frksukkertop skriver:
Jeg er også rigtig glad for det 
Hmm har været gravid en gang før, og der var der ihvertfald ikke nogen ekstra hensyn jeg skulle tage, da jeg havde haft de sygdomme som man skal have som barn... Så håber de kan være hurtige med svar...
Er bare helt opsat på at starte næste måned... Det passer også så godt med at det lige skal være i påsken, når jeg alligevel har fri... ("planlægger gen") 
Uh, det kender jeg godt
. Jeg var selv hele møllen igennem sidste år. Når man først har taget beslutningen så kan det ikke gå hurtigt nok. Hvilken klinik er du tilknyttet?
Jeg har lige kopieret det som den klinik jeg gik ved har skrevet på deres hjemmeside:
Inden inseminationen skal du gå til din egen læge og få foretaget følgende test:
- HIV-test
- Heptitis B+C
- Klamydia: podning fra cervix eller ved urintest, hvis du er yngre end 30 år.
Disse prøver skal der foreligge dokumentation for, inden du kan blive insemineret.
Når du er ved din egen læge, er det en god idé samtidig at få foretaget følgende test:
- Celleskrab fra livmoderhalsen
- Test for antistoffer mod rubella (røde hunde)
Tidligere infektioner:
Hvis du har haft infektion i livmoderen eller æggelederne, eller hvis du har haft klamydia eller gonoré, kan der være dannet arvæv i æggelederne, som umuliggør passage for både æg og sædceller. Er det tilfældet, bør du gå til en gynækolog og få lavet en undersøgelse, der afklarer, om der er passage i dine æggeledere. Denne undersøgelse er gratis ved henvisning fra egen læge.
Hvis du har fået konstateret endometriose, er det ligeledes en god ide at få undersøgt passagen i æggelederne.
Jeg fik tjekket for det hele
. Det viste sig desværre at min ene æggeleder er lukket. Det betyder at jeg kun kan blive gravid hvis ægløsningen er i den åbne side. Derfor scannede klinikken mig lige før ægløsning, så jeg ikke smed penge ud af vinduet. Det viste sig også at ud af de 6 gange kunne jeg kun blive insemineret 3 gange.