Hvordan er det nu det er... Feriepenge-udbetaling og barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

Solstrålen

Jeg har overført 1 uges ferie til ferieåret 2011/2012.

Har desuden fået 3 uger udbetalt (Det kan man efter september mdr)

Den sidste uge får jeg udbetalt efter maj mdr ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Rikkeas

cmks2007 skriver:

Det lyder mærkeligt - men er det feriepenge, eller ferieDAGpenge? For feriedagpenge, som man optjener på almene og barselsdagpenge, kan man ikke få udbetalt.

Jeg havde 14 dages feriepenge, optjent i job med løntilskud, og dem har jeg fået udbetalt i denne uge - har haft barsel fra slut marts 2010 til 17. marts 2011. Jeg har en veninde, der har været sygemeldt og derefter på barsel i hele ferieåret, så hun har fået alle sine feriepenge udbetalt uden modregning.

nej det er bare almindelig feriepenge, som jeg ikke har kunne nå at afholde pga., jeg er på barsel.. - men hvis jeg kommer den sidste uge i april, vil de udbetale dem til mig, istedet for at modregne..

jeg ved ikke hvad du mener med om det er.. feriedagpenge, eller feriepenge?

- det er vel almindelig feriepenge jeg har optjent da jeg var i job?

Anmeld

3. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
rikkeas skriver:

nej det er bare almindelig feriepenge, som jeg ikke har kunne nå at afholde pga., jeg er på barsel.. - men hvis jeg kommer den sidste uge i april, vil de udbetale dem til mig, istedet for at modregne..

jeg ved ikke hvad du mener med om det er.. feriedagpenge, eller feriepenge?

- det er vel almindelig feriepenge jeg har optjent da jeg var i job?

Feriepenge optjener man, når man er i job, job med løntilskud etc. FerieDAGpenge optjener man, når man er på dagpenge og barselsdagpenge, således at man, når man starter i job og endnu ikke har optjent ferie med løn eller feriepenge, stadig kan holde ferie uden at miste alt for mange penge.

Jeg ved ikke lige, hvorfor de ikke vil udbetale uden modregning. Som sagt har jeg været på barsel marts 2010-marts 2011, og har lige fået 14 dage udbetalt uden modregning, og min veninde har været sygemeldt/på barsel hele indeværende ferieår, og har fået 5 uger udbetalt.

Anmeld

4. april 2011

anjada

Jeg er på barsel indtil november, og har fået af vide på kommunen at hvis jeg vil have feriepenge udbetalt inden 30 september, så bliver det modregnet mine barselsdagpenge, men efter 30 september har jeg ret til at få udbetalt 3 ugers feriepenge uden modregning..

Anmeld

4. april 2011

Rikkeas

cmks2007 skriver:

Feriepenge optjener man, når man er i job, job med løntilskud etc. FerieDAGpenge optjener man, når man er på dagpenge og barselsdagpenge, således at man, når man starter i job og endnu ikke har optjent ferie med løn eller feriepenge, stadig kan holde ferie uden at miste alt for mange penge.

Jeg ved ikke lige, hvorfor de ikke vil udbetale uden modregning. Som sagt har jeg været på barsel marts 2010-marts 2011, og har lige fået 14 dage udbetalt uden modregning, og min veninde har været sygemeldt/på barsel hele indeværende ferieår, og har fået 5 uger udbetalt.

ja okay, så forstår jeg.

det er sgu noget værre indviklet pis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.