Barn nr 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.236 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2011

jaca

Jeg fandt for 2 dage ud af, at jeg er gracid igen og ca 6 uger henne. Ups, det var altså bare ikke planlagt og er ved at tage pusten helt fra mig. Vi har i forvejen en dreng på 13 måneder og en på 3 år. (Født februar 2008 og 2010).

Jeg var glad, da jeg blev gravid med nr 2 og han er selvfølgelig en dejlig dreng, som dog aldrig har sovet ret godt. Fik lagt dræn, da han var 11 mdr og det har heldigvis hjulpet på det.

Da "nr 2" kom til verden, synes jeg, at det var frygelig hårdt ikke at kunne være der 100 % for min store dreng længere. Han var jo kun lige blevet 2 år og havde stadig så meget brug for hans mor.

Så hvor "frygtelig" bliver det så ikke med barn nummer tre. Synes jeg vil svigte de 2 andre fuldstændig. Den mindste vil jo være ca 21 måneder til den tid og stadig være helt afhængig af mig. Min læge har sendt en henvisning til abort igår, men ved simpelhen ikke om jeg kan gennemføre det. Men ved heller ikke om, vi kan overskue barn nr tre lige nu. Jeg synes, at det er alt for tidlig i forhold til de 2 andre. og at jeg lader dem i stikken. Ved godt at de vil få rigtig meget glæde af hinanden senere, men det kan jeg bare ikke bruge til så meget nu.

Kunne godt tænke mig, at høre andres erfaringer og nogle input, på forhånd mange tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Pige2009

Kan desværre ikke give dig et råd, men ville ikke læse indlægget uden at læggen en besked. Håber du finder ud af det

Anmeld

30. marts 2011

chael

Nu har jeg ikke lige fået den med så kort mellemrum, mine unger, men jeg venter selv nummer 3 her til september.

Det var bestemt heller ikke spor planlagt, men ønsket og mere end velkommen.

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, der kom det godt nok som noget af et chok. Og der gik næsten 1 md, før end vi lige landede på benene igen. Og det var ikke en lyserød sky, men en masse overvejelser om det at få barn nummer 3 osv.

Men når man først lige har sundet sig, så er det ikke så slemt. Man skal jo nok finde ud af det. Og vi tager det meget mere afslappet nu. Og nu glæder vi os HELT vildt

SÅ slå koldt vand i blodet, tal igennem om det og overvej det hele en ekstra gang. Sov på det

*Camilla 14+0

Anmeld

30. marts 2011

Fru Nielsen

Hej med dig

Jeg er selv gravid med nr 3, det er dog planlagt.... Vores den mællemste når at blive 16 mdr inden den næste kommer....

Jo det bliver rigtig hådt, men jeg syntes der er hundrede gange flere fordele end ulemper ved at få dem så tæt på hinanden....

Vi havde tænkt det rigtig godt igennem, så måske derfor jeg ser anderledes på det end dig....

Håber du traffer den rigtige beslutning....

Anmeld

30. marts 2011

Lisbeth85

Jeg synes, at det er nogle meget fornuftige overvejelser, som du gør dig i dit indlæg. At du tænker så meget på dine to børn, ja det er virkelig rigtig flot. Jeg synes, at du skulle overveje en abort, for det er meget tydeligt, at du hælder mest dertil - det er i hvert fald min overbevisning, når jeg læser dit indlæg.

Hvorfor få det 3. barn, hvis du allerede nu kan se så mange negative ting ved det? Et barn skal sættes i verden, når man er klar til det, og når man har gode tanker omkring det hele. Jeg tror ikke, at du vil få en dejlig graviditet uden bekymringer, hvis du gennemfører den.

På den anden side, så er det altså også hårdt, at skulle sige 'nej' til et barn i maven. Jeg er selv imod abort, men i dit tilfælde synes jeg det er helt fair, hvis du får en. De overvejelser, som du kommer med her, er virkelig voksne og synes du er en GOD MOR, når du tænker så meget på de to dejlige børn, som du har nu 

Det er en svær beslutning, men håber du kommer til en konklusion, som du bliver glad for

Anmeld

9. maj 2011

Anonym

Hej.

Jeg har 3 børn med forholdsvis kort mellemrum. Jeg blev også gravid uden at det var planlagt med nr. 3 På det tidspunkt var min ældste søn 3, og mindste søn 7 måneder. Vi valgte at beholde hende, og har heller aldrig fortrudt. Det har været hårdt til tider med en nyfødt, en på 14 måneder og så en på 3½ dengang, men de er enormt glade for hinanden  Syntes at du skal følge dit hjerte, det er det eneste råd jeg kan give dig med på vejen.

Anmeld

9. maj 2011

Hvem?

jaca skriver:

Jeg fandt for 2 dage ud af, at jeg er gracid igen og ca 6 uger henne. Ups, det var altså bare ikke planlagt og er ved at tage pusten helt fra mig. Vi har i forvejen en dreng på 13 måneder og en på 3 år. (Født februar 2008 og 2010).

Jeg var glad, da jeg blev gravid med nr 2 og han er selvfølgelig en dejlig dreng, som dog aldrig har sovet ret godt. Fik lagt dræn, da han var 11 mdr og det har heldigvis hjulpet på det.

Da "nr 2" kom til verden, synes jeg, at det var frygelig hårdt ikke at kunne være der 100 % for min store dreng længere. Han var jo kun lige blevet 2 år og havde stadig så meget brug for hans mor.

Så hvor "frygtelig" bliver det så ikke med barn nummer tre. Synes jeg vil svigte de 2 andre fuldstændig. Den mindste vil jo være ca 21 måneder til den tid og stadig være helt afhængig af mig. Min læge har sendt en henvisning til abort igår, men ved simpelhen ikke om jeg kan gennemføre det. Men ved heller ikke om, vi kan overskue barn nr tre lige nu. Jeg synes, at det er alt for tidlig i forhold til de 2 andre. og at jeg lader dem i stikken. Ved godt at de vil få rigtig meget glæde af hinanden senere, men det kan jeg bare ikke bruge til så meget nu.

Kunne godt tænke mig, at høre andres erfaringer og nogle input, på forhånd mange tak.

Jeg kan dog hverken rådgive dig eller noget som helst andet, men vil give dig en ,

selv har jeg "kun" 2 drenge med 11 mdrs mellemrum, en fra Januar og en fra December 2010 - Looooooove it

Anmeld

11. maj 2011

hekran

jaca skriver:

Er det for sent at komme med gode råd og egne erfaringer?

Anmeld

11. maj 2011

Kay

Marita skriver:

Er det for sent at komme med gode råd og egne erfaringer?

det tror jeg det er da den er fra 30 marts

men jeg er lidt nysgerri for at vide hvordan det går... og hvad de valgte...

Anmeld

11. maj 2011

jaca

Efter mange lange overvejelser, valgte vi at gennemføre graviditeten. Men vågnede her i weekenden med kraftige blødninger og endte med en spontan abort. Var 11 uger henne, så det er lidt hårdt. Nu havde vi haft tid til at vænne os til tanken om endnu et barn.

Men sådan skulle det altså ikke være nu. Sidder med blandende føelser nu. En lille bitte smule lettelse, men også dårlig samvittighed over at føle sådan og samtidig også en kæmpe følelse af tab. Det var trods alt vores barn, der pludselig forsvandt.

Kh og tusind tak for input og tanker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.