kan jeres lækre unger tallene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Siber

Det kan Johanna, troede det var tilfældig, men det er det ikke hun kan dem fra 1-10 (og måske mere har ikke testet!)

Hun spiller uno og fisk med Alma, og de spiller rigtig. Det er så dejligt at de kan spille sammen uden voksne!

Knus Siber, der er stolt af sin lille Johanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Kaufie

William kan dem også -  i lang tid har han kaldt tallene for de navne de respektive toge i Thomas Tog har.... Altså 5= James, 8=Duck osv.

Men nu kan han sågar skrive nogen af dem, specielt hvis jeg siger "4 som Gordons tal"

Han kan tilmed skrive sit navn - W bliver så nogengange til M - og så mangler han et A - så han skriver MILLIM. Han er netop begyndt at spørge "hvordan skriver man mor/far/Naja/Olsen/.....?" og bruger sine fingre til at tegne ovenpå bogstaverne i Halfdans ABC-bog....

Men at spille et spil med regler - det tror jeg ikke hans/vores tålmodighed rækker helt til endnu....

Anmeld

1. april 2011

bette

mikkel kan tælle til 16 men kan da slet slet ikke skrive dem

og ej helle spille fisk :S

Anmeld

1. april 2011

Siber

Altså hun kan tælle til 20 men hun genkender tal. Vi sad og kiggede i et blad også kunne hun pege dem ud!

Første gang for ca et år siden kunne hun tallene på nummerpladen, tænkte at det var indlæring, men hun kunne dem også på andre biler!

Anmeld

1. april 2011

linemus

Hvor er hun dygtig. Og også William. Nanna og Signe kan tælle, og så kan de huske, hvordan nogle af tallene ser ud fx 3 (fordi de er 3 år) og 8 (fordi vi bor i nr.8). Men de kan hele tiden lidt flere. Vi har bamse-spillet til pc, hvor man skal sprænge det rigtige ballon-tal, så der lærer de det - især når moren ikke har tid (læs: gider) til at hjælpe

Anmeld

1. april 2011

ivfmarie

Kaufie skriver:

William kan dem også -  i lang tid har han kaldt tallene for de navne de respektive toge i Thomas Tog har.... Altså 5= James, 8=Duck osv.

Men nu kan han sågar skrive nogen af dem, specielt hvis jeg siger "4 som Gordons tal"

Han kan tilmed skrive sit navn - W bliver så nogengange til M - og så mangler han et A - så han skriver MILLIM. Han er netop begyndt at spørge "hvordan skriver man mor/far/Naja/Olsen/.....?" og bruger sine fingre til at tegne ovenpå bogstaverne i Halfdans ABC-bog....

Men at spille et spil med regler - det tror jeg ikke hans/vores tålmodighed rækker helt til endnu....

Han er sgu da et geni, Mette!

Det er da noget de gør i 5 års alderen, er det ikk?

Det er sådan noget Freja beskæftiger sig med nu...

Pleaaase sig at det er MILLIM der er sej, og IKKE mine unger der er bagud!

Anmeld

1. april 2011

Kaufie

ivfmarie skriver:

Altså - jeg har jo ikke så meget at sammenligne med - men han er jo også temmelig god til det med at gengive en tegning - så mon ikke det bare er noget han har talent for???

Visuel intelligent måske??

Altså de fleste tegninger han hjembringer fra børnehaven ligner alm. 3-årig-tegning...... søgræs med hjul og øjne...

Anmeld

3. april 2011

Susan1978

ivfmarie skriver:

Marie, har du set de tegninger den knægt kan tegne.. han er way ahead sin alder..     sååå super sej! tror Mette har fået sig en lille brainy der.

Anmeld

3. april 2011

Susan1978

Emil kan godt tælle til 10.. glemmer nogle gange 7 tallet..  sjovt nok gjorde Ea også det.

han kan genkende bogstaver som M og E...  

i dag da vi kørte i bil, kiggede han på radioen og sagde -  se mor det starter mit navn med.. det var så et omvendt E i p3.

og da vi kørte til næstved kørte vi under denne bro og Emil udbrød se mor der er et M.

Anmeld

12. april 2011

Nadi

Susan1978 skriver:

Emil kan godt tælle til 10.. glemmer nogle gange 7 tallet..  sjovt nok gjorde Ea også det.

han kan genkende bogstaver som M og E...  

i dag da vi kørte i bil, kiggede han på radioen og sagde -  se mor det starter mit navn med.. det var så et omvendt E i p3.

og da vi kørte til næstved kørte vi under denne bro og Emil udbrød se mor der er et M.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.