Jobsøgning - en helt ny verden med masser af spørgsmål???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

233 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. oktober 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Er som før nævnt endelig færdig med studiet, og nu står den så på jobsøgning - med det lede jobcenter pustende i nakken (altså, vil gerne i job, det er ikke det - bryder mig bare ikke om al den kontrol). Men der melder sig ganske mange spørgsmål synes jeg ,så håber det er ok, at prøve om nogen her kan hjælpe?

1. Når man sender en ansøgning via mail - som jeg nok kommer til en del gange - så kan jeg jo ikke medsende mit eksamensbevis. Hvordan får de så bevis for. at jeg rent faktisk har den uddannelse, jeg påstår?
Beder de selv om en fremsendelse af det, hvis ansøgningen vælges ud, eller tager man det med til en evt. jobsamtale?

2. Jeg skal hver 7. dag bekræfte min jobsøgning via jobcenteret - hvordan gør man det? Hvad betyder "bekræfte jobsøgning"?

3. Jeg skal kunne bevise at jeg er aktivt jobsøgende. Hvordan? Skal jeg gemme et print af jobannoncen og jobansøgningen, så jeg kan vise det til jobcenteret? Eller hvordan beviser man at man søger de der famøse 4 jobs om ugen?

Håber I kan hjælpe herinde. Og håber at jeg slipper ud af det system meget hurtigt.

Mvh.
Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2008

Loggidut

1. scanning af dit bevis!
2. noget med du skal logge dig ind mener jeg, og eller skrive ned hvor du har søgt job

3. skriv ned hvor og hvornår du har søgt

det er sådan jeg tolker det...og ja det er et rigtig helvede!!!

good luck

Anmeld

20. oktober 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør

Mange tak.

Nu er det sådan, at mit bevis først kommer om små 3 uger (specialekarakteren skal først gives efter 2 måneder efter aflevering), så har kun en forhåndsgodkendelse. Så jeg kan jo ikke sende andet end udskrifterne med fra de kurser jeg har taget på uddannelsen?

Anmeld

20. oktober 2008

Loggidut

nej du er nok nød til at tage hvad du kan...og så til en evt. samtale forklare hvorfor du kun har det dokument...

jeg håber virkelig snart du er ude af systemet igen!

Anmeld

20. oktober 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør

Jeg har lige snakket med min a-kasse, og de siger det samme som dig

Men christ for et indviklet system!!!

Mange tak - håber også jeg hurtigt finder noget. Har planer om at tilmelde mig et vikarbureau til januar, hvis det endnu ikke har givet pote, for bl.a. at få noget - gerne relevant - erhvervserfaring, og få bare lidt pause fra systemet.

Synes det er ydmygende at være ledig - selv om man ikke er selvforskyldt ledig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.