Barn 10 mdr med roskildesyge what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.131 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. april 2011

LISBETH:-)

Elina har siden i går aftess kastet op, kastet op, kastet op og kastet op. Hver gang hun får en lille tår vand, eller mad kommer det 5 min. efter retur.

Og så til spørgsmålet: Hvad er godt og give hende når hun kun er 10 mdr? Altså noget der kan hjælpe maven lidt i bedring, så tingene rent faktisk bliver i maven og ikke kommer retur 5 min. efter.

Hun er også forkølet og har en lille smule feber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

spj

Min datter har også lige haft en omgang. Da var hun også 10 måneder. Hun ville slet ikke spise eller drikke noget. De første 12 timer kunne hun slet ikke holde noget i sig. Jeg tilbød hende bare vand hele tiden og prøvede jeg med forskellige ting som lidt let ristet brød og banan. Jeg lavede noget tynd ris og majs grød til hende, som hun kun spiste et par skefulde af.
Tilbyd hende hvad hun nu vil have og bare sørg for at hun får væske, det er sådan set det vigtigste.
God bedring med hende.

Anmeld

2. april 2011

spj skriver:

Min datter har også lige haft en omgang. Da var hun også 10 måneder. Hun ville slet ikke spise eller drikke noget. De første 12 timer kunne hun slet ikke holde noget i sig. Jeg tilbød hende bare vand hele tiden og prøvede jeg med forskellige ting som lidt let ristet brød og banan. Jeg lavede noget tynd ris og majs grød til hende, som hun kun spiste et par skefulde af.
Tilbyd hende hvad hun nu vil have og bare sørg for at hun får væske, det er sådan set det vigtigste.
God bedring med hende.

Tak for dit svar.

Jeg har for 30 min siden givet hende lidt kamille the og det er indtil videre blevet indenbors. Hun sover hele tiden og hendes feber stiger.

Har været ude og købe noget youghurt så det prøver jeg med når hun vågner.

Anmeld

2. april 2011

Corn

Min læge siger følgende:

Afkølet kogt vand, evt. med lidt juice i

friskpresset appelsinjuice med lidt frugtkød i

pulverrisgrød... Den er super mild for maven¨

Acaido/a38 med revet æble

og hvis hun fortsætter med opkast over længere tid, så vil man nok anbefale dig at bruge revolyt, der hjælper med at genetablere saltbalancen i kroppen

Anmeld

2. april 2011

Macaab skriver:

Min læge siger følgende:

Afkølet kogt vand, evt. med lidt juice i

friskpresset appelsinjuice med lidt frugtkød i

pulverrisgrød... Den er super mild for maven¨

Acaido/a38 med revet æble

og hvis hun fortsætter med opkast over længere tid, så vil man nok anbefale dig at bruge revolyt, der hjælper med at genetablere saltbalancen i kroppen

Tak for svar.

Må forsøge noget af det når hun vågner. Hun er helt afkraftet fordi hun har kastet alt op, så når hun brækker sig kommer der ikke mere op. Åhh den lille stakkel.

Anmeld

2. april 2011

spj

lisbeth2910 skriver:

Tak for dit svar.

Jeg har for 30 min siden givet hende lidt kamille the og det er indtil videre blevet indenbors. Hun sover hele tiden og hendes feber stiger.

Har været ude og købe noget youghurt så det prøver jeg med når hun vågner.

Det er bare ikke sjovt. Lille stakkel.

Det vigtigste er bare at hun får noget væske. Skidt med at hun ikke spiser, det kan hun sagtens klare sig uden. Hvis hun har feber så husk at hun ikke må have for meget tøj på og for tyk en dyne.

Min datter sad i 2 dage på skødet af mig og sov og var helt væk og slap. Hun var max vågen 2 timer hver dag de 2 dage. Det var rigtig hårdt at se hun var så dårlig. Jeg fik selv en omgang bagefter og det tager bare hårdt på en. Det eneste man har lyst til er at sove.

Håber hun snart får det bedre.

Anmeld

2. april 2011

Corn

lisbeth2910 skriver:

Tak for svar.

Må forsøge noget af det når hun vågner. Hun er helt afkraftet fordi hun har kastet alt op, så når hun brækker sig kommer der ikke mere op. Åhh den lille stakkel.

det er så synd for dem

Anmeld

2. april 2011

merle2010

det har merle osse lige haft.. der er ikke så meget at gøre.. merle har haft roskildesyge i 14 dage, og vi har været til lægen 3 gange med hende.. hver gang sagde de bare det var en virus, og så længe hun drak.. hun har tabt sig 2 kg og ja, det er så synd for de små... jeg gav kun merle flaske, da det var det eneste hun ville have og det var nemmere at brække op end så meget andet mad.. vi brugte ALLE håndklæder og stofbleer vi havde på et døgn, pågrund af bræk og lort... og de ligger bare der og kaster op og er helt færdige og trætte.. ak og ve, hvis man bare kunne overtage deres sygdom.. god bedring med elina

Anmeld

2. april 2011

Tak for alle jeres svar!

Tror heldigvis det er ved at vende. Hun har ikke brækket sig nogen timer nu. Hun vil gerne spise og drikke i små mængder og heldigvis er den risgrød, frugtmos og youghurt + MME hun har fået blevet i maven. Hun har også fået lidt vand og lidt kamille.

Hun har sovet det meste af dagen og kun vågnet op for at få et par tåre vand, og et par mundfulde mad. Nu er hun puttet og så håber jeg hun vågner i morgen frisk og sit normale jeg.

Anmeld

2. april 2011

jannebjerre

lisbeth2910 skriver:

Elina har siden i går aftess kastet op, kastet op, kastet op og kastet op. Hver gang hun får en lille tår vand, eller mad kommer det 5 min. efter retur.

Og så til spørgsmålet: Hvad er godt og give hende når hun kun er 10 mdr? Altså noget der kan hjælpe maven lidt i bedring, så tingene rent faktisk bliver i maven og ikke kommer retur 5 min. efter.

Hun er også forkølet og har en lille smule feber

Havresuppe og mariekiks

Men det er ikke længe siden jeg selv har haft det og der kunne jeg slet ikke magte at spise noget, fordi bare jeg så mad eller skulle til at tygge i mad gjorde det bare så mega ondt i min mave at jeg græd

Det aller vigtigste er væske, væske, væske og atter væske!

God bedring med det lille nus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.