fast føde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Lise 26

hej..

hvor mange gange om dagen får jeres bøn fast føde? (grød, kartoffelmos) Min søn på 5 mdr får en gang om dagen, men overvejer at han skal have lidt mere.

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Mette.

Lise 26 skriver:

hej..

hvor mange gange om dagen får jeres bøn fast føde? (grød, kartoffelmos) Min søn på 5 mdr får en gang om dagen, men overvejer at han skal have lidt mere.

Lise

Vi begyndte i cirka den alder på risgrød om formiddagen/frokost også grøntsagsmos til aftensmad.

Så, hvis han virker klar, så synes jeg da klart i skal begynde med 2 gange om dagen.

Anmeld

30. marts 2011

Lise 26

Mette. skriver:

Vi begyndte i cirka den alder på risgrød om formiddagen/frokost også grøntsagsmos til aftensmad.

Så, hvis han virker klar, så synes jeg da klart i skal begynde med 2 gange om dagen.

tak for svar :-) jamen det går så godt med ham med at spise kartoffelmos, så overvejer engang mere til aften :-)

Anmeld

30. marts 2011

Mette.

Lise 26 skriver:

tak for svar :-) jamen det går så godt med ham med at spise kartoffelmos, så overvejer engang mere til aften :-)

det lyder ikke som et problem at starte på en portion mere så. Måske i bare skal variere så han får to forskellige slags - jeg erfarede hvertfald at min datter pludselig ikke gad det så meget, fordi det blev lidt for kedeligt.

Et lille tip er at kartofler, gulerødder og et lille stykke rødbede kogt og most er super godt. Bare ikke for ofte, da de ikke må få for meget rødbede..

Anmeld

30. marts 2011

2babygirls

Lise 26 skriver:

hej..

Lise

madeleine bliver 6 mdr her d. 10, og hun får 3 gange om dagen. altså grød til morgen og middag og så mos til aften. Hun er meget småt spiser så derfor proppede jeg hurtigt 3. måltid på, i samråd med min sp.

Anmeld

30. marts 2011

Lise 26

Mette. skriver:

det lyder ikke som et problem at starte på en portion mere så. Måske i bare skal variere så han får to forskellige slags - jeg erfarede hvertfald at min datter pludselig ikke gad det så meget, fordi det blev lidt for kedeligt.

Et lille tip er at kartofler, gulerødder og et lille stykke rødbede kogt og most er super godt. Bare ikke for ofte, da de ikke må få for meget rødbede..

super! det vil jeg da lige prøve :-)

Anmeld

30. marts 2011

Anneiris

Hej

Min datter er 5½ mdr og hun får til frokost, risgrød og vand at drikke, og til aftensmad, får hun kartoffel/grønsagsmos. Hvér dag! Og hun eeeeeelsker det

Anmeld

30. marts 2011

Lise 26

Tina&Martin skriver:

madeleine bliver 6 mdr her d. 10, og hun får 3 gange om dagen. altså grød til morgen og middag og så mos til aften. Hun er meget småt spiser så derfor proppede jeg hurtigt 3. måltid på, i samråd med min sp.

ja så er det da også fint at du giver hende noget grød.. jamen så kan jeg da vist godt gå i gang med at give ham en portion mere :-)

Anmeld

30. marts 2011

Lunae

Min datter er 6,5 mdr og hun får fast føde 3 gange dagligt! Dette er vores dagligdag:

7.30 - flaske
10.30 - havregrød
14.30 - majsgrød
17.30 - kartoffelmos med grøntsager/kød
20.00 - flaske

Det fungerer for os! Sommetider får hun en ekstra flaske, hvis hun ikke har spist så meget

Anmeld

30. marts 2011

marhemor

Herhjemme giver vi vores datter på lidt over 5 mdr. fast føde 3-4 gange om dagen. Hun får grød (majs eller hirse) om formiddagen, og hvis hun vågner ved middagstid får hun en portion mere (men som regel tager hun en god lang lur, og så springer vi over). Så får hun frugtmos om eftermiddagen og så grøntsagsmos til aften.

Hun er en også en lille fis, så har også brug for det ekstra hun vil have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.