Hvordan stimulere I jeres baby´s selvværd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

cdinesen

Jeg har en skøn datter på knap 3 måneder, og jeg vil rigtig gerne arbejde med at stimulere hendes selvtillid og selvværd. Både min mand og jeg er blevet mobbet i skolen, og har haft det rigtig svært pga. manglende selvværd. Jeg frygter virkelig min datter skal igennem det samme!! Derfor vil jeg gerne starte så tidligt som muligt med at opbygge hendes selvværd. Hvordan griber I dette svære emne an?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

<3

cdinesen skriver:

Jeg har en skøn datter på knap 3 måneder, og jeg vil rigtig gerne arbejde med at stimulere hendes selvtillid og selvværd. Både min mand og jeg er blevet mobbet i skolen, og har haft det rigtig svært pga. manglende selvværd. Jeg frygter virkelig min datter skal igennem det samme!! Derfor vil jeg gerne starte så tidligt som muligt med at opbygge hendes selvværd. Hvordan griber I dette svære emne an?

Knus

Være tilstede for hende og rumme alt hvad der er hende OGSÅ de negative følelser. Dvs. ikke sige "så nu skal du ikke være ked mere" eller gå fra hende når hun er ked. Men holde hende og bare være der for hende.

Anmeld

29. marts 2011

Kaufie

Elsk hende for den hun er og undgå at sammenligne med andre børn på hendes alder.

Leg/syng/dans med hende og ros hende når hun efteraber dine bevægelser, lærer at klappe kage etc. Og så skulle babymassage være godt til at give hende en god fornemmelse for hendes egen krop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.