Mange tak for jeres inputs...
Har snakket med hovedpersonen, og vi er sammen med en god veninde af familien - vores "storesøster" på 13, blevet enige om følgende løsning:
Fredag, hvor forældrene skal med, tager jeg bussen med ham derover. Far møder os derovre.
Når kl. bliver 10.45 bliver forældrene sendt hjem, og vi lader det så være op til ham selv, om han vil blive og lege, eller med os hjem. Når han vil hjem, så kører farmand mig derover, og så tager jeg bussen hjem sammen med ham.
Mandag, som er den første rigtige dage, følger jeg ham til bussen. På samme bus vil vores "storesøster" også være. Hun vil så være der for ham, og være hans kontaktperson, som han kan bruge, hvis han har brug for det.
Når hun får fri, henter hun ham i fritteren... (Og jeg ved faktisk ikke helt, hvem der glæder sig mest
) Jeg vil så stå ved busstoppestedet og vente på dem.
"storesøster" har tilbudt stå til rådighed indtil han er sikker i skolebus-kørsel, og jeg har fået den gode mavefornemmelse tilbage.
Og tusind tak, fordi I bekræftede mig i, at jeg ikke bare skulle sende min lille-store dreng ud verden, uden livline.
Anmeld