Tænker I meget over hvad I spiser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
2 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Annette A

Hej 

Altså må indrømme mad er noget der fylder på mange måder i en graviditet. Både pga alle de mange ideer man har om mad man ikke sædvanligvis spiser men ikke mindst alt det man skal være påpasselig med. Jeg spiser ting jeg normalvis ikke kunne drømme om men er også meget hysterisk med om maden er gennemkogt, gennemstegt og nogen gange brænder det næsten på fordi hvornår er nok så nok. så jeg ikke skal gå og spekulere over om bakterierne er dræbte hvis der var sådan nogen i maden. Spiser heller ikke ude eller hos andre da jeg selv vil tilberede al min mad så jeg ved det er gjort hygiejnisk, maden har overholdt holdbarhedsdatoer mv. Synes det er lidt anstrengende det hele og skal da også siges det nok er lidt OCD/tvangstanke relateret men kan nu ikke lade være med at spekulere på om ikke der er nogen af Jer andre gravide derude der måske også tænker maeget over al det madcirkus og ikke mindst på om man nu spiser sundt nok.. Så vil da gerne høre hvis der er nogle der har mod på at fortælle lidt om Jeres forhold til mad og madlavning i graviditeten.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Holbæktrunten

Hmm, jeg er ikke så hysterisk. Der er så mange ting man ikke må når man er gravid, og her tænker jeg ikke kun mht mad.

Da jeg bliver skidt tilpas af kaffe og cola er det ikke så svært at undgå. Har i dag drukket min første kop kaffe i 1 mdr. Så må siges at det ikke er det jeg drikker mest af.

Cola og andre søde sager får jeg skrækkelig halsbrand af, så det er også nemt at undgå.

PRØVER at spise lidt fisk, men har aldrig været den store fiskespiser, og jeg gider ikke blive hysterisk over det. Man kan få sine omega-fedtsyrer andre steder fra (og her tænker jeg ikke på de harske fiskeolie-kapsler)

Ellers er jeg pt meget glad for frugt (ikke godt for bugettet), og æder det på livet løs. Jeg er af den overbevisning at min krop nok skal fortælle mig hvad jeg og baby har brug for.

Alt i alt spiser jeg faktisk som jeg plejer / det jeg har lyst til, plus de kosttilskud der anbefales til gravide. 

Tænker om du mon er klar over a det bestemt ikke er sundt at branke stegt mad? Kan ikke huske hvad det er det gør, men skulle være ret usundt...

Anmeld

1. april 2011

Annette A

Holbæktrunten skriver:

Hmm, jeg er ikke så hysterisk. Der er så mange ting man ikke må når man er gravid, og her tænker jeg ikke kun mht mad.

Da jeg bliver skidt tilpas af kaffe og cola er det ikke så svært at undgå. Har i dag drukket min første kop kaffe i 1 mdr. Så må siges at det ikke er det jeg drikker mest af.

Cola og andre søde sager får jeg skrækkelig halsbrand af, så det er også nemt at undgå.

PRØVER at spise lidt fisk, men har aldrig været den store fiskespiser, og jeg gider ikke blive hysterisk over det. Man kan få sine omega-fedtsyrer andre steder fra (og her tænker jeg ikke på de harske fiskeolie-kapsler)

Ellers er jeg pt meget glad for frugt (ikke godt for bugettet), og æder det på livet løs. Jeg er af den overbevisning at min krop nok skal fortælle mig hvad jeg og baby har brug for.

Alt i alt spiser jeg faktisk som jeg plejer / det jeg har lyst til, plus de kosttilskud der anbefales til gravide. 

Tænker om du mon er klar over a det bestemt ikke er sundt at branke stegt mad? Kan ikke huske hvad det er det gør, men skulle være ret usundt...

Ja til sidstnævnte, det er vist kræftfremkaldende, så det prøver jeg også at undgå.. 

Men du har fuldstændig ret, man bør jo tage det lidt roligt, men det er jeg nok ikke så god til det.. Men lyder som om du prøver at leve så normalt som muligt hvilket jo også er det man skal. 

Synes bare man bliver lidt paranoid af alt det man hører.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.