..
Hvad kan han lige høre gennem tøjet?

God bedring med den lille håber det bliver bedre,
så i ikke skal indlægges..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.