Motivation til vægttab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Sundahl88

Hej allesammen.

Jeg er en pige på 22, med en datter på lidt over 2 år og har stadig ikke tabt det jeg tog på under graviditeten! Det går mig rigtig meget på i sær fordi jeg tog 25 kg på under graviditeten og har stadig over 15 kg tilbage for at komme ned på det jeg var på inden graviditeten! Min drøm er at tabe min 15 kg - gerne 20 kg så jeg kommer ned på 65-70 kg.

Men hvor starter jeg??

Førhen havde jeg ingen problemer med at komme igang men tværtimod svært ved at bevære gnisten. Nu føler jeg ikke jeg kan nogle af delene.

Jeg er meget afhængig af slik (især chokolade) og cola. Eller det vil sige - jeg har egentlig ikke lyst til de ting men spiser det fordi det er her.

Jeg er typen der ikke kan tage en ting af gangen så det hele skal startes op på samme tid: altså motion og kostændring.

Har overvejet at melde mig ind i fitness igen og se om jeg kan komme på nogle hold så jeg får maximalt ud af min træning.

Følger i nogle kostplaner eller gør i det bare ud fra det vi alle ved er sunde ting?? og hvor meget motion dyrker i?

Jeg plejer at få dårlig samvittighed hvis jeg ikke dyrker bare en eller anden form for motion hver dag! Har i det også sådan??

Håber i kan hjælpe med nogle gode råd og et ordentligt spark bagi! Jeg bliver mere og mere ked af min krop og har det rigtig skidt med den!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

B&J

Hej med dig...

Jeg følger en kostplan og spiser kun2 stykker frugt om dagen da der også er frugt sukker i det og ellers spiser jeg 6 gange om dagen og hvis jeg overholder de 6gange om dagen er jeg nemlig ikke så lækkersulten efter alt det usunde og hvis jeg bliver lækker sulten jamen så spiser jeg agurk gullerøder, jeg spiser helt alm mad bare i små mængder...

jeg er så begyndt af udskifte mine måltider med nupo med 3 af dem da jeg gerne vi ha tabt mine kg....

også går jeg i motion center 5gange om ugen

men du skal også være 110% med i du skal tabe dig ellers lykkes det aldrig

Anmeld

28. marts 2011

musse1

Sundahl88 skriver:

Hej allesammen.

Jeg er en pige på 22, med en datter på lidt over 2 år og har stadig ikke tabt det jeg tog på under graviditeten! Det går mig rigtig meget på i sær fordi jeg tog 25 kg på under graviditeten og har stadig over 15 kg tilbage for at komme ned på det jeg var på inden graviditeten! Min drøm er at tabe min 15 kg - gerne 20 kg så jeg kommer ned på 65-70 kg.

Men hvor starter jeg??

Førhen havde jeg ingen problemer med at komme igang men tværtimod svært ved at bevære gnisten. Nu føler jeg ikke jeg kan nogle af delene.

Jeg er meget afhængig af slik (især chokolade) og cola. Eller det vil sige - jeg har egentlig ikke lyst til de ting men spiser det fordi det er her.

Jeg er typen der ikke kan tage en ting af gangen så det hele skal startes op på samme tid: altså motion og kostændring.

Har overvejet at melde mig ind i fitness igen og se om jeg kan komme på nogle hold så jeg får maximalt ud af min træning.

Følger i nogle kostplaner eller gør i det bare ud fra det vi alle ved er sunde ting?? og hvor meget motion dyrker i?

Jeg plejer at få dårlig samvittighed hvis jeg ikke dyrker bare en eller anden form for motion hver dag! Har i det også sådan??

Håber i kan hjælpe med nogle gode råd og et ordentligt spark bagi! Jeg bliver mere og mere ked af min krop og har det rigtig skidt med den!

Knus

lyder da som en god ide med at indmelde dig fittnis hvis du er til det, og ellers er nogle længere gå ture eller løbe ture også en god ide..

ang. mad der følger jeg ww programmet, men det er fordi jeg godt kan lide, at man må spise alt, bare ik altid, og man selv bestemmer hvad man vil spise, vil sige, man stadigvæk kan tage til fødselsdag og spise kage eller mad, man har et fast point hverdag og så en uge bonus. jeg har på et tidspunkt gået til deres møder, men gør jeg ikke mere, nu følger jeg det bare her hjemme og går super godt..

held og lykke med det du vælger, og du er velkommen til at skrive

Anmeld

28. marts 2011

Sundahl88

Hvad gør i for at holde motivationen oppe??

Er der ikke en vægttabsgruppe herinde hvor man kan snakke sammen om fremskidt, tilbagefald, fælles projekter osv??

Anmeld

28. marts 2011

Den lykkelige

Sundahl88 skriver:

Hvad gør i for at holde motivationen oppe??

Er der ikke en vægttabsgruppe herinde hvor man kan snakke sammen om fremskidt, tilbagefald, fælles projekter osv??

Jeg bruger madlog.dk.. det er rigtig godt også mht at motivere hinanden, fordi du kan melde dig ind i grupper osv.. har ikke brugt det her i min graviditet.. (min datter er en måned).. Men har lige meldt mig ind idag.. Og det er et kanon redskab til vægttab..

Anmeld

28. marts 2011

Dinna88

Sundahl88 skriver:

Hej allesammen.

Men hvor starter jeg??

Knus

Hejsa. Kan du tage en kold tyrker fra det hele?
I så fald - UD MED DET HELE! Alt hvad der er usundt, og er du i tvivl, så ud med det. Derefter kan du begynde at se på hvad der indeholder mange kaloerier osv - kender du nogle der kan hjælpe dig med det?

Og sidste men ikke mindst - det er SÅ svært at motivere sig til motion, hvis ikke man er vant til det, men kan du lide at gå? Min faer tabte 20 kg på tre månder ved at gå 7 km. om dagen i er hurtigt tempo (7 km/t) og så lagde han sin kost om - dvs. han fjernede faktisk bare al sukker og fedt. Og det var det eneste!  

Anmeld

28. marts 2011

Sundahl88

Det plejer ikke at være et problem med at tage en kold tyrker. det er sværere at holde det sunde ved lige.

Den største udfordring er at finde spændende former for mad til alle tidspunkter af døgnet så man ikke bliver træt af tingene og uden at savne de gamle vaner for meget.

Anmeld

28. marts 2011

Dinna88

Sundahl88 skriver:

Det plejer ikke at være et problem med at tage en kold tyrker. det er sværere at holde det sunde ved lige.

Den største udfordring er at finde spændende former for mad til alle tidspunkter af døgnet så man ikke bliver træt af tingene og uden at savne de gamle vaner for meget.

Ah. hvad med sunde snacks? Ved ikke om nødder indeholder mange kulhydrater, men nettet er spækket med opskrifter, så det er bare at lede efter dem Vegansk mad er ofte rigtig sundt forresten.

Anmeld

28. marts 2011

Sundahl88

Nødder indeholder "det gode fedt"

det er nok bare at komme igang

Anmeld

28. marts 2011

Dinna88

Sundahl88 skriver:

Nødder indeholder "det gode fedt"

det er nok bare at komme igang

Såååå må du da bare igang med at spise dem, når den "søde tand" kalder  
Det er super svært at komme igang, jeg kender det godt. Jeg skal så absolut ikke tabe mig, men bare motionere. Og det er slemt nok at komme afsted visse dage Jeg går så kun, fordi det er det jeg finder mest behageligt og så er risikoen for skader mindre end ved løb.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.