Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Er som før nævnt endelig færdig med studiet, og nu står den så på jobsøgning - med det lede jobcenter pustende i nakken (altså, vil gerne i job, det er ikke det - bryder mig bare ikke om al den kontrol). Men der melder sig ganske mange spørgsmål synes jeg

,så håber det er ok, at prøve om nogen her kan hjælpe?
1. Når man sender en ansøgning via mail - som jeg nok kommer til en del gange - så kan jeg jo ikke medsende mit eksamensbevis. Hvordan får de så bevis for. at jeg rent faktisk har den uddannelse, jeg påstår?
Beder de selv om en fremsendelse af det, hvis ansøgningen vælges ud, eller tager man det med til en evt. jobsamtale?
2. Jeg skal hver 7. dag bekræfte min jobsøgning via jobcenteret - hvordan gør man det? Hvad betyder "bekræfte jobsøgning"?
3. Jeg skal kunne bevise at jeg er aktivt jobsøgende. Hvordan? Skal jeg gemme et print af jobannoncen og jobansøgningen, så jeg kan vise det til jobcenteret? Eller hvordan beviser man at man søger de der famøse 4 jobs om ugen?
Håber I kan hjælpe herinde. Og håber at jeg slipper ud af det system meget hurtigt

.
Mvh.
Pernille
Anmeld