Godt digitalt spejlreflekskamera

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

mortil4dejligepiger

Hej

Jeg kunne godt tænke mig et digitalt spejlreflekskamera. Vi har lige ét, som ikke er digitalt, og det får vi bare ikke brugt! Det er et Canon, og vi synes, det har været rigtig godt.

Jeg vil gerne have ét, som kan tage gode billeder om aftenen også. Synes tit aftenbilleder bliver så oplyste og fake at se på.

Og så skal det helst ikke koste en million. Har ikke lagt mig fast på en pris, men jeg vil gerne have et godt ét, som ikke er alt, alt for dyrt.

Nogen der kan hjælpe med gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Dictes mor

Vandene er MEGET delte med spejlrefleks kameraer, nogle sværger til Canon og andre sværger til Nikon. Jeg bruger selv Nikon, mit hedder D90, og er super godt. Jeg ELSKER det og har det med mig alle vejne. 

I bund og grund, så tror jeg, at de er lige gode de to mærker, jeg har valgt Nikon, fordi min mor er fotograf og bruger Nikon, så jeg har kunnet få en masse undervisning af hende i brugen af det.

Anmeld

30. marts 2011

Dinna88

mortil3dejligepiger skriver:

Hej

Jeg kunne godt tænke mig et digitalt spejlreflekskamera. Vi har lige ét, som ikke er digitalt, og det får vi bare ikke brugt! Det er et Canon, og vi synes, det har været rigtig godt.

Jeg vil gerne have ét, som kan tage gode billeder om aftenen også. Synes tit aftenbilleder bliver så oplyste og fake at se på.

Og så skal det helst ikke koste en million. Har ikke lagt mig fast på en pris, men jeg vil gerne have et godt ét, som ikke er alt, alt for dyrt.

Nogen der kan hjælpe med gode råd?

Tjaa.. Jeg sværger til Nikon og kunne aldrig eje et Canon. Sony kunne jeg godt eje, men det lever heller ikke op til Nikon - ifølge mig. Vi herinde kan ikke uddybe det nok, du skal ned i en forretning og sige "sådan og sådan" og tage den derfra. En ting der er vigtig - tag kameraet i hånden! 

Og lad være med at gå ind i en stor forretning - tag en lille en, der går op i at sælge dig det bedste, frem for det han får mest ud af at sælge. Og gå i flere forskellige

Anmeld

30. marts 2011

Dictes mor

Dinna88 skriver:

Tjaa.. Jeg sværger til Nikon og kunne aldrig eje et Canon. Sony kunne jeg godt eje, men det lever heller ikke op til Nikon - ifølge mig. Vi herinde kan ikke uddybe det nok, du skal ned i en forretning og sige "sådan og sådan" og tage den derfra. En ting der er vigtig - tag kameraet i hånden! 

Og lad være med at gå ind i en stor forretning - tag en lille en, der går op i at sælge dig det bedste, frem for det han får mest ud af at sælge. Og gå i flere forskellige

Anmeld

30. marts 2011

mortil4dejligepiger

Hej.

Tak for svar!!

Jamen, jeg er ikke fast besluttet på Nikon eller Canon. Jeg er meget åben. Jeg vil bare have et godt kamera til en ok pris.

Jeg var inde i en lille butik i dag og forhøre mig. Det er et sted, hvor jeg synes, de giver god vejledning og giver sig tid.
Ekspedienten anbefalede mig enten Nikon D3100 eller Canon EOS1100D.

Havde håbet at finde noget godt til lidt færre penge. Men omvendt havde jeg måske nok ikke regnet med, at det kunne lade sig gøre .

Kender I de to kameraer?

Anmeld

30. marts 2011

K&S

Dictes mor skriver:

Vandene er MEGET delte med spejlrefleks kameraer, nogle sværger til Canon og andre sværger til Nikon. Jeg bruger selv Nikon, mit hedder D90, og er super godt. Jeg ELSKER det og har det med mig alle vejne. 

I bund og grund, så tror jeg, at de er lige gode de to mærker, jeg har valgt Nikon, fordi min mor er fotograf og bruger Nikon, så jeg har kunnet få en masse undervisning af hende i brugen af det.

Herhjemme har vi også et D90 og vi er SUPER glade for det...! Manden sværger også til Nikon

Manden har også brugt det til at tage bryllupsbilleder + dåbsbilleder flere gange  med stor tilfredshed for "kunden"

Anmeld

30. marts 2011

mortil4dejligepiger

Uh, jeg synes bare, at et D90 er lidt for dyrt i forhold til hvad jeg lige havde tænkt mig... Men tak

Anmeld

30. marts 2011

Kamulla

jeg har jo et canon eos 550D.. det er jeg mægtig glad for... gider ikke gå igang med at sige det er bedre end Nikon.. sådan noget gider jeg ikke høre på eller skrive.. det er op til hver person.. vi kan jo bare komme med de typer vi er glade for.. og jeg er ihvertfald glad for mit.. kamerahuset behøver ikke være det dyreste når du finder DIT mærke.. men brug pengene på et godt objektiv af kvalitet.. til at starte med er det standard der følger med ok.. og du ville gerne have et der tager gode billeder i mørke?? altså nu er ikke nogen af de indbyggede blitze de mest kraftige.. så derfor en idé at købe seperat flash til.. men igen det er bare noget man opgraderer med for at få mere lys på billedet ved dårlig belysning osv..

pøj pøj med jagten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.