Kost under graviditet (hvor meget mere?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Hyacinth

smlmea skriver:

Hvad er årsagen til du kun spiser 1000 kalorier om dagen?

Dit vedligeholdelseindtag ligger på ca. 2100 kalorier om dagen,hvad så også forklare at du vejer omkring 10 kg for lidt,iforhold til din højde.

Jeg vil anbefale dig,at begynde at spise noget mere,det behøver ike nødvendigvis at være fede og usunde ting,men du skal altså have nogle flere kalorier,ellers går det altså galt for dig,og selv om det hedder at baby tager hvad den har brug for,så den altså ikke noget at tage af hos dig,og så vil din krop begynde at æde dine muskler.

At være gravid er et kæmpe arbejde for din krop,og den har brug for brændstof,for at fungere optimal,og 'udruge' en super lækker og sund baby.

Jeg vil altså lige lave en rettelse;

Hun er altså ikke undervægtig hvis hun vejer 58-60 kg i en højde af 170 cm. Men et "grænse-BMI/vægt" det har hun, men intet alarmerende - så længe hun ikke taber sig

Til Anonym; Spis når du er sulten og self sundt og nærende, men slå ikke dig selv oveni hovedet hvis du spiser en kitkat bar i ny og næ og vigtigt, at du ikke tænker slankekur eller lign. - fx noget med at forsøge at "stoppe" sin sult.. Don't! Med mindre du overspiser, hvilket det ikke lader til

Din krop skal nok sige, når den behøver mad, hvis du lytter efter

Derudover mener jeg(uden at sige det med 100% sikkerhed, at man skal øge sit daglige kcal.indtag med 300 kcal i starten og vistnok fra 2-3 trimester med 500 kcal

Mht. kvalmen, så kan det faktisk hjælpe på den, hvis du spiser morgenmad - netop noget du føler, du kan overkomme uden at få det retur

Tillykke med graviditeten

Vh H

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Jeg vil altså lige lave en rettelse;

Hun er altså ikke undervægtig hvis hun vejer 58-60 kg i en højde af 170 cm. Men et "grænse-BMI/vægt" det har hun, men intet alarmerende - så længe hun ikke taber sig

Til Anonym; Spis når du er sulten og self sundt og nærende, men slå ikke dig selv oveni hovedet hvis du spiser en kitkat bar i ny og næ og vigtigt, at du ikke tænker slankekur eller lign. - fx noget med at forsøge at "stoppe" sin sult.. Don't! Med mindre du overspiser, hvilket det ikke lader til

Din krop skal nok sige, når den behøver mad, hvis du lytter efter

Derudover mener jeg(uden at sige det med 100% sikkerhed, at man skal øge sit daglige kcal.indtag med 300 kcal i starten og vistnok fra 2-3 trimester med 500 kcal

Mht. kvalmen, så kan det faktisk hjælpe på den, hvis du spiser morgenmad - netop noget du føler, du kan overkomme uden at få det retur

Tillykke med graviditeten

Vh H

Mange tak for dit indlæg

He he nej jeg overspiser ik, men jeg sulter heller ik mig selv Gjorde jeg heller ik før, da kroppen jo nok havde vænnet sig til først at få mad kl. 16, men jeg kan da godt mærke nu hvor jeg spiser middagsmad, at kroppen måske havde brug for mad, så det vil jeg da os fortsætte med efter graviditet

Jeg spiser ikke overdrevet sundt, men jeg spiser heller ik usundt.. Vi lever af alm. hverdagsmad, og rugbrød til middag, godt med frugt og grøntsager  Min plan er at komme i gang med morgenmad, jeg skal bare lige finde ud af hvad jeg kan "overskue" at spise

Og mange tak.. det er jo super spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.