Farmand kan ikke bruges?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

Janni.

Hej piger

Vores søn er nu 18 dage gammel, hver gang hans far vil holde ham så bryder han ud i voldsom gråd og han falder kun til ro når jeg tager ham igen. Det er meget frustrende for min kæreste..

Er der nogen af jer der har prøvet det? Uanset hvornår på dagen der sker, så er reaktionen næsten den samme. Og jeg synes ikke det er fordi min kæreste virker usikker på situationen. Nogen der har et godt råd?

Silas er født med stress, hvilket stadig kan mærkes hvis han oplever for meget på en dag. Mon det kan have noget med det at gøre?

Håber der er nogen der har et godt råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Din søn skal lige lærer sin far, at kende. Han kender jo kun dig, dine lyde og dufte.

Det skal nok komme lige så stille og roligt

Anmeld

31. marts 2011

Mette.

Buito skriver:

Hej piger

Vores søn er nu 18 dage gammel, hver gang hans far vil holde ham så bryder han ud i voldsom gråd og han falder kun til ro når jeg tager ham igen. Det er meget frustrende for min kæreste..

Er der nogen af jer der har prøvet det? Uanset hvornår på dagen der sker, så er reaktionen næsten den samme. Og jeg synes ikke det er fordi min kæreste virker usikker på situationen. Nogen der har et godt råd?

Silas er født med stress, hvilket stadig kan mærkes hvis han oplever for meget på en dag. Mon det kan have noget med det at gøre?

Håber der er nogen der har et godt råd

Min datter er ikke født med stress, men har og er stadig til dels som du beskriver. (Hun bliver snart 1 år.)

Det hjalp her at det foregik meget roligt. Eventuelt hud mod hud, læg ham på brystkassen og hav helt ro omkring jer.

Men ligemeget hvad er de små purke jo meget afhængige af mor i den første tid, så de vil nok altid "hænge" mest hos os, selvom det kan være rigtig hårdt for far. 

Anmeld

31. marts 2011

Janni.

MoarHvidovre skriver:

Din søn skal lige lærer sin far, at kende. Han kender jo kun dig, dine lyde og dufte.

Det skal nok komme lige så stille og roligt

Forsøger jeg også at forklare min kæreste, men kan bare se hvor meget det går ham på

Faktisk lidt hårdt at se på

Anmeld

31. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Buito skriver:

Forsøger jeg også at forklare min kæreste, men kan bare se hvor meget det går ham på

Jeg kan godt forstå, at han bliver ked af det, men det skal nok komme stille og roligt. Jeres søn er trods alt kun lige 18 dage gammel og han skal lige lærer farmand, at kende, hans lyde og dufte

Anmeld

31. marts 2011

Janni.

Mette. skriver:

Min datter er ikke født med stress, men har og er stadig til dels som du beskriver. (Hun bliver snart 1 år.)

Det hjalp her at det foregik meget roligt. Eventuelt hud mod hud, læg ham på brystkassen og hav helt ro omkring jer.

Men ligemeget hvad er de små purke jo meget afhængige af mor i den første tid, så de vil nok altid "hænge" mest hos os, selvom det kan være rigtig hårdt for far. 

Det vil jeg prøve at forslå ham igen. Han har prøvet det nogen dage (hud mod hud) med samme reaktion. Tror bare han skal væbne sig med tålmodighed. Lige nu putter de dog sammen i lænestolen i stuen og Silas sover trygt

Anmeld

31. marts 2011

Kvindemin

Buito skriver:

Først og fremmest, så syntes jeg du skal huske og rose din mand for sin indsats - for hold nu op det er ikke alle der er sådan
Dejlig mand, vil jeg tro.

Nå men, jeg tror også at det at han lige så stille lægger med jer begge, vænner sig til fars lyde, lægger bryst mod bryst, og alle disse rolige kærlige ting.  - så bliver det bedre.

Anmeld

31. marts 2011

Janni.

Chritinap skriver:

Først og fremmest, så syntes jeg du skal huske og rose din mand for sin indsats - for hold nu op det er ikke alle der er sådan
Dejlig mand, vil jeg tro.

Nå men, jeg tror også at det at han lige så stille lægger med jer begge, vænner sig til fars lyde, lægger bryst mod bryst, og alle disse rolige kærlige ting.  - så bliver det bedre.

Jeg roser ham rigtig meget, og skynder mig at tage billeder når de har en rolig stund sammen 

Har en rigtig dejlig kæreste som virkelig forsøger med det bedste han har lært. Bedre farmand tror jeg dog ikke jeg kan finde 

Om aftenen putter vi alle 3 i sengen - ret tæt inden vi skal sove i håb om det giver en positiv oplevelse til dem begge 

Anmeld

31. marts 2011

Kvindemin

Buito skriver:

Jeg roser ham rigtig meget, og skynder mig at tage billeder når de har en rolig stund sammen 

Har en rigtig dejlig kæreste som virkelig forsøger med det bedste han har lært. Bedre farmand tror jeg dog ikke jeg kan finde 

Om aftenen putter vi alle 3 i sengen - ret tæt inden vi skal sove i håb om det giver en positiv oplevelse til dem begge 

Det er bare så skønt. Kan desværre forstå på mange herinde, at man satdig lever i 60'erne hvor MOR gør alt og hvor det er mors børn.
Min mand har også her, ligeså meget med børnene at gøre som jeg har. Og tror det er så vigtigt for børnene
Men det er ikke de mænd der hænger på træerne - så vi skal være stolte

Held og lykke med det hele, det ska nok blive godt for jer alle tre.

Anmeld

31. marts 2011

muzen

jeg kan godt huske det, syntes det var så synd for farmand. og han var også meget ked af det. nu er der bare lige det jeg kan ikke huske hvad vi gjorde, og om vi gjorde noget

men vi havde/ har den aftale at vi hver har en dag i weekenden hvor vi kan sove længe. så eks lørdag stod far op med M og såd sov mor længe end til at M skulle have mad. og de stunder de har om morgen i weekenderne er bare guld vær for dem begge.

jeg tror at du skal prøve og gå i et andet rum så den bette ikke kan se dig. så han er nød til at bruge far.

også er det far der skal være med til alt så må i bade ham når far er kommet hjem og far og ham skal gå ture alene. så alt den tid at far er hjemme skal han bruge på sin søn. ligge på gulvet og lege og pusle med ham.

her hjemme er det dersværre mig der ikke kan bruge hvis far er i nærheden. men jeg har snart vende mig til det da det har stået på siden han var et halvt år og han er nu 2,4 ;-)

men ellers skal du huske på at baby har hørt/mærket dig i 9 mdr farmand skal vi først til at lære og kende nu, og det tager tid, cdet kan du vel også se med bedste forældrene :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.