Hvordan er det nu det er... Feriepenge-udbetaling og barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.083 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. april 2011

mettenoah

Nogen kloge hoveder som kender lidt til feriepengereglerne?

Jeg er på barsel til og med juli, hvorefter jeg starter på skole, og derfor på SU.

Har jeg mulighed for at få udbetalt pengene og derved også holde ferie. Kan jo ikke droppe ud af skolen for at holde ferie i 3 uger, og må jo ikke afholde ferie, når jeg er på dagpenge.

En uviden, men glad feriepengemodtager...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Troldepussen

mettenoah skriver:

Jeg er på barsel til og med juli, hvorefter jeg starter på skole, og derfor på SU.

Har jeg mulighed for at få udbetalt pengene og derved også holde ferie. Kan jo ikke droppe ud af skolen for at holde ferie i 3 uger, og må jo ikke afholde ferie, når jeg er på dagpenge.

Du skulle kunne få dem udbetalt når du starter på su. Men dem der kan give dig det bedste svar er din gamle arbejdsgiver.

Anmeld

1. april 2011

louise8723

hvis du får ferie penge udbetalt under barslen blir det modregnet.. men venter du til du starter i skole så får du dem bare med det samme.. da du ikk er i arbejde ska du jo ikke holde ferie

Anmeld

1. april 2011

mettenoah skriver:

Når man er på  barsel, kan man få 15 dage udbetalt !!

Stine og Lisa.

Anmeld

1. april 2011

signe.

ja, jeg har da fået mine udbetalt der står bag på mit brev

: " Hvis du har været forhindret i at holde ferie, kan du søge om udbetaling i op til 3 år efter ferieårets udløb"

Og forhindringer i atr holde ferie er blandt andet barselsorlov, man er selvstændig, syg, hjemmegående og MANGE flere punkter

Anmeld

1. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
louise4060 skriver:

hvis du får ferie penge udbetalt under barslen blir det modregnet.. men venter du til du starter i skole så får du dem bare med det samme.. da du ikk er i arbejde ska du jo ikke holde ferie

De bliver ikke nødvendigvis modregnet. Hvis man er ferieforhindret (hvilket barsel er) i hovedparten af sin ferie kan man få op til 15 dage udbetalt uden modregning, og er man ferieforhindret i hele ferieåret, kan man få det hele udbetalt uden modregning.

Jeg har selv lige fået 14 dage udbetalt, selvom jeg er på dagpenge, fordi jeg har haft barsel næsten hele indeværende ferieår.

TS: nu er du ikke ferieforhindret i hovedparten af din ferie (mener grænsen skiller omkring september), men mener, at du kan få dem uden modregning, når du starter på SU. Jeg fik i hvert fald altid mine feriepenge udbetalt, mens jeg studerede, selvom jeg reelt set ikke holdt ferie - havde fritidsjob og skrev bare de dage jeg ikke arbejdede alligevel på som ferie.

Anmeld

1. april 2011

louise8723

cmks2007 skriver:

De bliver ikke nødvendigvis modregnet. Hvis man er ferieforhindret (hvilket barsel er) i hovedparten af sin ferie kan man få op til 15 dage udbetalt uden modregning, og er man ferieforhindret i hele ferieåret, kan man få det hele udbetalt uden modregning.

Jeg har selv lige fået 14 dage udbetalt, selvom jeg er på dagpenge, fordi jeg har haft barsel næsten hele indeværende ferieår.

TS: nu er du ikke ferieforhindret i hovedparten af din ferie (mener grænsen skiller omkring september), men mener, at du kan få dem uden modregning, når du starter på SU. Jeg fik i hvert fald altid mine feriepenge udbetalt, mens jeg studerede, selvom jeg reelt set ikke holdt ferie - havde fritidsjob og skrev bare de dage jeg ikke arbejdede alligevel på som ferie.

havde ikke lige set at hun var på dagpenge.. hvis man er på KH så blir feriepenge modregnet

Anmeld

2. april 2011

mettenoah

Thank you girls!!!  Nu blev jeg en hel del klogere!

Anmeld

2. april 2011

Rikkeas

Hmn, selvom jeg er på barsels- dagpenge, og ikk KH, så vil de alligevel modregne min rest ferie nu her..

det er sgu forvirrende, men jeres svar hjælper mig meget, da jeg også starter på Su til August - og jeg har ret meget i feriepenge  til næste år..

Anmeld

2. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
rikkeas skriver:

Hmn, selvom jeg er på barsels- dagpenge, og ikk KH, så vil de alligevel modregne min rest ferie nu her..

det er sgu forvirrende, men jeres svar hjælper mig meget, da jeg også starter på Su til August - og jeg har ret meget i feriepenge  til næste år..

Det lyder mærkeligt - men er det feriepenge, eller ferieDAGpenge? For feriedagpenge, som man optjener på almene og barselsdagpenge, kan man ikke få udbetalt.

Jeg havde 14 dages feriepenge, optjent i job med løntilskud, og dem har jeg fået udbetalt i denne uge - har haft barsel fra slut marts 2010 til 17. marts 2011. Jeg har en veninde, der har været sygemeldt og derefter på barsel i hele ferieåret, så hun har fået alle sine feriepenge udbetalt uden modregning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.