Dumt spørgsmål om 2. kvartal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
2 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hej folkens.

Jeg mener på ingen måde noget ondt med dette indlæg....

Men jeg har lagt mærke til at der er født to babyer i 2. kvartal, hvor lykkelige mødre stolt har fortalt om deres lille nyfødte, og jeg er super glad på deres vejne! det er slet ikke det... 

Men hør børn der er født i Marts måned egentlig ikke til i 1. kvartal's gruppen?

Jeg læste på Wikipedia om hvad et kvartal er for noget (link) og der står der at et års kvartal er en inddeling på 4 som ser således ud:

1. Kvartal Januar, Februar, Marts
2. Kvartal April, Maj, Juni
3. Kvartal Juli, August, September
4. Kvartal Oktober, November, December

Så derfor er det vel logisk at Folk med termin i Marts høre til i 1. Kvartal's gruppen? eller er der noget der er gået min næse forbi?

Den eneste grund til jeg studser over det er nok lidt at jeg har så mange hormoner i kroppen lige nu, så der skal ikke så meget til før jeg reagere på småting, men når der begynder at dukke babyer op i min kvartal gruppe, går jeg i panik, da jeg først havde sat mig for at de kom i April, men det er jo super lækkert der kommer små velskabte og perfekte babyer til verden!

Håber ikke i misforstår mig, jeg er bare ekstremt nysgerrig og holder meget af orden lige i øjeblikket.....

-Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

SimoneL

Det er overhovedet ikke et dumt spørgsmål - bare en undren

Det to bebser, der allerede har meldt deres ankomst i gruppen, er jo kommet lidt før tid. Terminsgrupperne går på, som navnet jo antyder, terminen. Altså: Termin i april, maj eller juni = 2. kvartal, også selvom nogle af de tidlige bebser kommer før tid eller nogle af de sene kommer lidt over tiden.

Anmeld

31. marts 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
SimoneL skriver:

Det er overhovedet ikke et dumt spørgsmål - bare en undren

Det to bebser, der allerede har meldt deres ankomst i gruppen, er jo kommet lidt før tid. Terminsgrupperne går på, som navnet jo antyder, terminen. Altså: Termin i april, maj eller juni = 2. kvartal, også selvom nogle af de tidlige bebser kommer før tid eller nogle af de sene kommer lidt over tiden.

nej hvor er du altså bare smart

så tror jeg at jeg forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.