Barselsdagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Sirimor

Nu står jeg og skal til at have barselsdagpenge... Jeg har fået løn for 1 uges arbejde og skal vel have barselsdagpenge for resten af måneden, men hvordan gør de?

Kan jeg forvente at jeg her på fredag modtager penge fra dagpenge eller hvordan - det burde vel gå automatisk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

2babygirls

Sirimor skriver:

Nu står jeg og skal til at have barselsdagpenge... Jeg har fået løn for 1 uges arbejde og skal vel have barselsdagpenge for resten af måneden, men hvordan gør de?

Kan jeg forvente at jeg her på fredag modtager penge fra dagpenge eller hvordan - det burde vel gå automatisk?

Har du snakket med din fagforening omkring det ??? for så burde du gerne have fået lønseddel fra dagpengekontoret idag og få pengene i morgen

Anmeld

31. marts 2011

Sirimor

Tina&Martin skriver:

Har du snakket med din fagforening omkring det ??? for så burde du gerne have fået lønseddel fra dagpengekontoret idag og få pengene i morgen

Uha, nej det har jeg ikke. Jeg forventede at det gik automatisk... Når nu jeg ikke mere får penge fra mit arbejde.

Nu krydser jeg fingre for at der kommer penge i morgen, ellers må jeg vel få fat på dem. Er det ikke a-kassen jeg skal have fat i så?

Anmeld

31. marts 2011

Dittemor26

Det er ikke din akasse der står for barselsdagpenge, det er kommunen, så det er dem du skal snakke med. Tror ikke det går automatisk, det gjorde det ikke da jeg skulle have sidste år. Men gå ned og snak med dem i borgerservice, så kan de hjælpe dig

Anmeld

31. marts 2011

Angelspot

Du skal selv søge på en blanket  og nej du får ingen penge i dag hvis ikke du er bevilliget barselsdagpenge allerede. (Hvilket du kun kan få hvis du har arbejdet min. 120 timer over de sidste 13 uger) Jg er bevilliget det fra 1. feb men har først fåået penge i dag med tilbagevirkende kraft.

Anmeld

31. marts 2011

2babygirls

Sirimor skriver:

Uha, nej det har jeg ikke. Jeg forventede at det gik automatisk... Når nu jeg ikke mere får penge fra mit arbejde.

Nu krydser jeg fingre for at der kommer penge i morgen, ellers må jeg vel få fat på dem. Er det ikke a-kassen jeg skal have fat i så?

jo det a kassen som indgiver papirene til kommunen

Anmeld

31. marts 2011

Noahmor

Hos mig var det altså min arbejdsplads og mig i fællesskab, der har indberettet til kommunen, hvornår jeg skal overgå til dagpenge istedet for løn.

Kommunen foretager sig ikke noget før de har fået besked fra arbejdsgiver og dig. 

Nogle kommuner har et skema, der skal udfyldes, men f.eks Odense som jeg bor i, vil have I selv laver et stykke papir med oplysningerne på. Dette skal både din chef og dig skrive under på. 

Anmeld

31. marts 2011

bumble

Har du under din barsel løbende modtaget breve fra kommunen om at din arbejdsgiver har søgt om barselsrefusion, såfremt du har det, så prøv at kigge på den sidste, der er noget man skal udfylde og returnere til kommunen for at overgå til barselsdagpenge det står på bagsiden af den.

Hmm det blev vist lige lidt rodet, men håber du forstår hvad jeg mener

Anmeld

31. marts 2011

Sirimor

bumble skriver:

Har du under din barsel løbende modtaget breve fra kommunen om at din arbejdsgiver har søgt om barselsrefusion, såfremt du har det, så prøv at kigge på den sidste, der er noget man skal udfylde og returnere til kommunen for at overgå til barselsdagpenge det står på bagsiden af den.

Hmm det blev vist lige lidt rodet, men håber du forstår hvad jeg mener

Jo det har jeg fået, men det er noget tid siden jeg fik det sidste. Jeg vil lige tjekke mine bunker, om der er noget jeg skal udfylde.

Tak for alle jeres svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.