jordemoder i tirsdags/navne m.v.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

kaka4

hej,

i tirsdags var jeg til jordemoder og alt var rigtigt fint. Da hun skulle mærke på maven, blev hun overrasket over alle de plukveer som hele tiden kom. De var nærmest rytmiske som hun udtrykte det. Hun har givet mig en ny tid til på tirsdag, men hun forventede jeg havde født inden da! Uha nu bliver det lidt spændende synes jeg. Men glæder mig meget til lillepigen (som fortsat ikke har noget navn (taler Filuca - Camille - Zoey og Wilma) snart kommer til verden. Vores søn hedder Sylvester - inspiration til navne imødeses gerne alternativt hvilket af ovenstående navne syntes I bedst om? thanks girls.

Tasken er pakket - tjek

Plan for hvor storebror skal være under fødslen er klar - tjek

Alt babyudstyr og tøj er klart - tjek

Jamen så mangler vi jo kun veerne....

God regnvejrsdag til alle.

ps jeg har i øvrigt haft travlt de sidste par dage med at lave retter til fryseren, som nemt lige kan varmes op, når bebs kommer til verden, herunder 3 x frikadeller, 3 gange kødsauce, 3 x boller i karry og 2 x mexicansk. Så er maden let overstået - det er bare lige lidt ris, pasta eller kartofler + lidt grønt som skal tilberedes. jeg kan varmt anbefale denne model - jeg gjorde det samme sidst, da vi fik vores søn, og som vi havde stor glæde af. På den måde får man noget ordentligt mad i en travl tid med masser af amning.

kram kaka4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Stine Raaholt

aj, hvor spændende... det er da for vildt at det er lige om lidt...

ritig god ide med mad til fryseren... har også planer om at gå i gang med det så snart jeg går på barsel - men jeg har jo forhåbentlig en 10 uger igen, før lillesøster kommer - så mon ikke jeg når det...

regner også med at lave nogle grillpakker klar, da jeg elsker marineret kød, men aldrig køber det færdigmarineret... det kan også være supersmart at gøre klar og fryse ned

håber jo det er grillvejr til juni, når det er tid til fødsel...

fine navne - vi har også haft Sylvester oppe at vende, har en Julius Severin på 4 og en da lillesøster kom for lidt under 2 år siden, var hun helt sikkert blevet til en Sylvester Storm, hvis hun havde været en dreng...

Hun hedder Viola Rasmine og vi overvejer Vigga, - synes Wilma er rigtig fint... men synes faktisk generelt det er svært med pigenavne...

sender ve-støv og  for dig

kram Stien

Anmeld

31. marts 2011

Line Højdal

Ihh altså hvor spændende... det lyder da i den grad som om du er klar  Så mangler vi bare lillepigen

Jeg er selv lige så klar - også med mad i fryseren (det er skønt at vide tiden efter fødslen ikke skal bruges i køkkenet), men har jo 3 uger til termin!! Jeg håber dog at lillemanden melder sin ankomst inden så forfærdeligt længe - han er jo klar nu . Jeg har faktisk også de der nærmest rytmiske plukveer og har også en begyndende murren i underlivet (specielt om natten)... jeg går ikke og regner med at det er optakt til nogen, for vil ikke blive skuffet. Men kroppen er da helt klart ved at indstille sig på at der snart skal ske noget - det er sgu fedt!

Men vildt at jordemoderen tror du er så tæt på... Jeg puster lige en masse ve-støv afsted til dig!!

Glæder mig til at høre mere - og så synes jeg klart det skal være en lille Wilma... det er bare rigtig sødt og passer super godt til Sylvester

Line

Anmeld

31. marts 2011

Tanja1234

Hvor er det spændende med alle de babyer der snart regner ned over vores gruppe

Super idé med maden - herhjemme er kæresten kok og da jeg foreslog samme model blev han nærmest fornærmet.. Og jeg må da også give ham ret, det tager ham sjældent meget mere end 15 min at lave noget lækkert så vi klarer os nok

Mht. navneforslag så er jeg nok mest til Zoey - Wilma minder mig straks om Flintstones og det er nok ikke lige det der er tanken

For vores vedkommende så venter vi bare på at lægerne får besluttet sig for en dato for PKS - men der er max 4 uger til vi skal være forældre og det er bestemt en dejlig tanke...

Pøj pøj...

Anmeld

1. april 2011

kaka4

hej Piger,

tak for jeres input specielt hvad angår navne. Synes pigenavne er meget svære....

god dag.

kram K 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.