Anbefal en hundebørste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

B&J

Mor til prinsessen :-) skriver:

Min hund fælder også meget.. vi har købt en som også tager under hårene af.. og den er knald god!!! den hedder furminator og kan købes i maxi og bonnie :-)

Og foderland og dyrland hihihhihi tror man næsten kan få den i alle butikker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Ranarupta

Baby-støv skriver:

http://www.alttilhundogkat.dk/gummikarter.6

var det noget?

jeg kan anbefale dem her.. det er gummi i stedet for... Men vi "plukker" vores hunde....

Ja, den ser interessant ud Tak!
Vi plukker kun, når der lige hænger noget. Han hader plukning endnu mere end børstning.

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

MoarJ skriver:

Jeg kan varmt anbefale denne.... Den findes i 2 str. 

http://ckfoder.dk/product.asp?product=396

Mange tak - den er sådan lidt ligesom en haverive, så den gør nok ikke ondt, som vores børste...

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

Ranarupta skriver:

Mange tak - den er sådan lidt ligesom en haverive, så den gør nok ikke ondt, som vores børste...

Det er jo det.. Vores labber nyder det, når han får en tur med den børste... 

Hvad er det for en hund I har? 

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

B&J skriver:

helt klart vil jeg sige du skal bruge furminator (uden skær man kan også få dem hvor der er et skær i) da det er en tæt kam der reder alt under ulden og alt det løse og døde hår og ikke det nye og friske den er lidt dyr ja men en kam/børste for livet...

og måske skulle du se hvad hundefoder du også bruger da din hunds ph verdi er uorden ellers ville den ikke fælde året rundt og bruger den lakse olie??? og har i guldvarme det kan også gøre en hund fælder helt vildt...

Uh, ja har faktisk hørt om Furminatoren før. Det vil jeg lige undersøge.

Vi bruger dyrlæge-foder med fiskeolie, da han har hoftedysplasi.
Og vi har gulvvarme i noget af huset...

Tak!!

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

Baby-støv skriver:

okay, men som skrevet op over. så er det ikk så behageligt så kort håret hunde.... De behøver heller ikk metal, da de ikk har så meget underuld... Det ved jeg ihvertfald mops ikk har...

Jeg tror bare, at vores har for meget - forstået på den måde, at vi ikke kommer helt i bund med børstningen, da han hader det sådan.
Altså det skal ikke forstås sådan, at vi ikke kommer helt fysisk i bund mod hans hud, men at vi ikke får taget al underulden.

Jeg vidste faktisk ikke dét med metal... 

Anmeld

29. marts 2011

Fenja09

Vores mops fælder helt vildt og gør det faktisk det meste af året.
Det er hovedsagligt underulden, der ryger af.

Kan årsagen til den konstante fældning være, at vi ikke kommer ordentligt i bund med den alm. børste?

Vi har denne og bruger stort set ikke den sorte side - og den sølvfarvede er vist ikke så rar for ham...

Jeg søger derfor en vidunderbørste, der bare tager det hele uden at gøre ondt.

Børste

Vil anbefale en karte og så en "kam". Kammen er dyr koster ca 149 kr, men den er så lavet af et ekstremt godt materiale og kan holde hele hundens liv. Karten koster ikke rigtig noget - tror vi gav 49 kr. Begge har vi købt med anbefaling fra vores hundefrisør. De to er nok til både hunden og vores to katte. Helt perfekt

Skriv, hvis du vil vide mere om det, så skal jeg se om jeg kan give dig mærket på "kammen", som er helt uundværlig når hunden fælder meget.

Jeg vil fraråde, at bruge Furminator - man skal virkelig være dygtig og have forstand på det, den tager nemlig ekstrem meget af underulden og hunde skal have underuld! I mine øjne burde den kun bruges af frisører. Men det er jo op til en selv.

/Fenja

Anmeld

29. marts 2011

CamillaSoefelt

B&J skriver:

helt klart vil jeg sige du skal bruge furminator (uden skær man kan også få dem hvor der er et skær i) da det er en tæt kam der reder alt under ulden og alt det løse og døde hår og ikke det nye og friske den er lidt dyr ja men en kam/børste for livet...

og måske skulle du se hvad hundefoder du også bruger da din hunds ph verdi er uorden ellers ville den ikke fælde året rundt og bruger den lakse olie??? og har i guldvarme det kan også gøre en hund fælder helt vildt...

Den hepper jeg også på..!! Den er skide god!

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

Mor til prinsessen :-) skriver:

Min hund fælder også meget.. vi har købt en som også tager under hårene af.. og den er knald god!!! den hedder furminator og kan købes i maxi og bonnie :-)

Mange tak - den er der også en anden, der har anbefalet, så der må være noget om det!

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

MoarJ skriver:

Det er jo det.. Vores labber nyder det, når han får en tur med den børste... 

Hvad er det for en hund I har? 

Vi har en mops - og ville elske, at han nød børstningen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.