En der vil hjælpe??? måske snart enlig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg blir nok enlig nu og det har jeg aldrig prøvet. jeg fløj lige fra reden til mand og børn så aner ike hvordan jeg skal klare mig selv pt

hvad gør jeg¨? brug 5 min og hjælp please, mange tak

jeg er på SU uden sulån. det er eneste indtægt jeg har. altså omkring 4000kr udbetalt hver måned. det kan jeg jo ikke betale lejlighed for. går jeg på kommunen? hvem skal jeg snakke med? skal jeg søge su igen om flere penge? hvordan finder jeg bolig, er det noget kommune kan hjælpe med selvom jeg ikke er på kontanthjælp? jeg er flov over at gå derhen hvis det ikke er der jeg burde være.

hvad er første skridt. jeg har ingen familie jeg kan bo ved. ihvertfal ikke mere end et døgn. og jeg vil ikke have mine 2 børn skal lide under noget el. lign.

øv hvor er det synd for mine unger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Najsen86

Jeg ville i hvert fald tage sulån.. indtil du finder ud af hvordan og hvorledes

Anmeld

29. marts 2011

samantha1986

Hej.

Jeg mener altså at du som enlig kan få noget mere su. Noget forhøjet su eller sådan noget. Men det kan du læse dig frem til på su styrelsen hjemmeside. Ved nemlig ikke lige hvordan jeg lægger link ind.

Og det er da noget mere værd at få su end kontanthjælp. Så prøv først at undersøge det på deres hjemmeside, og de er altså også flinke til at hjælpe hvis du ringer ind.

Ellers så ved din vejleder det på den skole du går på.

Anmeld

29. marts 2011

celkt

først et stort trøstekram...

du skal ikke være bekymret, det skal nok gå.

Hvis du ikke vil droppe ud af din uddannelse skal du nok se at få søgt et studielån også, og så kan du få enlig--forsøger tillæg, så skal du nok få tingene til at løbe rundt.

Du kan selvfølgeligt spørge på kommunen om de vil hjælpe med en lejlighed, men det er der ingen garenti for at de kan, så se dig hellere omkring også. Hvor vil du gerne bo henne??

når du så har fundet et sted at bo, skal du have fat i kommunen, så du kan få en blanket til boligsikring og en til tilskud til børnehave/sfo/vuggestue ect.

Og så skal du jo have aftalt børnepenge med faderen, hvis i kan gøre det i mindelighed er det helt klart det nemmeste.

jeg har været der for ikke så længe siden, også med to børn, så du spørger bare....

Anmeld

29. marts 2011

ZamanogDania

Du tager til kommune og søger børnetilskud til enlig. Når de kommunen siger ok, så får du hver 3 måned omkring 1200 kr.

Så kan du søge dobbelt su for enlig forældre. De giver automatisk når de ser du får børnetilskuden fra kommune. Du får os meget høj boligsikring og friplads til dagpleje osv.

Håber det hjalp lidt

Anmeld

29. marts 2011

Mor010711

Mener bestemt at du som det første kan søge forhøjet su da du har børn. Derudover ved jeg at KAB råder over en del lejligheder hvor der er mulighed for fleksibel udlejning. Det betyder bare at du kan komme ret langt foran i køen til en lejlighed da du kommer fra et brudt forhold.(Ved selvfølgelig ikke om KAB er i dit område, men ellers er der garenteret noget andet) Du kan også søge boligtilskud fra kommunen. Hvis du har noget lån, kan det faktisk være en rigtig god ide at tage et su-lån. Så har du et større rådighedsbeløb, men hvis du ikke har brug for de ekstra penge, kan du betale af på anden gæld, da renten på et su-lån er væsentlig lavere end på alle andre lån. 

Held og lykke med det hele. 

Håber du hurtigt kommer ovenpå igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.