Jeg sad lige og surfede lidt rundt på nettet, da jeg stødte ind i denne overskrift på ekstrabladets hjemmeside:
"fastspændt baby sultede ihjel -et amerikansk par i 20'erne lod deres baby 8 dage i en babystol. Mens babyen sultede ihjel spillede parret computerspil..."
Jeg har ikke kunnet få mig selv til at læse artiklen... Og jeg skulle aldrig have set overskriften.:'( Hvordan kan nogen gøre sådan noget med et lille barn? Jeg sidder her med tårer i øjnene, når jeg tænker på det lille barn skæbne:'(. Det er fandme en syg verden i lever i. Det var også i nyhederne for nyligt, at en far havde slået sine 2 børn og kone ihjel med kniv... Der må bare ikke ske sådan noget! Man kan sgu da ikke slå sit barn ihjel??
Men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på de skæbner og jeg bliver decideret ked af det, når jeg hører om sådan noget. Jeg kan bare ikke abstrahere og tænke på noget andet... Det forfølger mig i dagevis, sådan nogle historier.
Er der andre der har det sådan? At man tager alverdens sorg på sig? Jeg bliver også dybt ulykkelig, når jeg ser reportager fra Darfur eller lignende steder, og man ser et udsultet barn ligge på den bare jord, dødssyg og med fluer over det hele...
KH smølf -hvis fredag aften lige blev rigtig trist:'(
Anmeld